Annons:
Etikettercupcakesmuffins
Läst 889 ggr
molam
2018-10-24 21:36

Muffinsjärn

Hellu! har lyckats fynda ett muffinsjärn! samt 12 Silikonformar, Visst kan man använda silikonformarna i muffinsjärnet? och hur lång tid (cirka) tar en ett muffinsjärn att grädda muffins?

Sen undrar jag om ni ha nått lätt Recept att göra i muffinsjärnet? inget skumt då Sugarpaste/marsipan/glasyr ska på och göra typ spökemuffins, pumpamuffins etc! (ska vara till en halloweenfest xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Carmarino
2018-10-25 12:34
#1

Kan man använda vanliga formar så bör du kunna använda silikonformar. Har själv aldrig använt muffinsjärn, så jag vet inte om alla funkar med formar. Står det inget i bruksanvisningen om man ska grädda med eller utan formar?

Hittade den här sidan, med test av ett muffinsjärn från Lagerhaus. Där kanske du får lite tips. http://sockerrus.se/ovrigt/test-muffinsjarn-muffin-maker/

Brukar själv använda mig av det här receptet. Det är visserligen för minimuffins, men funkar lika bra till stora muffins. Bara förläng gräddningstiden, med 5-10 minuter. Testa med sticka så att de är klara.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

molam
2018-10-25 14:49
#2

Det är begagnat så finns ingen bruksanvisning tyvärr :p Men kollar länkarna! och thanks!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Carmarino
2018-10-25 16:50
#3

Om det står på det vad det heter så kan du kolla på nätet om det finns någon bruksanvisning där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: