Annons:
Etiketttårtor
Läst 965 ggr
shia
2018-10-15 07:42

Byta ut hallon, citron och blåbär till choklad

Hej, tänkte göra en tre lagers cheesecake m choklad men ej hittat ngt intressant recept. Hittade ett tre lagers m samma grund till alla tre m hallon i en, citron i en å blåbär i den sista. 1 dl hallon 1 dl blåbär och pressad samt från 1/2 citron. Tänkte kunde ta choklad ist men hur mkt choklad motsvarar typ 1 dl hallon?

Annons:
Carmarino
2018-10-15 11:06
#1

En deciliter hallon respektive blåbär väger 70 gram. Vet dock inte om man kan byta ut det rakt av. Det beror nog lite på hur receptet ser ut.

Omvandlingstabell:
http://matlyckan.blogspot.com/2010/02/omvandling-matt-vikt-deciliter-gram.html


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
2018-10-15 12:39
#2

hittade ett annat recept som var ungefär såsom jag ville ha det :) blir tre lager choklad cheesecake. hur jag nu ska hinna baka allt.. mammas tårta, samt denna innan torsdag. möte på ridhuset ikväll 18-typ 20. måste börja plugga till eng prov imorgon, å sen till franska prov på onsdag å hinn knappt plugga imorn då jag är på ridhuset 16-22 och kmr hem typ halv elva XD

Carmarino
2018-10-15 12:46
#3

Det verkar som ett fullspäckat schema. Håller tummarna för att du hinner. Annars kanske du får vänta med att baka cheesecaken, om den inte är absolut nödvändig just nu?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
2018-10-15 14:03
#4

Heh, ska ta med den till skolan på torsdag sååå(fika lektion. Vi har typ alltid det efter franska prov är 5 st som har franska

shia
2018-10-15 14:03
#5

Så alltså allt ska vara klart till torsdag helt enkelt😂

Carmarino
2018-10-15 15:20
#6

Nåja, vem behöver sova när man kan få baka. 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
shia
2018-10-15 16:56
#7

Haha. Mina kompisar frågade idag hur sjutton jag kan lägga ner så mkt tid på hästarna. Att jag väljer bort allt annat för att vara i stallet. Om jag inte saknar att göra annat. Mitt svar var enkelt och kort "nej", varför ska jag vilja göra annat? När jag får göra det jag brinner för. Lika gärna som de spenderar tid på shopping å kollar å tennis eller fotboll osv. Dem bara "men du tjänar ju inte ens pengar på det?" (som om de tjänar pengar på spela fotboll och shoppning haha.) Men. Hinner med det viktigaste å det är det viktiga. =

shia
2018-10-15 16:57
#8

Sen undrar de p hur jag kan baka till halv tolv på natten (börjat ksk vid 18 då 😂) vtf jag inte liks gärna köp fruset på ica(men de brukar tystna när de får smaka)

Carmarino
2018-10-15 18:55
#9

Ja, det är bra att du kan ge dem svar på tal. 👍

Du får tala om för dem att så gott som alla framgångsrika bagare och konditorer (särskilt de som bloggar) brukar baka både på kvällarna och mitt i natten - och de flesta av dem tjänar pengar på det också. Så de ska vara glada att du låter dem smaka på dina bakverk - helt gratis. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: