Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1126 ggr
Carmarino
2018-09-26 13:41

En av mina favoritaffärer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och handlade på Hyllinge Cash utanför Helsingborg. Den affären inriktar sig mest på storkök och restauranger, men de har även andra varor. Bl.a. har de ett stort sortiment av djurartiklar och djurmat.

För mig är den intressantaste avdelningen den där de säljer redskap och ingredienser till bakning (men även till matlagning). Här är lite bilder därifrån. Hade inte min vanliga kamera med mig, så jag fotade med mobilen. Därför är en del av bilderna lite suddiga.

(OBS! Jag har ingen som helst anknytning till affären, mer än som kund, så jag får alltså inte betalt för att berätta om dem. De vet inte ens om att jag gjort det.)

Den första bilden visar en översikt av deras baktillbehör, med formar, slevar m.m.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2021-09-21 16:19 av Carmarino
Annons:
Carmarino
2018-09-26 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild två visar bakredskapen, men den är tyvärr lite suddig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Om man är storbakare så kan man köpa mjöl och Socker i jätteförpackningar. I de blå påsarna längst till vänster är det strösocker, de bruna påsarna innehåller florsocker, de vit/blå påsarna innehåller kärnvetemjöl och de vit/röda påsarna innehåller extra bagerivetemjöl, vilket är "vetemjöl med ganska hög proteinhalt, som ger hög degtolerans och bra brödvolym", d.v.s. ungefär som vetemjöl special.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lite bakingredienser, bl.a. kavlingsmarsipan, "choklad"pellets, kakao, bakpulver, honung, gelatinpulver, havregryn (de blå påsarna längst ner) och spritspåsar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det finns även "dekoration" som pumpakärnor, kokos, russin, mandel, nötter och torkad frukt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lite olika mousser, puddingar, sylt och trekilosburkar med Nutella.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-26 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Godishyllorna är välfyllda, men tyvärr blev bilderna så suddiga att det är svårt att se vad det är på dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-09-26 13:54
#7

Det är som sagt företag de riktar sig till, men det går alldeles utmärkt att handla där även som privatperson. Kan själv inte låta bli att gå dit och titta när jag är där, och jag får verkligen säga till mig själv att inte handla något, för det är frestande. ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
2018-09-28 18:15
#8

Tur jag har långt till Helsingborg. Skulle nog bli dyrt att gå in på den affären 😄

Carmarino
2018-09-28 18:39
#9

Ja, det är lätt hänt att man köper lite för mycket. 🙂

Fast det är perfekt om man ska ha stor fest, för det finns jätteförpackningar av nästan allt, inklusive papptallrikar, kaffemuggar, serveringsfat och annat som man kan behöva. Vill man göra en pastasallad kan man köpa en femkilossäck med valfri pasta (det finns förvisso bara vissa sorter). 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-09-29 17:34
#10

Tur att man inte har nära till den affären.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-09-29 18:35
#11

Den ligger på perfekt avstånd härifrån; tillräckligt långt för att jag inte ska köra dit i onödan, men ändå tillräckligt nära för att jag ska kunna ta mig dit om jag behöver något. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: