Annons:
Etikettövrigt
Läst 820 ggr
Sofia Brolin
2018-07-13 18:25

Rörigt

Hej 

Jag älskar att baka men när jag väl gör det blir det så stökigt och så mycket disk. Har någon några tips?

Annons:
Livingthelife
2018-07-13 18:29
#1

Försök att använd samma redskap hela tiden genom att skölja av/diska emellanåt. Så gör jag iallafall :)

MonicaLagerquist
2018-07-13 18:30
#2

Diska under tiden du håller på.  Plocka undan det du inte ska ha igen.Riktigt varmt vatten i diskhon så att det håller värmen länge.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-07-13 19:34
#3

Lite beroende på vad du bakar så skulle jag rekommendera att du skaffar en bra våg, om du inte har en redan, och väger ingredienserna istället. Det brukar jag göra. 

Oftast brukar jag klara mig med två skålar när jag bakar; en för mjöl, bakpulver, salt och eventuellt några andra torra ingredienser (t.ex. kakao) och en för ägg och Socker eller smör. Eventuellt kan det behövas något mått också, men det beror lite på vad jag bakar. Det går att minska ner rätt mycket på antalet skålar och mått om man väger istället för mäter ingredienserna. Plus att måtten blir så mycket mer exakta.

Häll upp ingredienserna som ska blandas en åt gången i samma skål och nollställ vågen mellan varje. När det gäller de torra ingredienserna så brukar jag sedan ta en ballongvisp och röra runt med den, så att bakpulvret blandas ordentligt med mjölet (och eventuella andra ingredienser). Vispen behöver bara sköljas av under kranen, och sedan sätter jag den direkt i torkstället.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: