14 Övrigt

Hembakatdagen den 6 maj

2018-05-06 10:15 #0 av: Carmarino

Idag är det hembakatdagen. Själv har jag inte planerat att baka något. Har ni andra tänkt baka idag?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-05-06 10:49 #1 av: Tant Grön

Funderar på att baka chokladrutor med kokossocker och russin. Kanske nötter ovanpå. Om jag hinner.

Anmäl
2018-05-06 10:51 #2 av: Carmarino

Det låter gott. Om du hinner får du gärna ta ett foto och visa här på sajten. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-05-06 21:24 #3 av: Tant Grön

Hann tyvärr inte baka något idag.

Anmäl
2018-05-07 22:54 #4 av: Tant Grön

Bakade den nu och har precis tagit ut den ur ugnen. Det doftade helt ljuvligt när den var klar. Hoppas den smakar lika gott, skall prova i morgon.

Anmäl
2018-05-08 09:16 #5 av: Carmarino

Den ser god ut. Det fram emot en "recension" När du provsmakat.

Anmäl
2018-05-08 11:07 #6 av: Tant Grön

Den blev torr och ganska smulig. Trodde russinen skulle göra den saftigare. Brukar annars ha i frysta röda vinbär i chokladkakor, för att de inte skall bli torra, men hade inga. Smaken blev tyvärr inte lika fantastiskt god som den luktade, men helt ok och ganska god ändå. 

Anmäl
2018-05-08 11:39 #7 av: Carmarino

Kan du inte hälla över lite saft av något slag, för att göra den lite fuktigare?

Anmäl
2018-05-08 12:58 #8 av: Tant Grön

Jo, det kunde jag ju göra. Tummen upp Har en flaska rom som bara står...kanske kunde man blanda den med något.....eller apelsinsaft kunde bli gott.
Är ju roligt att experimentera med kakor. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.