Annons:
Etikettertemadagargodis
Läst 1005 ggr
Carmarino
4/20/18, 9:41 AM

Polkagrisens dag den 20 april

Idag är det polkagrisens dag. Tänker ni baka något med polkagrisar idag? Tycker ni om polkagrisar?

Själv tycker jag inte det är särskilt gott med polkagrisar. Tycker de smakar för mycket "tandkräm". ☺️

Här hittar ni lite polkagrishistoria, och ett recept om ni vill göra egna polkagrisar. För bäst resultat bör man vara två som gör dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sveriges största matmagasin, där alla recept är provlagade. Mat och middagstips för vardag och fest, med vintips.
  • Redigerat 9/21/21, 3:51 PM av Carmarino
Annons:
MonicaLagerquist
4/20/18, 9:48 AM
#1

Gillar inte polkagrisar.

Tycker att det smakar tandkräm.

Stolt ägare till fem La permer

Dioramabyggare
4/20/18, 10:57 AM
#2

Nej. Jag har inte ätit polkagrisar på säkert mer än 45 år. De är för söta och för hårda, tycker jag.

Carmarino
4/20/18, 11:00 AM
#3

Håller med er båda. Skönt att veta att jag inte är ensam om att inte tycka om polkagrisar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
4/20/18, 10:06 PM
#4

Ni får åka till Gränna och köpa på er ett lager - alla grisar är inte gjorda av tandkräm det finns lakrits och viol också …

http://polkagris.com/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


MonicaLagerquist
4/21/18, 8:44 AM
#5

#4 Lakris och viol är ju ännu värre 🤮

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
4/21/18, 2:30 PM
#6

#5 Usch då - nu känner jag att jag har svartmålat en hel bygd - naturligtvis finns det massor med andra smaker också. Polkapojkarna vet hur det ska smaka!

http://www.polkapojkarna.se/

Sen finns det polkabetor också och dom är verkligen goda men de har inget med grisar att göra. 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
MonicaLagerquist
4/21/18, 2:38 PM
#7

#5 Polkabetor är mer min smak.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
4/21/18, 2:51 PM
#8

#6 Tycker helt klart att polkabetorna är godare, men jag skulle möjligen kunna tänka mig att testa både lakrits och viol. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 11:05 AM
#9

Idag är det polkagrisens dag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/20, 5:56 AM
#10

Det är polkagrisens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/21, 1:38 AM
#11

Idag är det polkagrisens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/22, 3:15 AM
#12

Det är polkagrisens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
4/22/22, 12:06 AM
#13

Inga polkagrisar för mig idag, annars gillar jag dem.
De sålde slut i min vanliga affär till jul men antar att de fått in nya sen dess.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
4/20/23, 2:54 AM
#14

Idag är det polkagrisens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: