Annons:
Etikettermatig-bakningtemadagar
Läst 565 ggr
Carmarino
3/25/18, 1:33 PM

Våffeldagen den 25 mars

Idag är det våffeldagen. Brukar ni göra våfflor då? Jag gör det nästan aldrig, och jag kommer inte att göra några idag heller. När min mor levde så brukade hon bjuda på våfflor om våffeldagen inföll på en helgdag. Gjorde den inte det så blev det helgen innan eller efter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 3/25/24, 1:43 AM av Carmarino
Annons:
Fransu
3/25/18, 4:57 PM
#1

Vi äter våfflor en gång om året och det i samband med våffeldagen. Inte alltid på självaste våffeldagen om det är vardag. Idag åt vi våfflor till lunch, gott men oerhört mättande. Hoppas orka äta middag om en timme.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
3/25/18, 5:29 PM
#2

Håller med om att våfflor är otroligt mättande. Brukar orka tre stycken, möjligen fyra om jag är riktigt hungrig. Ändå tror man att man kan äta många, för de ser ju så små och tunna ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/25/20, 2:50 AM
#3

Idag är det våffeldagen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
3/26/20, 9:20 PM
#4

Har inte gjort några än. Om jag skulle göra så skulle det nog bli dessa, Raggvåfflor med kantareller 
https://recept.se/recept/raggvafflor-med-kantareller

Soligajag1
3/27/20, 8:55 AM
#5

Det blev inga våfflor , får göra plättar istället en dag . 😀

HH 🙂

Carmarino
3/25/24, 1:42 AM
#6

Dubbla trådar så jag stänger denna. Vi fortsätter i den här tråden:

https://bakverk.ifokus.se/discussion/1445008/vaffeldagen-den-25-mars


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: