Annons:
Etikettkakor
Läst 1019 ggr
AngelasHeaven
2018-03-20 14:06

Nyttiga brownies

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hasselnötskräm som ger mersmak…
Jag har hittat en produkt som är helt sagolikt god – ekologisk chokladkräm gjord av Kung Markatta. Den smakar nästan precis som Nutella, fast ännu godare. Den smälter i munnen och smakar så fantastiskt gott. Den här hasselnötskrämen innehåller bara ekologiska fina ingredienser och den är sötad med ekologiskt rörsocker. Helt underbar! Jag provade att göra nyttiga brownies med den och det blev så gott. Dom blev precis så kladdiga, mjuka och smakrika som jag hade hoppats på. Fyllningen i kakorna är mjuk och lite fudgeaktig med en smak av hasselnötter, kola och choklad. Botten som är gjord av lätt rostade hasselnötter blir en fin kontrast till den mjuka fyllningen. Jag gjorde många små goda rutor som jag stoppade i frysen, men några hann slinka ner i magen först och jag provade att ge dom till min mest kritiska publik…barnen som älskade dom. Då vet jag att de är bra.

Det här är riktigt smakrika brownies så du behöver bara en väldigt liten bit för att känna dig nöjd. Perfekt när man känner sig lite sugen på något gott. Då räcker det med en liten bit av den chokladkakan. Den innehåller bara nyttiga ingredienser och även om den är söt så är det sötma från dadlar som också innehåller mängder av nyttigheter bla. sju olika vitaminer och 10 mineraler – till exempel C-vitamin, A-vitamin, flera B-vitaminer, kalcium och järn.

Det är lätt att göra. 
Det är bara att mixa alla ingredienser, lägga ut i en fyrkant på ett smörpapper, frys en stund och skär sen upp i lagom stora rutor. Kakorna går lätt att spara i kylen eller frysen. Baka kakan och frys ner dom så att du har något nyttigt och gott till dig själv när du blir sugen eller när du får hem vänner på besök.

Recept

Botten
3,35 dl hasselnötter
2,25 dl urkärnade färska dadlar
2 msk kakao

Fyllning
3,35 dl cashewnötter
1 dl urkärnade färska dadlar
1,7 dl chokladkräm
3 msk kokosolja utan kokossmak

Gör så här…

  1. Botten: Mixa hasselnötterna till botten tills de är pyttesmå bitar, nästan som mjöl.
  2. Mixa dadlarna och kakaon till en jämn smet.
  3. Rör ihop de malda nötterna och dadelsmeten till en jämn smet.
  4. Lägg ut smeten på ett fat eller bakplåtspapper och forma en fyrkant som är ca. 17×17 cm stor. Jämna till ytan och kanterna så att de är släta.
  5. Lägg i frysen.
  6. Fyllning: Lägg cashewnötterna i en mixer och mixa tills du får ett jämnt fint smör utan smulor. Det tar ett par minuter och du kan behöva stanna och skrapa ner smet från sidorna ett par gånger under tiden. Om du vill kan du även köpa färdigt cashewsmör till receptet för att slippa mala själv.
  7. Mixa dadlarna, chokladkräm och kokosoljan till en jämn smet.
  8. Rör ihop cashewsmöret och chokladkrämen.
  9. Bred ut smeten på botten och frys en timma så att det blir lättare att skära fina rutor.
  10. Skär så stora rutor som du vill ha. Jag gjorde 16st rutor, men de blev lite för stora så gör gärna lite mindre.


Annons:
vallhund
2018-03-20 15:48
#1

Har du fått sajtvärdens tillstånd att göra reklam?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: