Annons:
Etikettövrigt
Läst 1453 ggr
Pyttelite
2018-02-14 22:31

Bakverk på Bokrean

Dags för bokrealäsning - det finns många trevliga tillskott till biblioteket iallafall om man får drömma.

Jag hittade en intressant titel; Raw Cakes : 30 läckra mjuka kakor - inget Socker, inget gluten, ingen ugn.

Det är Joanna Farrow som skrivit boken. Rent spontant så kommer tanken - kan det vara gott?

Någonting säger mig att det här är en smaskig fast annorlunda bok. Kanske är det redan någon som bakar Raw Cakes?

Det låter spännande i vilket fall!

https://www.akademibokhandeln.se/bok/raw-cakes-30-lackra-mjuka-kakor-inget-socker-inget-gluten-ingen-ugn/9789176175422/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
2018-02-15 10:34
#1

Har inte bakat några Raw Cakes än (tror jag, kan ha gjort det men glömt). Däremot har jag samlat en del recept på olika sorters raw bakverk. De smakar säkert gott, men inte som de kakor/tårtor vi är vana vid. Såvitt jag minns är det mycket nötter, dadlar, avocado och bananer i recepten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-02-15 19:51
#2

Jag har inte heller gjort något försök än fast jag tror att jag eventuellt har ätit. 🎂

Har en säkert en ogrundad förutfattad mening om att det är mycket bananer. Bara det är gott spelar det ju ingen roll.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-03-06 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hittade faktiskt raw cakes-boken på bokrean idag, så jag köpte den. Det verkar vara en hel del intressanta recept i den. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-03-06 18:38
#4

Ser fram emot en hel del ögongodis!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-03-06 18:43
#5

Ja, måste bara få upp inspirationen till att baka först. Just nu är jag inne i en chokladperiod. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2018-03-06 18:45
#6

Se bara till att ha bra recept till hands och nära till affären när andan faller på!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
2018-03-06 18:58
#7

Har en hel hylla överfull med receptböcker och urklipp, så det är bara att ta något i högen. Sedan har jag även ett överfullt lager med ingredienser, så det mesta kan jag nog börja på direkt när andan faller på. 😃

Fast idag försökte jag få tag i kastanjepuré, för jag hittade ett intressant recept på en kaka med både choklad och kastanjepuré i. Har en gammal burk puré här hemma, som är bäst före 2011, så jag vet inte om den går att använda. Får väl öppna den och se om den verkar okej. Det fanns nämligen ingen kastanjepuré i affären där jag brukar handla, och affären jag köpte den i en gång gick i konkurs för några år sedan. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: