Annons:
Etikettertemadagarmjuka-kakor
Läst 1386 ggr
Carmarino
2/3/18, 6:17 PM

Morotskakans dag den 3 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte precis att det är morotskakans dag idag. Har ändå inga morötter hemma, så jag hade inte kunnat baka någon morotskaka, även om jag hade vetat det tidigare.

Är det någon av er som har bakat morotskaka idag?

(Bild från Pixabay.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/21/21, 3:55 PM av Carmarino
Annons:
Pyttelite
2/3/18, 6:20 PM
#1

Å det nämner du först nu!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2/3/18, 6:34 PM
#2

Visste det ju inte själv förrän några minuter innan jag skrev inlägget. 😭


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/19, 6:24 PM
#3

I år kom jag ihåg morotskakans dag ännu senare än förra året. ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2/3/19, 6:31 PM
#4

Bättre sent än aldrig! 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2/3/19, 6:47 PM
#5

Så rätt så. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Adream]
2/3/19, 7:44 PM
#6

alltså, morotskaka är nog det värsta jag vet XD 

haha… vet inte varför men avskyr det. (den här morotskaka i långpanna)

bakade å sålde på loppis på gården för några år sedan, alla tyckte den var god å vissa köpte med sig en låda hem. sen mot slutet av dagen kom jag på jag ej provsmakat, så smakade å spottade ut direkt, det var SÅÅÅ vidrigtXD begrep inte hur jag kunnat sälja det en hel dag för 25kr stXD

Annons:
Carmarino
2/3/19, 7:52 PM
#7

Du kanske hade otur och fick en bit som hade blivit härsken/sur? Eller också kanske det var morötter som var lite gamla i just din bit. De kan smaka rätt "kärvt".

Har inte ätit morotskaka på rätt länge, men jag har för mig att jag tyckte om det när jag testade. Gillar ju morötter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Adream]
2/3/19, 7:54 PM
#8

nejmen alltså, alla andra gånger jag smakat XD just konsistensen(för övrigt tog mamma biten som var kvar av det jag lämnade å hon tyckte inte den smakade nå konstigt XD

Carmarino
2/3/19, 7:55 PM
#9

Aha, då är det nog bara för att du inte tycker det är gott med morotskaka. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2/5/19, 11:21 AM
#10

Åh, jag missade morotskakans dag. En av mina favoriter bland mjuka kakor.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2/3/20, 1:20 AM
#11

Idag är det morotskakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2/3/20, 7:51 PM
#12

# 11 Aha , det har jag missat . Har bakat många morots kakor med åren . Får väl göra en sen . Har du nåt bra recept åt mig , tack !

HH 🙂

Carmarino
2/4/20, 11:38 AM
#13

#12 Har massor med recept på morotskakor, men jag har inte provat något av dem. Kan inte minnas att jag någonsin har bakat morotskakor faktiskt. ☺️

Du kan testa med detta. Hennes kakor brukar vara väldigt goda, så jag är säker på att denna också är det. Det är hennes recept jag använt till kanelbullesnittarna. 🙂

https://blogg.alltommat.se/fridasbakblogg/2019/06/10/saftig-morotskaka/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
lillnessie
2/4/20, 5:27 PM
#14

Nej, att jag missade det :-( Jag älskar morotskaka, men hinner inte baka nån ikväll

Carmarino
2/4/20, 6:35 PM
#15

Har rätt gott om morötter hemma, men det blev ändå ingen morotskaka idag. Bakade apelsinbullar istället. 🙂

Däremot ska jag baka morotsbröd i långpanna senare i veckan. Mitt matbröd är nämligen snart slut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/21, 2:09 AM
#16

Det är morotskakans dag idag. Kommer inte att hinna baka någon idag, så det får bli en annan gång. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/22, 4:02 AM
#17

Idag är det morotskakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
2/3/22, 11:12 PM
#18

Synd jag missade det. En av mina favoriter 😋

Carmarino
2/4/22, 3:37 AM
#19

Gillar också morotskaka, men jag tror inte jag har bakat det någon gång. Det blev inte av i år heller. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/23, 6:07 AM
#20

Det är Morotskakans dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2/3/23, 7:52 PM
#21

Kakan i sig själv är nog god men jag kan inte äta frostningen, äter varken osten eller smöret!🤢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2/4/23, 3:03 AM
#22

#21: Gillar färskost, men det kan bli lite för mycket med smör också. Tycker det är godare att blanda färskost med vispad grädde.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/24, 2:04 AM
#23

Idag är det morotskakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2/7/24, 9:32 PM
#24

#23:

Det blev ingen morotskaka i Lördags , får nog baka en sådan till Loppiset den 16 Mars , ska bli spännande att se hur den blir .

https://www.koket.se/morotskaka-roy-fares-recept

Vilket bra recept . Detta ska jag testa en dag.
😀☀️❤️

HH 🙂

Morotskaka är en tidlös klassiker som alla borde testa! Att baka den är inte alls svårt och med detta recept blir den sådär härligt saftig och god!
Carmarino
2/8/24, 3:23 AM
#25

#24: Inte för mig heller, trots att jag har massor med morötter i kylen. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2/8/24, 8:11 AM
#26

#25:

Ojojoj. . Då skulle nog jag göra morots juice , det älskar jag. 😊👍

HH 🙂

Carmarino
2/8/24, 9:03 AM
#27

#26: Har ingen juicepress. Brukar äta morötterna som de är, men glömmer ibland av att jag har dem. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: