Annons:
Etikettprathörnan
Läst 11602 ggr
Carmarino
1/18/18, 6:40 PM

Vad bakar du idag 6

Eftersom den förra tråden började bli långsam så fortsätter vi och diskuterar vi våra goda bakverk här.🙂
En bild på bakverket ger en extra ✨ i kanten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
  • Redigerat 9/21/21, 4:24 PM av Carmarino
Annons:
Soligajag1
1/22/18, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hejsan ! I fredags bakade jag en kladdkaka . Mums ! Serverade den med Vispgrädde .

HH 🙂

Soligajag1
1/22/18, 12:53 PM
#2

Jag ska nog ha på lite choklad kräm och garnera med , ser Nog trevligare ut då , Får bli nästa kaka! 😀

HH 🙂

Carmarino
1/22/18, 3:33 PM
#3

Säljer du dem också?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
1/24/18, 2:58 PM
#4

Kladdkakecookies blev det idag. Dom flöt inte ut så mycket som på bilden på receptet jag bakade efter. Men goda blev dom.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
1/24/18, 2:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Carmarino
1/24/18, 4:53 PM
#6

Det var kanske tur att de inte flöt ut lika mycket som i receptet. De ser ut att ligga rätt nära varandra ändå.Glad

De ser mumsiga ut.Tummen upp


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
1/24/18, 8:03 PM
#7

#6 Dom låg glesare i ugnen eftersom jag trodde dom skulle flyta ut betydligt mer. På bilden är det två plåtar kakor som jag lagt på ett galler för att svalna. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
1/24/18, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#3 Jag jobbar på en Restaurang / Café , Där säljer vi kladdkakan / p bit, 😀 Idag blev det kanel/ vanilj bullar , mycket poppis Va det , 😀

HH 🙂

Carmarino
1/25/18, 10:11 AM
#9

#8 Kan tänka mig att det är poppis. Det ser smarrigt ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2/9/18, 3:29 PM
#10

Jag bakar dessa  rutor idag, Själva kakan tog jag nyss ut ur ugnen, ska göra glasyren sen när den svalnat. Jag hoppas den blir god.

https://www.hemmets.se/recept-langpannekaka-choklad-jordnotter-snickers/

Det står i receptet att man ska använda en form på 30x40 cm. Men jag tyckte det kändes som att det blev för lite smet för den storleken av form. Så jag använde en mindre form. Ca 20x30 istället. Den tog längre tid på sig i ugnen än vad som stod i receptet, så jag skulle kanske ha satsat på 30x40 i alla fall. 😟

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2/9/18, 3:36 PM
#11

Mums! Det ser gott ut.

De är säkerligen rätt mäktiga, så du får nog skära dem i mindre bitar eftersom du tog en mindre form. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2/9/18, 3:48 PM
#12

Jag tror också att dom kommer att vara mäktiga. Och extra eftersom det blir tjockare bitar. Får bli små munsbitar. I "värsta" fall kan man ju ta flera bitar. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2/9/18, 3:59 PM
#13

Ja, du vet vad man säger; "är de små får man ta två". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
shia
2/10/18, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En misslyckad tårta :D

Carmarino
2/10/18, 4:19 PM
#15

Hoppas den var god åtminstone.

Hade en kompis som alltid sa att hennes bakverk var misslyckade. Alla vi andra tyckte att de var jättegoda, så hade hon inte sagt något hade vi inte vetat att de var misslyckade. 🙂

Du får helt enkelt säga att "nej, det är inget fel på glasyren - den ska vara så". 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
2/13/18, 12:08 PM
#16

#15 Ja, smaken var det inget fel på och måste säga "glazen" var rätt så god ändå😂 jaja, lärt mig att inte spackla ut glazen iaf:D

Carmarino
2/13/18, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Bakade minimuffins med lime och kokosmjölk idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/13/18, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Gjorde en tryffel på vit choklad, kokosmjölk och lime som skulle spritsas på. Den blev dock så lös att den flöt ut nästan direkt. Får nog ta mindre kokosmjölk nästa gång, för kombinationen vit choklad, lime och kokosmjölk blev väldigt god.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/13/18, 2:23 PM
#19

#18

Ser riktigt smaskiga ut, även om det rann ut. Det ska ju ändå blandas i magen 🙂

Carmarino
2/13/18, 5:13 PM
#20

#19 Ja, men risken är att tryffeln rinner ut över kanten på muffinsen, och då blir det kladdigt. Satte in hela plåten i frysen för att hejda "rinnandet". 

Får väl snart ta fram en och tina upp den så att jag kan smaka om de är goda. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
2/13/18, 5:24 PM
#21

Klart de är goda 🙂

Carmarino
2/13/18, 5:29 PM
#22

#21 Båda smeterna var ju goda, så jag tror också att muffinsen är det. Berättar när jag provsmakat. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2/13/18, 6:39 PM
#23

Dom ser både fina och goda ut. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2/13/18, 7:03 PM
#24

Tack Fransu. Fast de hade sett ännu finare ut om tryffeln hade varit fastare. Nåja, får försöka komma ihåg till nästa gång att minska ner på grädden.

Ska hem till en kompis imorgon och har lovat ta med mig några muffins då, så då får jag "smakpanel" också. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/14/18, 12:09 AM
#25

*Trumvirvel*

😃

Carmarino
2/14/18, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Eftersom jag inte hinner baka något idag - trots att jag har en hel del hjärtformar - så blev det bara lite praliner. Ska ta med även dem till kompisen, så det blir dubbel provsmakning. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2/14/18, 11:39 AM
#27

#26 Så himla fina! Glad Alla hjärtans dag och hoppas pralinerna ska smaka. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Carmarino
2/14/18, 11:47 AM
#28

#27 Tack Fransu. 🤗

Brukar inte lyckas få bort alla luftbubblor när jag gjuter i silikonformar, men den här gången är det bara några små hål, som knappt syns. Så jag är rätt nöjd med resultatet faktiskt.

Har ju själv smakat chokladen, för jag tog en bit när jag skulle smälta den. "Recension" finns i den här tråden. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/14/18, 11:50 AM
#29

Såg inte ens luftbubblehålen först. Hur får man bort luftbubblor. Skaka/vibrera, eller räcker det med att de står och "mognar" till sig?

Carmarino
2/14/18, 11:54 AM
#30

#29 Om man använder polycarbonatformar (hårdplast) så bankar man dem i bordet några gånger så att bubblorna försvinner.

Egentligen gör man samma sak med silikonformarna, men det är lite svårare, eftersom de är så mjuka. Idag fyllde jag dem inte ända upp, så därför kunde jag banka lite extra. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/14/18, 12:05 PM
#31

#30

Misstänkte nästan det. 🙂

Carmarino
2/14/18, 5:28 PM
#32

Nu är både muffinsen och chokladen provsmakade. Bägge fick klart godkänt. 👍

Kompisen tyckte att chokladen smakade rätt sött, och det kan han nog ha rätt i. Konstigt att den heter Extra Bitter.😃God är den i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
2/14/18, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Blev att jag bakade(/fortsatte) semlor för första gången. Fylldes med jordgubbsmarsipan samt chokladgrädde och hallongrädde. Hade gärna haft grädden högre å int så bred men hade lite grädde å liten sprits så var inte så lätt å få det snyggt:D godkänt av syrran å mamma som inte gillar grädde å de klassiska semlorna! Pappa tyckte om dem men föredrog vanliga semlor:D

shia
2/14/18, 8:43 PM
#34
Annons:
shia
2/14/18, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35
Fransu
2/15/18, 12:07 PM
#36

Vilka snygga semlor shia! Jag tror jag hade gillat smakerna. Låter ju jättegott! 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Silver83
2/15/18, 4:43 PM
#37

Bakade banoffee pie i tisdags. Kaloribomb nummer 1, men såå gott 🙂 Har däremot ingen bild att bidra med 😕

Carmarino
2/15/18, 4:51 PM
#38

#37 Tog den slut innan du hann få fram kameran? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/15/18, 5:13 PM
#39

😃

leemland
2/15/18, 8:49 PM
#40

Förra veckan blev det mazariner och piroger. 😛 Tyvärr väldigt dålig på att ta foto 😂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Fransu
2/16/18, 11:52 AM
#41

#40 Mazariner var länge sedan jag bakade. Det får det bli ändring på. Piroger blir det dock då och då.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[VSK]
2/16/18, 12:06 PM
#42

Massa mazariner blir sammariner ☝️

Silver83
2/16/18, 3:03 PM
#43

#38 Både ja och nej… Tänkte inte på att ta kort på den överhuvudtaget. Den skulle med till jobbet, och när den väl var där försvann den ganska snabbt… 😃

Carmarino
2/16/18, 3:22 PM
#44

#43 Av någon anledning brukar det hända rätt ofta med kakor. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2/17/18, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Gjorde blåbärsmuffins.

Carmarino
2/18/18, 5:16 AM
#46

#45 De ser goda ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/18/18, 5:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

För min del blev det inga kakor, för matbrödet var slut. Så det fick bli brödbak istället.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/18/18, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#48

Vet inte om det räknas till att baka, men jag gjorde kulor av mandelmassa, som jag smaksatte med Bailey's likör. Sedan doppade jag kulorna i en blandning av mörk och ljus choklad och rullade dem i kakao. Inte blev de vackra - men de blev goda. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2/19/18, 12:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Idag testade jag att baka kakor med dinkelmjölet jag köpte för ett tag sedan. Det är både stenmalet och virvlat (förklaring står på påsen, men jag minns inte vad det är), och det ska fungera att ersätta vanligt vetemjöl rakt av med det här mjölet.

Valde att baka i min legoform, dock utan att färga legobitarna. Fyllde visst lite för mycket smet i formarna. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/19/18, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Det var dock lätt att kapa av de överflödiga bitarna. Bara att ta en vass kniv och skära längs med formen. Det var som att skära genom smör ungefär. Bitarna som blev över fryser jag in och använder till cake pops eller dammsugare sedan.

Kakorna blev väldigt goda. Om det sedan är mjölet eller själva receptet som gör det, kan jag inte säga.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/19/18, 2:12 PM
#51

#50

Du skulle ha blandat dessa med olika färger, så hade du gjort legobitar 🙂

Carmarino
2/19/18, 2:34 PM
#52

#51 Jo, jag vet, men jag valde att göra dem utan färg den här gången, för det är så bökigt att färga dem. Förra gången jag använde formen däremot, då gjorde jag dem i färg. 👍 Fast då skar jag inte jämnt dem, så de såg lite "bulliga" ut.

Skulle egentligen gjort dem hälften så tjocka, men det var så mycket smet kvar när jag fyllt formen till hälften, att jag fick fylla på ett lager till. Det var därför de svällde upp så mycket. Nästa gång ska jag testa med att halvera receptet, för då borde bitarna bli lite mer lagom i storlek.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2/19/18, 2:41 PM
#53

🙂 👍

Carmarino
2/20/18, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#54

Hade en lime över, så därför blev det en plåt kokostoppar med lime, doppade i choklad idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
2/23/18, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Gjorde en vinbärspaj med italiensk maräng:) glömde dock he på lite potatismjöl på vinbären så vart lite rinnigt men gott vart det, prövade en ny sprits (fick i födelsedagspresent förra året som pappa beställt från Kina, var typ 30-40 st stora (som man måst ha mkt å ganska lös smet å spritsa med, typ marängsmet)

Annons:
shia
2/23/18, 11:01 PM
#56
shia
2/23/18, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57
[VSK]
2/23/18, 11:07 PM
#58

Jösses så gott det ser ut 😛

Carmarino
2/24/18, 12:26 PM
#59

Tjusigt shia! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2/24/18, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Idag bakade jag skorpor. Dom står i ugnen nu och torkar.

Carmarino
2/25/18, 12:47 PM
#61

#61 Fina. Är det vete- eller rågskorpor?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2/25/18, 12:56 PM
#62

Vete med en del dinkel.

Annons:
Silver83
2/26/18, 1:07 PM
#63

#55 Men hallå vad gott! 🙂 Har du möjligtvis receptet på den?

shia
2/26/18, 6:47 PM
#64

150 gram smör 180 gram vetemjöl 128 gram Socker Lite salt 1/tsk bakpulver Fyllning 6-8 dl röda vinbär Maräng 4 äggvitor 2 dl strösocker Gör pajdegen och grädda den i 225 grader i 5 min sänk sedan när du tar ut till ca 175 grader, ta sedan ut och häll på vinbären samt vispa marängen så den blir glansig och spritsa på den i önskat mönster och grädda sedan ca 15 min (tills marängen ser klar ut)

shia
2/28/18, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#65

Då jag föll av igår å vi ska bort i helgen bakade jag en långpannekladdkaka soö vart perfekt. I mittrn min å syrrans konsistens å i kanten(utan att vsra torr, saftig och god) såsom Papa å mamma ville ha den :) bäst av allt 12 bitar kvar efter vi ätit 6. Såg ut ungefär som på café, höga och jämna

Carmarino
3/1/18, 12:08 PM
#66

#65 Den ser helt perfekt ut. 🤤👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/1/18, 3:46 PM
#67

#66 ja! Den vart verkligen det, senast jag gjorde en som vart perfekt ( år alla i familjen) är typ 1 år sedan och misslyckat rätt så ofta på sistone med kakor å tårtor så var roligt :)

Fransu
3/1/18, 4:11 PM
#68

#65 Precis som en kladdkaka ska vara. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
3/1/18, 7:03 PM
#69

Hade några övermogna bananer. Så jag slängde ihop en banan- och chokladkaka.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Fransu
3/1/18, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70
shia
3/1/18, 8:07 PM
#71

#70 OJ vad god den ser ut! vart supersugen på att baka nu men bakat varje dag denna vecka så någon måtta måste det nog vara :)

Fransu
3/1/18, 8:13 PM
#72

#71 Tack! Jag åt precis en bit och den var riktigt saftig och god. Nöjd med dagens bakning. 🙂

Ja, det är så roligt att baka. Hade lätt kunnat baka varje dag, men nån måtta får det vara.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

shia
3/1/18, 8:16 PM
#73

#72

haha, är så jobbigt om man sitt i skolan å har tråkig lektion så man sitt och surfar runt på olika recept och blir typ åååh! detta måste jag baka när jag kommer hem XD fast pinsamma är när lärarna kommer på en XD(värst är det dock om jag sitt å ser travlopp, å så kommer dem å går förbi(som om de ej sett) men vänder sedan om å knackar på datorn å säger typ hrm hrm! men då blir jag typ å ska försvara så jag typ men det är bara 100 m kvar, vänta, vänta, så vad var det du ville? XD)

Carmarino
3/7/18, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Vet inte om det här kan räknas till bakningen, men i förlängningen kan det nog det. Tänkte eventuellt använda den som fyllning i ett bakverk nämligen.

Har äntligen tagit mig för att göra lemon curd. När jag var och handlade i veckan så såg jag att det var extrapris på citroner, och de var stora och fina. Så då bestämde jag mig för att nu skulle det bli av, och så här blev det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/7/18, 11:03 AM
#75

Vilken fin glasburk måste jag säga.

Carmarino
3/7/18, 11:06 AM
#76

Tack VSK. Det är faktiskt en honungsburk som jag tagit bort etiketten på. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
3/7/18, 11:07 AM
#77

aha ☺️😃

Carmarino
3/7/18, 11:12 AM
#78

Inte så lätt att veta. Har sparat den för att jag också tycker den är fin. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/7/18, 11:15 AM
#79

🙂

Fransu
3/7/18, 11:48 AM
#80

#74 Wow! Vad härlig lemoncurden ser ut. Underbar färg. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
3/7/18, 11:55 AM
#81

Tack Fransu. 🙂

Ja, den är riktigt solgul, men så är det också tre citroner och en massa smör i den. ☀️🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/10/18, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Blev fyra små apelsinchokladpajej ikväll :) tyckte det var så lite botten så gjorde dubbel fyllning vilket vart perfekt :) prövade minipajformen jag vunnit i hopptävling för två år sedan haha å den hade ej använts förrens nu :) är som silicon och små hål och 6 st 7 cm diameter runda. Å 2 cm djupa. Resultatet: en frasig och spröd pajbotten och en krämig chokladkola och på det en chokladapelsin ganach. På det lite hallon och nötter, vart helt okej :) var inte så dyra å göra heller. Tror jag räkna ut 11 kr st

Carmarino
3/11/18, 11:12 AM
#83

#82 Mums vad goda de ser ut. 🤤👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
3/11/18, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Bakade lite minitårtbottnar idag. Använde mig av smeten till mosskaka och bakade dem i en portionsbrödform. Tänkte göra en liten tårta och använda lemon curden i #74 som fyllning. Fast kanske man ska kalla det bakelse istället, eftersom den är så liten?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/11/18, 4:08 PM
#85

Ser gott ut 🙂

Carmarino
3/11/18, 4:11 PM
#86

Tack. 🙂

Har inte smakat dem än. Lade dem direkt i frysen när de svalnat. Det lär funka bättre om man ska göra tårtor, om man frusit dem först nämligen. (De smular tydligen mindre då, när man lägger på fyllningen.) Lär inte hinna göra något åt dem varken imorgon eller på tisdag, men kanske på onsdag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/11/18, 4:16 PM
#87

Hoppas resultatet blir bra sen när du kan göra klart bakverket.

Carmarino
3/11/18, 4:18 PM
#88

Ja, det hoppas jag också. Det kommer bilder så småningom. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/11/18, 4:26 PM
#89

👍

Fransu
3/17/18, 4:29 PM
#90

Inte idag, men igår bakade jag en kladdkaka med ostbågar. Godaste kladdkakan han ätit, sa min man. Den var verkligen god. Mäktig, men riktigt smarrig. Får se om jag kommer ihåg att ta en bild ikväll när vi ska äta av den igen.

Nu såg jag att receptet till kladdkakan finns med i Ostbågens-dag tråden. I länken där. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
shia
3/17/18, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Blev en kladdkaka med jordgubbsmousse. (misslyckad) tanken var hallon och vinbärsmousse men hade ej så mkt hallon så fick söka recept åå jorgubbsmousse, men jodgupparna var ej helt tinade vilket gjorde att det smälta gelatinet stelnade lite för fort i moussen så han ej blanda ut det helt vilket ledde till att den var lös så ställde in i frys(men råka luta så mönstret förstördes) och smakade för en stund sedan och vart helt okej, men moussen vart inte som jag ville å utseendet sådär :/

Carmarino
3/17/18, 5:06 PM
#92

#91 Tycker att det blev rätt snyggt mönster ändå. Man måste ju misslyckas några gånger innan det blir bra. Huvudsaken är att det smakar gott. 👍

Personligen tycker jag inte om när kakor och tårtor är för fina, för då vill man ju inte äta upp dem. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/17/18, 5:06 PM
#93

#90 Ser fram emot bilden på tårtan. Får kanske ta mig en titt på receptet. Köpte nämligen en påse ostbågar härom dagen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/18/18, 8:22 AM
#94

#91 

Misslyckad? 

Frys ned den och skicka den till mig. Dumt att kasta ☝️

😃

Fransu
3/18/18, 11:19 AM
#95

#91 Jag tycker den är fin! Du har verkligen talang för bakning. Inget snack om den saken. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
3/18/18, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Här är en bild på kladdkakan med ostbågar. Kan verkligen rekommendera den. Riktigt god.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
3/18/18, 11:49 AM
#97

#96 Har skrivit ut receptet. Får se om det blir någon bakning de närmaste dagarna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
shia
3/18/18, 3:54 PM
#98

#92,94,95 Haha tack :) det "misslyckade" var att det inte vart som mousse utan mer typ glass och fanns (fast tydligen bara på mina bitar) någon klump med bit av gelatinbladet(innan jag blandat ut det hade den stelnat…) smaken vart helt okej fast att syrran var allergisk mot jordgubbar hade jag helt glömt bort, heh, fast kladdkakebotten fick godkänt där iaf:D

Carmarino
3/18/18, 3:56 PM
#99

#98 Mousser brukar vara svåra att lyckas med. Det vet alla som någonsin har sett några avsnitt av Hela Sverige Bakar eller The Great British Bakeoff. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/18/18, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Haha misslyckad bild men god kaka :) blev en vinbärskaka i långpanna med hemagjord vaniljsås. Vart faktiskt riktigt gott :) inte helt misslyckat ändå XD enda var väl man hade lite för lite tålamod med att vänta till vaniljsåsen svalnat men den är säkert godare imorgon:)

Carmarino
3/19/18, 11:15 AM
#101

Gissar att bilden blev suddig för att vinbärskakan försvann så snabbt att du knapp hann ställa in fokus? 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
3/19/18, 12:15 PM
#102

#100   Ser supergod ut , trots den suddiga bilden, kan tro vinbäret passade med vaniljsåsen, smasken !! 👍

Jag bakade fina Vaniljbullar på jobbet häromdan, dem blev mycket uppskattade .

HH 🙂

[VSK]
3/19/18, 12:18 PM
#103

Jösses vilka godsaker. Jag som försöker gå ned nåt kilo eller två till sommaren 😭

Carmarino
3/19/18, 12:23 PM
#104

#103 Du får låta bli att titta på bilderna, så att du inte får i dig för mycket kalorier. 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
3/19/18, 12:31 PM
#105

🎧

shia
3/22/18, 11:39 PM
#106
shia
3/22/18, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107
Carmarino
3/23/18, 10:10 AM
#108

Det blev ju riktigt tjusigt shia.Tummen upp Blev den god också?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/23/18, 12:35 PM
#109

#108 tack :) vart kalr halv tolv i natt, smaken får avgöras ikväll :) (ska även ta kort på hur den ser ut på insidan, räknat lite fel på fyllningarna, tänkte ha hallonsylt på en å chokladmousse på två, men vart ju bara två fyllningar i den nedre. så hedde hallonsylt i botten på båda och chokladmousse på dem :)

Carmarino
3/23/18, 12:38 PM
#110

#109 Det låter gott. Ser fram emot att få "recension" av smaken och att se insidan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/24/18, 8:21 PM
#111

Vart ingen bild då det vart ful bild, den var helt okej. Var zebrarändwr innuti så vart väl lyckad antar jag. Smaken var god men inget extra. Håller just nu på med en jag vet inte vad, påskmarängtårta av ngt slag och håller på ge upp. Började på botten å mätte i äggvitor å så skulle mamma hjälpa till så det skulle gå fortare så jag sa hon kunde väga upp sockret i bunken brevid(motvillugt, hatar att vara flera u köket) självklart her hon i äggvitorna jman skulle vispa försiktigt i sedan, så vart riktigt sur på henne å slänge bott å fick börja om på nytt, å så in i ugken helt okej. Sen skulle man börja på fyllningen som gick helt å h vete. Man skulle värma fyllningen under konstant vispning till 80 grader men vart aldrig över 65 så bytte bunke till en annan men när jag gjorde det svalna den ju lite så den vart tjock å fastna så jag fick ej över allt å sedan vart allt bara kaos så mamma tyckte jag dkulle he i smöret å då gjorde jag ju dumt nog det vilket leddde till att de ej smälte så var tvungen värma på igen å där var jag så himla sur att det inte gick plus att mamma å oappa stid som två hökar å kommentera å tyckte si å så så gav upp den då allt bara poffa å gjorde om, slöseri på 4 ägg å 300 gram smör mer. Å nu så vart det upp till 75* å var hyfsad men sen blir den inte högra å vattnet under kokar å sprutar ut men kan ej sänka då det slutar koka å temperaturen sjunker å får vatten på armen å jag ger upp då jag stått i halveest tårar i 40 min å har brännsår på armarna så kastar det till mamma som får fixa klart den å ställa in i kylen om den blir klar. Å är så himla sur just nu på att det jämt ska gå åt pipan när man ska försöka baka å man göra om femtioelvatusengånger.

Annons:
shia
3/24/18, 10:08 PM
#112

Haha, jag blir lätt sur när det inte funkar när jag bakar Xd och ofta tar det några misslyckanden innan det lyckas, men här är resultatet iaf :) skall smakas imorgon,, lär nog inte tycka om den då jag avskyr kaffe å är fakkefyllning å glasyr men är å andra sidan min pappa å inte jag som fyll år så:)

shia
3/24/18, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113
shia
3/24/18, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114
Carmarino
3/25/18, 1:29 PM
#115

Den ser ju jättefin ut. 👍

Läste nyligen Linda Anderssons bok Lindas kakor och där skriver hon bl.a. "En misslyckad sockerkaka brukar bli god ändå! Garnera med vispad grädde och bär och håll god min!". Det stämmer om det mesta i bakväg faktiskt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/25/18, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#116

#115 tack :) haha, är typ sant XD

gjort dammsugare i långpanna nu med lite påsktema:) dem ser gulare ut i IRL men var dåligt ljus när jag fotade :)

Carmarino
3/25/18, 4:55 PM
#117

Den ser god ut. Är det receptet från tidningen Hembakat? Har för mig att det är därifrån jag fått mitt, och kakan på deras bild liknar din (fast utan äggen då).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/25/18, 7:23 PM
#118

#117(tänk du på damsugarna eller påsktårtan? La ut bild på damsugarna men ser ej om dem kom ut eller ej) Påsktårtan är från en tidning typ Coop som droppa ned i brevlådan, damsugarna tänkte jag ett recept från tidningen hembakat (gjort tidigare) men kunde verkligen inte hitta receptet! Sökte på tidningen hembakat osv men fann ej, så letade på liknande å det är feån detta https://blogg.alltforforaldrar.se/sweetandsimple/2016/05/14/2016_may_dammsugare-i-langpanna/

Annons:
Carmarino
3/25/18, 7:29 PM
#119

#118 Det var dammsugarkakan jag tänkte på, och jag hittade det också i Hembakat. Det är dock inte samma som det recept du länkar till. Bilderna du lade upp syns alldeles utmärkt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
3/25/18, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Gräddtårta med Jordgubbar och strössel Ovanpå , vaniljkräm o jordgubbssylt inuti + grädde. 😀

HH 🙂

Carmarino
3/25/18, 7:49 PM
#121

#120 Mumsigt. Känns nästan lite somrigt också. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/28/18, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Testade att baka syltkakor på sockerfri smördeg idag. Som fyllning använde jag lemon curden jag gjorde för ett tag sedan.

Bakade också lite glutenfria frallor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/28/18, 2:05 PM
#123

För den oinvigde. Vad är det för skillnad mellan smördeg och mördeg ?

Carmarino
3/28/18, 2:14 PM
#124

Det beror på vilken sorts smördeg det är, men generellt sett så är smördeg frasigare (sådan man använder till wienerbröd) och innehåller massor med smör.

Smördegen jag gjorde innehåller också massor med smör, men den är enklare att göra än "traditionell" smördeg, som ska vikas, kylas och kavlas, vikas, kylas och kavlas… (flera gånger). Jag blandade bara smör, mjöl, sprit och vatten till en deg.

Egentligen ska denna sortens smördeg användas till pajer, men jag ville testa om det funkade till syltkakor också. Försöker nämligen minska ner på sockret i det jag bakar, eftersom jag har ett par vänner som är diabetiker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
3/28/18, 2:21 PM
#125

Ska ev baja två påsktårtor till en påskaktivitet nästa vecka (om det blirnågra anmälda) och har utseendet klart, samt att ena ska vara Choklad botten och andra ska vara ljus. Skulle vilja ha tips på fyllningar som är ganska billiga att göra /köpa. Tänkte dela bottnarna så man fyller i tre lager. Den ljusa tänkte jag utan choklad (vit går bra, min kompis hatar choklad utom vit) medans den andra spelar ingen roll barnvänliga smaker :)

Annons:
[VSK]
3/28/18, 2:25 PM
#126

Så mördeg är smördeg men med mindre smör?

Carmarino
3/28/18, 2:34 PM
#127

#125 Kolla om du hittar något som passar i den här tråden: https://bakverk.ifokus.se/discussions/5890eb758e0e74493e001f25-recept-pa-tartfyllningar

Om du inte orkar bläddra förbi alla mousser överst i tråden (😉), så hittar du några enkla fyllningar här: https://www.ica.se/buffe/artikel/basta-tartfyllningarna/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/28/18, 2:38 PM
#128

#126 Ja, i princip, men inte riktigt.

Hittade den här sidan, med en bra förklaring på skillnaden mellan mördeg och smördeg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/28/18, 2:52 PM
#129

#128

Tack 🙂

shia
3/28/18, 5:13 PM
#130

#127 tackar:) ska fundera ut några goda kombinationer

shia
3/29/18, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Gjort praliner för första gången :D fyllde dem med lemon curd och vart helt okej, aldrig gjort praliner innan så typ 1/4 vart misslyckade men här är dem som vart någorlunda iaf, dem hade billig choklad(10 kr för 200 g resp 150 g vit) så var inte så hög kvalité(märktes på smaken) men tsm med lemoncurden vart det helt okej.

Carmarino
3/30/18, 11:03 AM
#132

Tycker du lyckades väldigt bra för att vara första gången. Brukar inte själv göra egna skal till pralinerna, för jag tycker det är för bökigt, så jag är imponerad av dina praliner. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
3/30/18, 2:59 PM
#133

#131 Ser väldigt goda ut. och jag säger som Carmarino, jag är imponerad. Dina första praliner och så fina! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
3/30/18, 3:59 PM
#134

#74   Mums!! Lemoncurd .

Kan man få receptet till det tack , skulle gärna vilja prova o göra själv. 🙂

HH 🙂

Fransu
3/30/18, 4:31 PM
#135

Glömde ta bild tyvärr. Men jag bakade denna äpplekakan i torsdags och den var underbart god! Den var lite kladdig/krämig i konsistensen och verkligen supergod.

http://www.matplatsen.net/2016/10/18/godaste-appelkakan/

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
3/30/18, 5:39 PM
#136

#134 Varsågod:

Lemon curd

Ingredienser:
3 citroner med fint skal
3 ägg (helst stora, ca 200-210 g)
3 dl Socker
150 g smör
1 dl citronsaft

En väl diskad glasburk som rymmer ca 750 g.
Sterilisera gärna burken i 100° varm ugn i ca 30 minuter och häll lemon curden i den varma burken.

Gör så här:
Skrubba citronerna noga med rotborste i varmt vatten.
Riv skalet fint och pressa ur saften. Mät upp en deciliter.
Tärna smöret.
Lemon curden skall göras i vattenbad: sätt på en stor gryta med vatten och tag en mindre kastrull/bunke som får plats över grytan.
Medan vattnet kokar upp, vispa upp äggen i den lilla kastrullen så att vitorna slås sönder. Sänk värmen så att vattnet sjuder.
Tillsätt skalet, saften och sockret. Värm över vattenbad till ca 70°C (eller, om man inte har en termometer, tills sockret har smält).
Tillsätt smöret bit för bit och rör om  tills curden tjocknar (vid ca 78-80°C).
Häll genast upp i burk, men sätt inte på lock förrän det är svalt.
Förvaras kallt.
Håller ca två veckor i kylskåp.

Kan ju säga att den håller längre än två veckor om man hanterar den rätt, nämligen inte låter den stå i rumstemperatur någon längre stund och använder en ren sked/kniv när man tar curd ur burken. Jag har min kvar ännu efter över tre veckor, och den är fortfarande lika god.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/30/18, 5:40 PM
#137

#135 Den ser god ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
3/30/18, 8:28 PM
#138

Igår gjorde jag en Citrustårta 😛 

Bild får komma senare 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

shia
4/1/18, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#139

Brigadeio(?) vart bakade igår :) superenkelt, lite smör lite kakao å kondenserad mjölk(<3) småkoka 10 min klart:) (sen en stunds väntan också men) Helt okej enl mig, mamma tyckte okej, pappa var inte så förtjust i dem men syrran var superförtjust i dem XD

Annons:
Carmarino
4/1/18, 1:07 PM
#140

#139 Så kul. De ligger "på väntelistan" här hemma också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/5/18, 11:12 AM
#141

Ikväll blir det en regnbågstårta med hallonfyllning samt spacklad med vit choklad med utseendet av en kanin :) (första gångwn jag försök mig på en regnbågstårta haha)

Carmarino
4/5/18, 11:15 AM
#142

#141 Hoppas vi får se bilder sedan, så glöm inte att ta fram kameran innan ni börjar äta. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/5/18, 11:56 AM
#143

XD kan ta bild på utseendet idag, på lördag ska den smakas(påskaktivitet på ridhuset) så hoppas dem gillar den:D gör utan choklad som fyllning för första gången, endast hallonmousse och vit choklad så.

Fransu
4/5/18, 1:44 PM
#144
Fransu
4/5/18, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Nutellasnittar på svalning. Första gången jag bakar dom så jag hoppas dom är goda. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
4/5/18, 4:11 PM
#146

#145 De ser goda ut. Tror det är svårt att misslyckas med nutellasnittar - såvida du inte tar fel på salt och Socker när du gör degen, eller bränner dem i ugnen. De brukar bli goda nästan per automatik. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
4/5/18, 4:14 PM
#147

#146 Smakade en och den var god. 🙂 Dom hade däremot kunnat vara 1-2 minuter längre i ugnen tycker jag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
4/5/18, 4:46 PM
#148

Fast de ser rätt välgräddade ut på kanterna. Gissar att det är nutellan som gör att de känns lite ogräddade i mitten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
4/5/18, 5:07 PM
#149

#148 Så kan det vara förstås, att nutellan "blöter ner" lite.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

shia
4/5/18, 10:41 PM
#150
shia
4/5/18, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151
shia
4/5/18, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Bakat med en kompis tårta tills påskaktivitet :) var svårt å få till spacklingen, samt å sätta dit öronen men med karton går allt(man ska ändå inte äta dem haha)

shia
4/5/18, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Visst borde tårtan hålla tills på lördag? Tänk är ju nästan fre nu,

Annons:
Carmarino
4/6/18, 9:37 AM
#154

Vilken fin tårta shia! Du är jätteduktig på att baka. 👍

Ställt bara tårtan svalt så håller den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/6/18, 3:27 PM
#155

#154 tack :) lyckades faktiskt med bottnarna denna gång!!! Gjorde en sats för 28 form men dela den på två formar så vart perfekt, 40 min i ugnen, fluffig och fin:) ända jag är missnöjd med ät vit chokladganachen, att den vart som inte lika vit som sockerpastan… Men men :)

Carmarino
4/6/18, 5:13 PM
#156

#155 Vit choklad är aldrig lika vit som sockerpasta. Särskilt inte när man gjort ganache av den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/7/18, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Den vart helt okej, barnen älskade den oxh tyckte mycket om utseendet och vita chokladen , själc tyckte jag att hallonmoussen typ åkt in i bottnarna?(körde på köpes då vi ej hade hallon hemma) Men smakade helt okej. Saknade doxk choklad smaken Xd

Carmarino
4/8/18, 5:20 AM
#158

Huvudsaken är ju att den blev uppskattad av barnen. Ofta är vi så självkritiska att vi glömmer att andra tycker det vi gör är bra. 👍😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
4/8/18, 7:58 AM
#159

#157 Vilken fin och underbar tårta du gjort!! Smakade säkert mums med!! Va duktig du är . Var fick du idén till den ? 😀

HH 🙂

shia
4/8/18, 10:54 AM
#160

Haha tack :) Kollat på yt å såg när dem gjorde som regnbågsfärg innuti, å tänkte ja ville göra det, sen så är det påsklov så tänkte göra påskrelaterat å tänkte då på en kanin/hare :) Sen är det svåra å hitta bra recept å komprimera ihop och denna gång var det moussen Som ej vart Som tänkt, men resten var helt okej :) passade på å använda vit choklad då det var till barn och min familj är inte så förtjusta i vit choklad,

Annons:
Soligajag1
4/8/18, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Bakade en Citron kladdkaka idag. Mums! 😀 Serverade med vispgrädde till.

HH 🙂

shia
4/12/18, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

gjorde falsk toscakaka i måndags :) vart perfekt kladdig i mitten, (som jag å syrran vill ha) och kanterna vart lite fastare som mamma å pappa vill ha:)

Carmarino
4/12/18, 1:11 PM
#163

Den ser jättegod ut. Blev nästan lite sugen på toscakaka nu. Har inte bakat det på länge.

Om du inte redan har testat Tareq Taylors äppeltosca så rekommenderar jag verkligen att du gör det. Den är jättegod. Receptet finns här.

En stor fördel med den är att den inte riskerar att sjunka ihop i mitten. Det är många som inte vågar baka toscakaka eftersom toscasmeten ibland försvinner ner i mitten, men eftersom den här innehåller äpplen så stannar toscasmeten kvar på ytan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/12/18, 2:02 PM
#164

#163 ska skriva upp det! Tänkte göra en cheesekake någon dag och funderar på vad för någon. Vi har intr direkt några bär hemma, men tänk typ antingen http://jessicaerinjarrell.blogspot.se/2016/01/salted-caramel-chocolate-chip-cheesecake.html?m=1 Eller http://nutellarecept.se/kategorier/mjuka-kakor/oreo-och-nutella-cheesecake/ Men måst översätta det övre receptet isg :P

Carmarino
4/12/18, 2:13 PM
#165

Lycka till! Ser fram emot att se bilder på resultatet när du är klar. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
4/13/18, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Bakade en ananaskaka idag. Den ser fulare ut på bilden än i verkligheten, men var god. 🙂

Carmarino
4/13/18, 6:31 PM
#167

Det är ju inte alla som blir bra på bild… 😉😃

Huvudsaken är ju att den var god.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
4/13/18, 7:08 PM
#168

Jo, och nu är den är nästan slut. 🙂

Carmarino
4/13/18, 7:11 PM
#169

Det tyder ju på att den var väldigt god. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
4/13/18, 8:19 PM
#170
shia
4/13/18, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171
shia
4/13/18, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Blev en cheesekake jag gjorde igår. Vart ganska söt, men god men inget särskilt. Kunde inte bestämma mig om den var god eller ej men tog en bit till så då klassas den som god, syrran tyckte lika.haha, hon sa dock att det inte var den godaste jag gjort men tog bit till. (så då har jag gjort godare kakor/tårtor /cheesekake,, alltid ngt XD)

Carmarino
4/14/18, 3:13 PM
#173

#172 Övning ger färdighet. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
4/14/18, 6:58 PM
#174

Idag gjorde jag ganska äckliga banankakor. Det skulle bara vara tre ingredienser, mosad banan, havregryn och russin. Stod inte hur mycket av varje det skulle vara. Kanske gjorde jag inte rätt. Det blir nog soptunnan. 😕

Annons:
Carmarino
4/15/18, 11:46 AM
#175

#174 Ingredienserna är ju goda var för sig, men tillsammans låter det inte lika gott.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
4/22/18, 9:17 AM
#176

Det här är väl inte direkt någon kaka . Men en god efterrätt . Vaniljpannacotta med hallon i !! Vart mycket poppis!

HH 🙂

Carmarino
4/22/18, 10:41 AM
#177

#176 Det ser gott ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
4/22/18, 1:06 PM
#178

#176 Vaniljpannacotta är ju så gott! Hallon passar perfekt till. Har du gjort något med hallonen, eller hade du på dom som dom är?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tant Grön
4/22/18, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Bakade blåbärsrutor idag. Det är ju alltid gott. 🙂
Bakar i min miniugn, därför blir det inte så många = alltid färskt.

Carmarino
4/23/18, 8:57 AM
#180

Mumsigt! 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
4/23/18, 9:20 AM
#181

#176 Jag la hallonen i en kastrull / värmde o mosade dem / Jag glömde o ha i potatismjöl , för dem flöt ut på pannacottan , Nästa gång ! Dem va supergoda ändå , la dem i kylen ca 2 timmar , 😀👍

HH 🙂

Annons:
Fransu
4/23/18, 11:39 AM
#182

#181 Det blev ju fint när det rann ut över hallonen tycker jag! 👍

#179 Gott med blåbärsrutor. 🙂

Apropå blåbär så bakade jag ju blåbärssmulpaj i fredags. Men glömde fota innan den var borta. 😊

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tant Grön
4/23/18, 11:44 AM
#183

#181 Blåbärssmulpaj är ju ännu godare än blåbärsrutor. 🤤Förstår att den försvann snabbt. 😃

shia
4/23/18, 1:16 PM
#184

Bakade en banankaka igår i långpanna med chokladglasyr, vi hade dock inge kakao, men tänkte jag smälter choklad ist, men då hade vi typ bara två rutor av en billig mörk choklad Xd så smälte vit choklad så vart jag vet intex en glazyr iaf :) helt okej. Gjorde i fredags en kladdkaka med muscovadosocker(kan säga jag vart frälst i det sockret och använde även det till banankakan) och den fick sen stå i kyl till dagen efter och den fick toppbetyg! Hög och fin enligt mig, perfekt stadig enligt pappa, å när syrran micrade den vart den perfekt för henne(kladdig) så ja. Kommer baka med ljust muscovadosocker fler ggr :) Varr dock inget foto men men :)

Carmarino
4/23/18, 1:21 PM
#185

#184 Du är kreativ när du bakar. Jättebra, det är så man lär sig.Tummen upp

Muscovadosocker använder jag också. Det gör mycket för smaken. Brukar använda det när jag bakar vetebröd till exempel. Tycker bäst om det ljusa muscovadosockret, men det mörka är rätt gott det också. Fast det gör sig bäst i bakverk där man normal använder farinsocker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
4/23/18, 1:50 PM
#186

Råkade köpa kokossocker och nu vet jag inte vad jag skall ha det till. Någon som bakat med det? Vad passar det bäst till?

Carmarino
4/23/18, 2:34 PM
#187

Kokossocker kan du använda som vanligt Socker. Det ger lite kolasmak, men inte överdrivet mycket.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/23/18, 2:35 PM
#188

Lite fler tips på vad man kan använda kokossocker till.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
4/23/18, 3:27 PM
#189

Kolasmak låter bra, trodde det skulle smaka kokos. 🙂

Carmarino
4/23/18, 3:32 PM
#190

Har bakat med det några gånger, och kan inte minnas att det smakade kokos. Tror det stod i någon av länkarna att det påminner mer om farinsocker, och det stämmer nog.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
4/23/18, 3:38 PM
#191

Får prova nästa gång jag bakar.

Tant Grön
5/3/18, 5:28 PM
#192

Gjorde en mumsig banankaka. Vågade inte hälla i all smet i formen, så det blev 5 bananmuffins också.

Carmarino
5/3/18, 5:29 PM
#193

Det är alltid praktiskt att ha några muffins vid sidan av, ifall man blir sugen på något litet till kaffet. 🙂

Har du inga bilder?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
5/3/18, 5:40 PM
#194

Kanske, om jag hinner ladda batterierna till kameran innan allt är uppätet. 😃

Carmarino
5/3/18, 5:44 PM
#195

Det kan ju vara ett problem förstås. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
5/3/18, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Hittade batterier. En stor bit han försvinna under tiden. 😇

[VSK]
5/3/18, 6:04 PM
#197

Ni är så duktiga på att baka. Själv tycker jag min begränsning går vid att värma frysta minibaguetter 😭

#196

Ninja-kaka va?

Soligajag1
5/3/18, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Det vart en äppelpaj idag , Mums med Vaniljsås till. 😀

HH 🙂

Tant Grön
5/3/18, 10:31 PM
#199

#198 Den ser väldigt god ut.

#197 Vad är en ninja-kaka?

[VSK]
5/3/18, 10:58 PM
#200

#199

En Ninja-kaka är en kaka som försvinner snabbt och spårlöst.

😂

Tant Grön
5/4/18, 12:04 AM
#201

#200 😃

Carmarino
5/4/18, 2:33 AM
#202

#196 och #198 De ser jättegoda ut bägge två.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
5/4/18, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Idag har jag bakat matbröd.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/5/18, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#204

#199 😀 Tack så mycket ! Idag bakar jag det sista till Fruntimmes fikat som Är imorgon Söndag där jag jobbar , konstmuseet . Dem har olika teman där , så kul. Det finns en restaurang där inne , där jobbar jag . Så kul!! 😀❤️👍 Kanel längder , små kakor - skurna choklad kakor , bondkakor, Kola kakor, Socker kakor , 😀

HH 🙂

Carmarino
5/5/18, 11:44 AM
#205

#204 Mycket godsaker där. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
5/5/18, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Blev en liten snabb tårta igår för å fira en häst i stallets vinst, var helt oplanerad å tog lite "rester" från skåp å frys, men vart en chokladbotten med vaniljsåsfyllning samt sprtisat med hallonmousse trunt om å lite nötter å choklad uppepå samt chokladganachd Xd gick väldigt snabbt å göra(syns å men var inte så noga med urseende, hade desutom tänkt annat men improviserade) tog 1 h å 30 min å göra :) väldigt snabbt för å vara mig, men botten var inne 40 min. Så gjorde fyllningarna under tiden så

Carmarino
5/5/18, 11:58 AM
#207

Så duktig du är som kan svänga ihop en tårta så där utan förvarning. Det vet jag inte om jag hade klarat. Har du inte funderat på att anmäla dig till "Hela Sverige bakar"? 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
5/5/18, 12:16 PM
#208

#206 Oj, vad god den ser ut. Skulle gärna smakat en bit. Hoppas hästen får något gott också. 🙂

shia
5/5/18, 12:56 PM
#209

Haha tack :) jorå, han fick morötter efter loppet. Hur gammal måste man vara för att vara med där?? Kollade för ngt år sedan, för tyå barn var jag för gammal(är 14 snart 15)

Annons:
Carmarino
5/5/18, 1:20 PM
#210

#209 Tror åldersgränsen är 12 år för junior-programmet. Vet inte om det finns någon undre gräns för det "vuxna" programmet, men jag har för mig att det varit med åtminstone en eller två som varit 17 eller 18 år. Så om du är lite för ung än så länge, har du tid på dig att öva ett par år. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
5/21/18, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Gjorde tre minitårtor igår, fast jag bakade dem inte. Bottnarna är de jag bakade i #84, så jag tog bara ut dem från frysen, delade dem, bredde på lite av lemon curden från #74 (jodå, den håller fortfarande efter drygt två månader i kylen) och fyllde med vispgrädde som jag blandat med lemon curd.

Orkade/hann inte göra dem särskilt snygga, så därför ser de ut som de gör. Hade inte fuktat bottnarna med något, så de var lite torra. Fast de var goda ändå. Nästa gång jag gör minitårtor får jag antingen pensla bottnarna med någon vätska, eller också använda saftiga bär som fyllning. Då blir de nog ännu godare. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/21/18, 6:44 PM
#212

Tycker de ser utmärkt aptitliga ut måste jag säga 👍

Carmarino
5/21/18, 7:08 PM
#213

Tack VSK. 🙂

Det var svårt att få grädden att fästa på tårtbottnen, och jag ville inte bre på ett jättetjockt lager, så därför blev de inte helt täckta. Fast huvudsaken är ju smaken. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/21/18, 9:13 PM
#214

Men å andra sidan så blandas ju allt i magen 🙂

Carmarino
5/22/18, 10:58 AM
#215

Ja, det har du rätt i. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/22/18, 11:09 AM
#216

😛

Annons:
shia
5/22/18, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Gjorde bland annat dessa i helgen, mazariner med nå nöt/mandel tosca på. Vart faktiskt väldigt goda,(dem såg ej så ut goda ut när jag såg bilden på receptet. Men vart finare i verkligheten(för första gången) dock skulle det räckt med bara mandelspån tosca, då de vart dyrt med nötter

Carmarino
5/23/18, 10:35 AM
#218

Vad gott det ser ut shia. Egentligen ska det nog bara vara mandelspån i toscan, men den senaste tiden har det blivit populärt att blanda i en massa nötter istället. Själv tycker jag att det blir lite för mycket, åtminstone på små mazariner.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
6/2/18, 2:22 PM
#219

#218 aa Ikväll blir det 4 kladdkakor 3 vanliga å en vit :)

Carmarino
6/2/18, 2:27 PM
#220

Vi får väl se foton på dem? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/2/18, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Bakade just en  rabarberkaka, som vi skall äta med vaniljsås så snart den svalnat lite.

Carmarino
6/2/18, 5:59 PM
#222

Den ser god ut. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/2/18, 6:03 PM
#223

Fattar inte hur jag orkade baka i denna värmen, men är glad nu att jag gjorde det. 🙂

Annons:
Carmarino
6/2/18, 6:05 PM
#224

Nej, bakning är inte det första man tänker på att göra när det är så här varmt. Skulle egentligen rosta lite mandlar, men det får vänta. Ska kanske göra det i natt när det är lite svalare. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/2/18, 6:08 PM
#225

Bra idé att baka på natten, så har du något gott när du vaknar. 🙂

Carmarino
6/2/18, 6:09 PM
#226

Har tagit fram glassmaskinen, så det kanske blir glass istället. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/2/18, 6:11 PM
#227

Glass är ju perfekt att äta nu. Har en mjukglassmaskin som jag inte provat än.

Carmarino
6/2/18, 6:18 PM
#228

Då är det hög tid att inviga den nu. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/3/18, 6:00 AM
#229

Tant Grön. Rabarberpaj och mjukglassmaskin… Dricker du Zoegas oxå? 😃

Tant Grön
6/3/18, 12:22 PM
#230

#229 Nej, bara kalla drycker i denna värmen. 🥵

Annons:
[VSK]
6/3/18, 2:11 PM
#231

😃

shia
6/3/18, 8:08 PM
#232

haha kladdkakorna försvann snabbt. tror ngt var galet med ugnen, samma recept, temperatur, och form osv. satte på 15 min(bruka köra 17 å då är den perfekt)

typ torr på kanterna å okej i mitten, men vart godare sen när den stått i kylen. den vita gjorde jag dubbelsats i 26 cm form  å vart bäst :) å supergod å vart mest uppskattad av de "snälla å välvilliga" barnen

Carmarino
6/4/18, 9:12 AM
#233

Synd att vi inte fick se dem, men ibland hinner man inte få fram kameran snabbt nog. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/4/18, 9:36 AM
#234

Ninja-kaka 😃

Carmarino
6/4/18, 11:35 AM
#235

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
6/4/18, 11:41 AM
#236

Ska börja baka min tårta till när jag fyller år, tänkte typ en browniebotten, mangomousse, valnötsmarängbotten, nougatpannacotta med hasselnötter i, browniebotten, sedan på det hallonmousse samt vit chokladglaze, kan dock ej bestämma urseendet

Carmarino
6/4/18, 11:46 AM
#237

Det låter avancerat. Ser fram emot att få se bilder på tårtan när du är klar, så glöm inte fotografera - innan ni hugger in på den. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
shia
6/4/18, 1:02 PM
#238

XD kommer göra lite varje dag. Någon som vet vilka färger på glazen som blir snyggast tänk till fyllningen, är ju brunt-gult-vitt innuti, rosa på ytan å sen glazen? Hittat typ 3 olika, men vet ej vilken XD

shia
6/4/18, 1:02 PM
#239

XD kommer göra lite varje dag. Någon som vet vilka färger på glazen som blir snyggast tänk till fyllningen, är ju brunt-gult-vitt innuti, rosa på ytan å sen glazen? Hittat typ 3 olika, men vet ej vilken XD

Carmarino
6/4/18, 2:13 PM
#240

Är dålig på färger, men till rosa brukar ljuslila passa bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
6/5/18, 12:42 PM
#241

Förra veckan blev det en långpannekaka med rabarber och vit choklad 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
6/5/18, 12:45 PM
#242

Hann du inte ta någon bild? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
6/5/18, 12:55 PM
#243

#242 Tror jag har en närbild på telefonen 😉 Ska se senare ! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
6/5/18, 1:01 PM
#244

👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
shia
6/6/18, 5:02 PM
#245

Flätad rabarberpaj jag gjorde i måndags :)

shia
6/6/18, 5:02 PM
#246
shia
6/6/18, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#247
shia
6/6/18, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Samt min födelsedagstårta som jag blev klar med nu :) ttor ni den håller sig till pp lö i frys?

[VSK]
6/6/18, 5:06 PM
#249

Nu har jag gått upp 5.3 kg sen jag började följa denna tråden 😭

shia
6/6/18, 5:13 PM
#250

#249 Värre här…. 10 kg….

[VSK]
6/6/18, 5:16 PM
#251

😮

😭

Annons:
Carmarino
6/6/18, 5:23 PM
#252

#247 Så snygg! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/6/18, 5:29 PM
#253

#248 Det tror jag nog att den gör. Tina upp den i kylskåp bara, så flytta den från frysen till kylen kvällen innan (eller på morgonen om den ska serveras på kvällen).

Grattis på födelsedagen! 🎂🎁🌺🎈🥳


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
6/6/18, 5:53 PM
#254

#253 Jo tänkte så, Tack :)(i förskott, är på lördag Xd) då blir man femton då, å får börja köra storhästar lagligt på banan(heh, börja när jag var 13 å köra, varav längtat sen jag var tio att jag skulle fylla femton)

Carmarino
6/6/18, 5:59 PM
#255

#254 Du är väldigt duktig på att baka för att bara vara (nästan) 15. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
6/7/18, 6:18 PM
#256

#248 Håller med Carmarino , 😀 Du är verkligen duktig på att baka . Så ung. 😀❤️🌺 Grattis i förskott !! 😀🌺🍰🍧

HH 🙂

shia
6/7/18, 9:31 PM
#257

Haha tack :) Det jag gör på lektionerna är typ kolla på olika recept och bakverkXD Fast grejen är typ att jag tyck det är roligt själva processen, från att ha fått insperation, utvecklat idén till att man blir klar, det är typ det jag gillar, sen att andra ska tycka det är gott. Bästa jag vet är om ngn ex inte gillar vanlig choklad utan endast vit att då göra en speciell just för denne. Kanske har att göra "med mina problem" (bulimi, ätstörning osv) som gör att jag inte njut när de smakar gott, men men:) om andra tyck det är gott blir jag glad. Dovk så dröj det ksk två år innan jag bakar samma recept igen.

Carmarino
6/8/18, 11:12 AM
#258

Ska hålla utkik efter dig i Hela Sverige bakar om några år. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
6/8/18, 11:17 AM
#259

Läste att Tilde hoppar av den serien.

Carmarino
6/8/18, 11:31 AM
#260

Då kanske hon redan har gjort det. Hon är ju inte med på Jimmys bilder.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/8/18, 11:41 AM
#261

#260

Jag noterade det då när jag såg bilderna, men tänkte Tilde kanske inte var med hela tiden. Jag kollar ju inte på de där programmet så.

shia
6/14/18, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#262

Såhär vart insidan av tårtan(fikade dwn förra lördagen) helt okej, kladdkakebottnarna vart perfekta, dock så hade moussen "flytit ihop" med marängen. Tror det då den stått länge(frys sen kyl) men vart gott med litw nötter i.

Tant Grön
6/15/18, 9:59 AM
#263

Mums vad god den ser ut 🤤

Carmarino
6/15/18, 10:13 AM
#264

Den ser jättegod ut. Tror inte det gör så mycket att moussen och marängen blandats. Vet man inte om att det inte ska vara så, så tror jag inte man reagerar för det. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
6/15/18, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

För att fira sommaren och att jag fått sommarjobb så bakade jag "lite snabbt" en tårta. Haha, delarna tog 30 min å göra, 50 min å dekorera Xd, Botten hasselnötskräm och cornflakes. Fyllning vaniljkräm, sen en browniebotten med hasselnötter,, sen chokladmousse å marsipan:) Helt okej men hade velat göra en ljus tårta med citron, men nä syrran ville ha choklad å ej surt så vart denna Xd (sökte jobb hos ett glasställe i tisdags, ocherbjöd mig provjobba på fredag(fråga i onsdags) alltså idag. Haha lärde å gjorde det mesta, ställde iordning stolar å bord, lärde mig kaffeapparaten(måste dock öva) hur jag ska skopa upp glassen(gelato)(haha, råkade tappa en bägare med en kula, skulle he i en till men tappa den då i en glass, så gjorde en ny å killen som lärde mig sa att jag fick äta upp mina misstag Xd) ta betalt i kassan, samt hjälpa till lite å göra glassen(hacka melon samt rensa jordgubbar) och även få en rundtur å hjälpa till i växthuset. Supernöjd med dagen, var tänkt(då ha tykcte det lät lite ungt med 15) att jag skulle hoppa in då å då å hjälpa, men tydligen hade jag lärt mig fort å jobbat väldigt bra, så han ville jag skulle jobba mer å att de skulle försöka göra ett schema. Så imorn ska jag jobba 7 h :) roliga var att när jag kollade på klockan första gången idag(började 10) var kl 15:00 :P mitt första jobb helt enkelt :) en rolig sak jag kom på sen, jag får ju pengar för det här dessutom XD

Annons:
Carmarino
6/15/18, 10:27 PM
#266

Fin tårta. 👍 Grattis till jobbet! 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/17/18, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#267

Idag blev det en rabarber och jordgubbskaka. Tyvärr hann en bit försvinna medans jag hämtade kameran.

Carmarino
6/17/18, 7:23 PM
#268

#267 Den ser god ut. 👍

Har ni möss hemma? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/17/18, 9:07 PM
#269

#268 Inga möss, men ett kakmonster 😃

Carmarino
6/18/18, 5:29 AM
#270

Det var ju snällt av kakmonstret att lämna kvar lite till er andra i alla fall. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/1/18, 11:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#271

Hade en äggvita över sedan jag gjorde sockerfri glass med brynt smör, och en burk med Valrhona mandelmassa 55 %. Så därför blev det mandelmassekakor idag.

Egentligen är det biskvibottnar, men jag är inte helt säker på att jag kommer att göra biskvier - eller att bottnarna finns kvar då. De är försvinnande goda nämligen.

Bilderna visar hur de ser ut både på ovan- och undersidan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
7/1/18, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#272

#271 det lät gott! Bakade i fredaga en choklad och apelsinpaj, men tror inte jag ska smaka det jag bakat samma dag Xd tyck alltid en massa fel då, tyckte den smaka bränd choklad med äggröra Igår tyckte jag den smakade "bra" var god och smakade apelsin och chokladpaj Xd dock måsre jag öva på att få det jag bakar att se snyggare å proffsigare ut XD

Annons:
Carmarino
7/1/18, 6:47 PM
#273

#272 Ja, kakorna är väldigt goda. Kom på att jag ju inte behöver göra biskvier, utan det räcker med att jag brer på lite smörkräm på en av bottnarna och sedan lägger en annan ovanpå. Då blir det lite som macarons. 👍

Känner igen det där med att det aldrig smakar gott samma dag man bakar något. Tror det beror på att man känner både smak och doft hela tiden man är mitt uppe i det, och då blir man lite trött på det.

Lyckas aldrig få mina bakverk särskilt snygga, men så övar jag inte så flitigt heller. Du bakar mycket oftare än jag, så du hinner nog öva så det blir bra till slut. Det är det som ska till nämligen. Övning, övning, övning och så lite mer övning. 🙂

Det är inte lätt att få en chokladpaj att se snygg ut, men jag tycker nog att du har lyckats rätt bra ändå. Kanterna ser lite brända ut, men det är lätt hänt med en chokladpaj, för det är mycket svårare att se när den är klar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/4/18, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#274

Idag har jag gjort blåbärssmörkräm till mandelbottnarna. Får fikabesök i kväll nämligen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
7/4/18, 11:31 AM
#275

Gjorde chokladbollar igår med en jorgubbe i varje :) vart jättegoda men stora då jordhubbarna var stora, Min morfar fyller år i veckan, å ska dit nästa vecka så hade velat baka ngt gott till honom vad tror ni skulle funka?(han är allergisk mot "gröna saker"(gurka, jordgubbar, sallad) men tål hallon blåbär osv. Tror han ska undvika socket, så gärna ngt utan/lite Socker. Och gärna lite gammaldags i smaken. Mormor brukade göra som en marängbotten, sen vart det som grädde å bär, maräng, vad jag minns. (var liten då, mormor var riktigt bra på att baka och fick verkligen till Småkakor! Tror hpn jobbade på ett bageri, mrn var aå liten så minns inte det hon försökte lära mig om bakning å schackrutorna vi bakadd. Åååå hade så gärna velat varit ärldre aå jag lärt mig Xd) men ngn aom vet vad den tårtan kan tänkaa sig heta?

[VSK]
7/4/18, 11:34 AM
#276

#274

Låter gott. Hoppas ni får en trevlig kväll 🙂

Carmarino
7/4/18, 11:57 AM
#277

#275 Den senaste tiden tycker jag att det har varit recept på marängtårtor "överallt". 😉 Tydligen anses det som en särskilt passande sommartårta. Sök på "marängtårta med bär" så får du massor av träffar. Den här receptet kanske påminner om den din mormor gjorde?

Hittade även det här receptet, där det är lite mindre Socker i marängen (som ju är väldigt söt i sig själv).

Lycka till, och glöm inte visa resultatet här. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/4/18, 11:59 AM
#278

#276 Tack VSK. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/4/18, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#279

Så här blev kakorna när jag lagt smörkrämen emellan. De var väldigt goda.

Jodå, de är slut redan. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
7/4/18, 11:45 PM
#280

😮

😂

Carmarino
7/4/18, 11:47 PM
#281

De ser större ut på bilden än vad de är i verkligheten. Tror de är ca 3 cm i diameter. En munsbit alltså. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
7/4/18, 11:49 PM
#282

Trodde inte det fanns så små kakor 😮

Carmarino
7/4/18, 11:51 PM
#283

Det beror ju på hur stora man gör dem. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
7/4/18, 11:58 PM
#284

Jo självklart. Men då lär man ha nån liten japansk minirobot som kan baka så där smått 😛

😉

Carmarino
7/5/18, 12:07 AM
#285

Det räcker att ha en bakmatta med färdiga "gropar". Kolla i #271 så ser du bakmattan. Groparna syns inte, men det är ju för att de är fyllda av smet. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
7/5/18, 12:14 AM
#286

Gissar man kan frysa vatten i denna bakmatta så man har is till colan 🙂

Annons:
Carmarino
7/5/18, 9:13 AM
#287

Det kanske man kan göra - om man vill ha platta isbitar. Har ingen bild på exakt samma matta som jag använde, men den är ungefär som denna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
7/15/18, 7:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#288

Gjorde denna jordgubbscheesecake i fredags :) med hemmaplockade jordgubbar. Gjorde även en hasselnötscheesecake (en mindre sats till en 12 cm form, gjorde 1/4 del av receptet) då syrran är allergisk mot jordgubbar. Baladd även igår en rabarberkaka men tog ingen bild då den inte vart så särskilt fin XD

shia
7/15/18, 7:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#289
Carmarino
7/15/18, 3:32 PM
#290

Så goda de ser ut! Blir riktigt sugen på jordgubbskaka nu. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/15/18, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#291

Glömde skriva här också. Bakade potatistårta igår. Fast jag kommer inte att använda den som tårta, utan som en vanlig kaka. Ska inte göra varken glasyr eller citronsås, men jag funderar på om det kunde vara gott att hälla på lite yuzu-juice?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
7/15/18, 3:50 PM
#292

#290 :) Dock kommer det nog dröja innan jag kan baka nästa gång…. Tydligen har vi ont om pengar, så kommer inte få baka en kaka mer än en gång/månaden högst, ovh får då inte handla ingredienser(såsom smör, ägg osv) för mer än 100 kr…

Carmarino
7/15/18, 3:59 PM
#293

#292 Så tråkigt. Fast ofta krävs det inte så mycket ingredienser, åtminstone inte till vanliga, mjuka kakor, så råvarorna räcker till flera.

Tips:

Passa på att köpa smör, ägg, Socker och mjöl när det är extrapris. Tror att du kan få rätt mycket ägg, Socker och mjöl för 100 kr. Smöret är tyvärr lite dyrare, men brukar många gånger säljas för 35-40 kr/500 g, ibland till och med billigare.

Mjöl och Socker håller väldigt länge.
Äggen klarar sig minst en månad i kylen, oftast längre.
Smöret kan du dela upp i t.ex. 100 g-bitar (eller hur mycket du nu brukar behöva till dina favoritrecept) och frysa in styckvis. Det håller i flera månader om det är fruset.

Så om du inte gör alltför komplicerade recept kommer du att kunna baka oftare än en gång i månaden.

Lycka till!


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
lillnessie
8/30/18, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#294

Gråväder idag så jag och lillen, 5 år har bakat matbröd Hamburgerbröd, Fillimpa och Rågsiktsbullar blev det. Imorgon ska vi baka Ellas kaka med röda vinbär, som vi ska ha till Surströmmingskalas på lördag.

Carmarino
8/30/18, 12:39 PM
#295

#294 Det ser gott ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

shia
8/30/18, 12:45 PM
#296

Oj, inte lagt ngn bild när jag bakat på sistone XD Här kmr ngra 1 äpple cheesecake

shia
8/30/18, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297
shia
8/30/18, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#298

Å dessa godingar igår, amerikansk äppelpaj fast i amerikanska muffins formar =) vart drygt 16 st (gjorde ett dubbelrecept på vanlig amerikansk äppelpaj) hade kunnat gjort mer äppel fyllning, men stått å bakat lagat mat osv i timmar så orkade inte göra mer fyllning så XD

Carmarino
8/30/18, 1:10 PM
#299

Smaskigt shia. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
8/30/18, 2:12 PM
#300

Så gott med cheesecake shia och så fina pajerna är

-----

Ny tråd finns här.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: