Annons:
Etiketterkakortemadagarmjuka-kakorsmåkakor
Läst 2152 ggr
Carmarino
12/18/17, 6:38 AM

Kakans dag den 18 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det kakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/21/21, 3:56 PM av Carmarino
Annons:
Pyttelite
12/18/17, 8:25 PM
#1

Härliga kakor - de måste bevaras!

Hoppas att de finns en "sju sorters kakor-dag" också. 

Enda kakorna idag blev pepparkakshjärtan - men det är inte så illa det heller!🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
12/19/17, 2:45 AM
#2

Tror inte det finns någon "sju sorters kakor-dag, men det går ju bra att fira den också på kakans dag. 🙂

Pepparkakshjärtan är perfekt att baka på kakans dag. Visa gärna bild på resultatet om du har. 🙂 Hann inte själv baka något idag tyvärr.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
12/19/17, 8:02 PM
#3

Vi får hitta  på en alldeles egen "sju sorters kakor-dag". 

Tyvärr var kakorna redan färdigbakade innan de kom hem till mig … annars hade de gärna fått vara med på bild!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
12/19/17, 8:06 PM
#4

Det hade du ju inte behövt tala om. 😉

Vi får ha en omröstning om vilken dag det ska vara. Fast de flesta datumen är upptagna med så många andra temadagar, så det kan bli svårt.

Apropå sju sorters kakor så följde jag en blogg för några år sedan, där de som hade den bakade kakor från valfri årgång av boken Sju sorters kakor. Har för mig att de hade ett tema varje gång, så fick deltagarna hittade ett recept som passade. Tyvärr är den nerlagd nu (vad jag vet), men det var roligt att följa den så länge den varade.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/19/18, 5:27 PM
#5

Missade ju att det var kakans dag igår. Bakade inte själv något, för jag håller på med julgodiset nu. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
12/19/18, 9:20 PM
#6

Julgodiset har flera dagar. 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
12/20/18, 7:25 PM
#7

Ja, det är väl alla dagar från mitten av november och framåt. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/18/19, 6:07 AM
#8

Idag är det kakans dag. Kommer inte att hinna baka något, men har flera burkar fulla med kakor, så jag behöver inte fler. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/18/20, 1:43 AM
#9

Idag är det kakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/18/21, 6:35 AM
#10

Det är kakans dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/18/22, 4:03 AM
#11

Idag är det kakans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/18/23, 2:50 AM
#12

Det är kakans dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: