Annons:
Etikettkakor
Läst 2457 ggr
millan21
2017-12-08 23:36

Jämnkladdig kladdkaka

Jag är ju kass på att baka och misslyckas till och med med kladdkaka.

Hur får man en kaka som är lika kladdig hela kakan, både ute i kanterna och i mitten? För mig så blir den antingen torr i kanterna och lagomt kladdig i mitten och om jag gräddar kortare tid så den blir lagomt kladdig ute i kanterna då är den alldeles rinnig i mitten. Går det att få hela kladdkakan jämnkladdig överallt?

Annons:
[AnimeV4]
2017-12-09 00:03
#1

Jag vill också veta detta! Jag lyckas ALDRIG med kladdkaka. De blir muffinsfluffiga eller äckliga. Jag kanske är ett hopplöst fall.

Carmarino
2017-12-09 07:18
#2

Har inte bakat så särskilt många kladdkakor, så jag har inga bra tips. Hoppas att någon annan har några tips på hur man bakar den perfekta kladdkakan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2017-12-09 15:54
#3

Allt kan göras till perfektion!! Här finns en massa tips och dessutom en film. 🙂

MATGEEK: Kladdkakan så får du den perfekt

http://matgeek.se/2014/10/24/kladdkaka-sa-far-du-den-perfekt/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


shia
2018-02-09 22:44
#4

Tips, gör den dagen innan, tag ut när den fortfarande skulle klassas som för kladdig att äta. Låt stå i kylskåp till dagen efter woalaz perfekt(dock är det bara 1/5 del kvar dagen efter hos oss…. Å någon har snattat mittendelen:/(storasyrran)

Carmarino
2018-02-10 07:27
#5

De kladdkakor jag har ätit har varit torra i kanten och mjuka i mitten. Om det betyder att kakan är misslyckad så misslyckas förmodligen de flesta. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zadeira
2018-02-20 08:56
#6

Jag har aldrig ätit eller bakat en kladdkaka som inte är torr i kanterna och lagom i mitten.

#1 Vispar du smeten? Då blir de fluffigare och mindre kompakta. Man ska inte vispa kladdkakesmet utan röra ihop den försiktigt.

Smaken kan bero på ingredienserna. Prova med en annat märke på kakao eller chokladen så kanske den smakar bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: