Annons:
Etikettertemadagarmjuka-kakor
Läst 1213 ggr
Fransu
2017-12-08 15:44

Brownie-dagen den 8 december

Hörde på radion i morse att det är brownie-dagen idag. Jag tycker det är lite knäppt med alla dessa "dagar". Men just brownie-dagen kände jag att jag ville fira och jag har en Fudge brownie efter Roy Fares recept på gång. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

  • Redigerat 2021-09-21 16:26 av Carmarino
Annons:
Carmarino
2017-12-08 18:25
#1

Det visste jag inte. Ska lägga till den i kalendern så att vi inte glömmer den. Ändrar lite i rubriken så att det är lättare att se vilken dag det är. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-08 18:26
#2

Hoppas du fotograferar din brownie, så att vi får se den när den är klar. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2017-12-08 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Inte så vacker att se på kanske. Men god hoppas jag. Ska ju vara flingsalt på egentligen, men det har jag inget hemma.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2017-12-08 19:13
#4

Den ser god ut i alla fall. Tummen upp

Nästan alla konditorer slänger på flingsalt på allting. Det brukar gå bra utan också. Gjorde kola en gång, som man också skulle strö flingsalt på. Det glömde jag, men kolan blev god ändå. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: