Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 1498 ggr
Silver83
11/23/17, 10:12 AM

Nätbutiker

Många gånger har jag problem att hitta exakt det jag letar efter när jag ska baka. En speciell form, någon ingrediens eller helt enkelt bara nåt nytt att testa. Utbudet är många gånger begränsat i den ort/stad man bor och i mitt eget fall vänder jag mig ofta till nätet för att hitta nya ställen att inspireras av eller handla från. 

Här tänkte jag att vi kan tipsa varandra om olika nätbutiker (samt fysiska). Har du handlat från butiken du tipsar om, lämna gärna en liten beskrivning på vad du själv tycker om den, hur det har fungerat att beställa/köpa därifrån etc. 

www.strosselannat.se Har för mig fungerat jättebra och har en hel del att välja på. De är snabba på leverans och gör allt för att hjälpa till. Enbart nätbutik.

www.kakburken.se Mycket att hitta här, finns både som fysisk (i Järfälla) och nätbutik. 

www.tartdecor.se Finns både som fysisk (i Kungälv och Södertälje) och nätbutik. Man kan beställa via hemsidan och hämta upp i butik (i alla fall i Kungälv), vilket har fungerat smidigt.

www.lyckasmedmat.se Här finns massor med tillbehör både för bakning och matlagning. Både fysisk (i Luleå) och nätbutik. 

www.bagarenochkocken.se Tillbehör, maskiner, formar etc. Här finns nåt för både bak- och matlagning. Finns som fysisk butik (i Göteborg) och nätbutik. 

www.formina.se Vem gillar inte pepparkaksformar i olika varianter? Här finns mängder av olika motiv. Finns endast som nätbutik. Snabb leverans och mycket att välja på, för många olika tillfällen.

Annons:
Carmarino
11/23/17, 10:28 AM
#1

Handlar ofta på nätet, och då främst från lyckasmedmat.se. De har många bra grejor till bra pris. Kundservicen är utmärkt och leveranserna (oftast) väldigt snabba. (Om leveranserna inte är snabba brukar det inte vara deras fel, utan leverantörens.)

De lottar ut ett presentkort på 1500 kronor bland dem som recenserar köpet, och för några år sedan var jag den lyckliga vinnaren - jag som aldrig brukar vinna något! Gissa om det kändes som julafton, fast det var på våren. 🙂

Det här är vad jag fick för pengarna (fast jag fick lägga till 205 kr själv):
Lékué Bakmatta, 30 x 40
LorAnn Pipetter
LorAnn Smakessens Aprikos
LorAnn Smakessens Cherry
LorAnn Smakessens Jordgubb
LorAnn Smakessens Natural Flavor Blueberry
LorAnn Smakessens Natural Flavour Strawberry
Microplane Släde, Pro och Gourmet Serie
Pepparkaksform - Blomma 6 cm
Rosenvatten
Städter Fyllningstyll
Städter Specialtyll 3-stjärna 5 mm
Städter Specialtyll, blomma 18 mm
Städter Tyll, Hjärta 18 mm
Städter Tyll, multi opening
Städter Tyll, stor korgtyll 45 mm
Städter Tyll, stor rosett 18 mm
Städter Tyll, stor rund 12 mm
Westmark Passerkvarn
Wilton Bakplåt, Mini Heart Dessert Shell
Wilton Candy Melts Tång för doppning

Även Bagaren och Kocken har jag handlat en hel del från, men de är ibland mycket dyrare än andra butiker. De har också bra service och bra leveranstider.

Tårtdecor tror jag att jag har handlat på en eller ett par gånger. Får åtminstone deras nyhetsbrev. 🙂

Övriga har jag inte handlat från, men jag har kollat sidorna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Silver83
11/23/17, 1:02 PM
#2

#1 Det var ju en hel del du fick för pengarna! Sånt gillar jag. När man får mycket för bra priser :)

Carmarino
11/23/17, 1:52 PM
#3

#2 Ja, 1500 kronor räcker till en hel del om man inte väljer de allra dyraste sakerna. Sedan ska jag ärligt säga att vissa av sakerna inte var så bra som jag trodde - och vissa har jag faktiskt inte ens använt än. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

LolloB
6/11/20, 2:05 PM
#4

#1 Jag vet att detta är en gammal tråd men jag undrar om det fortfarande är så att de lottar ut 1500 kr? Det skulle vara riktigt Nice om man blev vinnaren :)

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Carmarino
6/11/20, 2:19 PM
#5

#4 Vet faktiskt inte om de fortfarande gör det. Har inte sett något om det på ett tag, så jag tror inte de gör det. Synd, för det var verkligen kul att vinna. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

LolloB
6/11/20, 2:26 PM
#6

#5 Tack för hjälpen iallafall:)

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Annons:
Carmarino
6/11/20, 2:43 PM
#7

#6 Kollade lite på deras hemsida, men kunde inte hitta något om det. De skriver inte heller något om det i sina nyhetsbrev, så det var förmodligen något de gjorde i början, för att "ragga kunder". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: