Annons:
Etikettövrigt
Läst 1066 ggr
leemland
2017-11-20 20:09

Julbak på tvn

Just nu är det Leilas söta jul på 7an ☺ In och titta 😜

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Carmarino
2017-11-20 20:10
#1

Har dem inspelade sedan tidigare. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-20 21:04
#2

Har just sett!👍

Någon som testat hennes Bananatoffe paj?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-21 07:01
#3

Nej, den har jag inte testat. Är inte jätteförtjust i bananer i mat och bakverk faktiskt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
2017-11-21 14:35
#4

De står att de är "ny" säsong, 😛 Men de är kanske fel då? 😛 

Tittar bara lite på henne, har lite svårt för att lyssna på henne ibland 😂 hahah

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
2017-11-21 17:17
#5

Det beror på vad man menar med "ny". Vad jag kunde se så var programmen från 2011. 😃

Numera är hon så affärsinriktad att hon är lite jobbig att lyssna på, så där håller jag med dig leemland. Plus att allting är hennes; "mina bär", "mina ägg", "mitt vetemjöl" etc. Istället för att säga "bären", "äggen", "vetemjölet" etc. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-21 23:29
#6

Undrade mest om det där att hon säger att den kondenserade mjölken skall koka vattenbad i 2½ - 3 timmar, gäller det allra storlekar på burken? Jag har aldrig varken köpt eller smakat på kondenserad mjölk/ toffee och undrar hur man annars skall veta att den är klar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
2017-11-22 06:55
#7

Burken ska inte koka i vattenbad, utan i en kastrull. Man måste även se till att vattnet hela tiden täcker burken, så om för mycket vatten har dunstat bort får man fylla på. Man kokar den olika länge beroende på hur tjock man vill att "kolan" ska vara.

Ännu enklare är förstås att köpa färdig karamelliserad mjölk, vilket finns nu, men jag tror inte det fanns när programmen spelades in.

Här är lite information om kondenserad/karamelliserad mjölk.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-23 00:13
#8

#7. Oh tack! Så mycket enklare att köpa färdigkokt. Skall kolla om de har det i den Ica affären jag brukar handla i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-23 07:19
#9

#8 Ja, det är mycket enklare. Kolla bara så att det verkligen står "caramelized" och inte "condensed" på burken. De brukar stå bland baktillbehören i affären.

Sedan finns det även dessa burkar med färdig kolasås (dulce de leche). Tror dock de är dyrare, men är inte säker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: