Annons:
Etikettertemadagarchoklad-kakao
Läst 1154 ggr
Carmarino
2017-11-11 06:58

Chokladens dag den 11 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det chokladens dag. Ska ni äta någon choklad idag eller kanske baka något med choklad?

Chokladen i bitarna är Valrhona Araguani 72 %.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2021-09-21 16:17 av Carmarino
Annons:
Magi-cat
2017-11-11 07:35
#1

Jag äter alltid choklad. 😃

Men jag tar gärna en extra bit idag och kanske en läcker kladdkaka! 😛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2017-11-11 10:02
#2

Har inte ätit någon choklad än, men det lär bli några bitar senare idag. Har ju huset fullt med olika sorter. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-11 16:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det blev 2-3 bitar choklad under eftermiddagen faktiskt. Plus att jag var och hämtade ut ett paket med det här innehållet. Hade nästan glömt att jag beställt "påfyllning" till chokladförrådet inför julen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2017-11-11 18:13
#4

Oj, vilken karaktär du har skulle varit slut på nolltid hemma hos oss. Hade varit slut långt före Jul.

Är det specialchoklad för bakverk?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2017-11-11 18:29
#5

Det är Valrhona-choklad, och den är rätt "exklusiv". Den är rätt mycket dyrare än den man köper i affären, men det är stor skillnad i smak också.

Har mest köpt mörk choklad, vilket jag inte är jätteförtjust i, fast jag tycker faktiskt att väldigt många av Valrhonas chokladsorter smakar riktigt gott.

Däremot går det inte att äta så mycket av dem innan man känner att man fått tillräckligt. Därför så varar de rätt länge. Det har alltså inte med karaktär att göra, för det har jag ingen. 😃

Har nog åtminstone 4-5 kg choklad här hemma, men räknar med att det går åt rätt mycket till julklappar. Du kan följa alla mina chokladtester på Julen iFokus (i inläggen under artikeln om praliner). 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2017-11-11 18:44
#6

Imponerande!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
2017-11-11 18:50
#7

Tack. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-11-09 16:34
#8

Nu är det snart dags för chokladens dag igen. På söndag närmare bestämt. Så ni hinner förbereda om ni vill baka något "chokladigt". 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: