14 Övrigt

Chokladens dag den 11 november

2017-11-11 06:58 #0 av: Carmarino

Idag är det chokladens dag. Ska ni äta någon choklad idag eller kanske baka något med choklad?

Chokladen i bitarna är Valrhona Araguani 72 %.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-11-11 07:35 #1 av: Magi-cat

Jag äter alltid choklad. Skrattar

Men jag tar gärna en extra bit idag och kanske en läcker kladdkaka! Lipar

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2017-11-11 10:02 #2 av: Carmarino

Har inte ätit någon choklad än, men det lär bli några bitar senare idag. Har ju huset fullt med olika sorter. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-11-11 16:56 #3 av: Carmarino

Det blev 2-3 bitar choklad under eftermiddagen faktiskt. Plus att jag var och hämtade ut ett paket med det här innehållet. Hade nästan glömt att jag beställt "påfyllning" till chokladförrådet inför julen. Glad

Anmäl
2017-11-11 18:13 #4 av: Pyttelite

Oj, vilken karaktär du har skulle varit slut på nolltid hemma hos oss. Hade varit slut långt före Jul.

Är det specialchoklad för bakverk?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2017-11-11 18:29 #5 av: Carmarino

Det är Valrhona-choklad, och den är rätt "exklusiv". Den är rätt mycket dyrare än den man köper i affären, men det är stor skillnad i smak också.

Har mest köpt mörk choklad, vilket jag inte är jätteförtjust i, fast jag tycker faktiskt att väldigt många av Valrhonas chokladsorter smakar riktigt gott.

Däremot går det inte att äta så mycket av dem innan man känner att man fått tillräckligt. Därför så varar de rätt länge. Det har alltså inte med karaktär att göra, för det har jag ingen. Skrattar

Har nog åtminstone 4-5 kg choklad här hemma, men räknar med att det går åt rätt mycket till julklappar. Du kan följa alla mina chokladtester på Julen iFokus (i inläggen under artikeln om praliner). Glad

Anmäl
2017-11-11 18:44 #6 av: Pyttelite

Imponerande!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2017-11-11 18:50 #7 av: Carmarino

Tack. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.