Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 1555 ggr
Carmarino
2/12/17, 11:11 AM

Mitt bakskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Eftersom jag har så mycket bakprylar så har jag samlat dem i ett eget skåp. Där är dock proppfullt, så jag har lite småsaker på andra ställen också. Nedre hyllan i övre skåpet är dock lite "decimerad" just nu, för jag lånade ut några av mina muffinsformar igår. 🙂

I lådorna mellan skåpdelarna förvarar jag småsaker som t.ex. tyllar, spritsmunstycken, mandelmussleformar etc.

Hur förvarar ni era bakprylar?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maleficum
2/12/17, 11:51 AM
#1

Det var inte dåligt med bakprylar! Har själv inte så mycket bakprylar faktiskt fast jag gillar att baka (mest för det blir så sällan jag bakar eftersom jag inte är lika förtjust i att äta det jag bakat som att baka det :P).

Har ett skåp för min assistent och mixerstav och visp och andra elektriska saker. Sen har jag ett skåp med bakbunkar, formar och stora mått. Har haft mina mönstrade formar på väggen tidigare men inte fått upp dem än efter att jag fick nya skåp i köket.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carmarino
2/12/17, 12:10 PM
#2

#1 Är inte heller särskilt förtjust i att äta det jag bakat, men jag tycker det är roligt att baka åt andra, även om det numera inte blir så ofta jag gör det. När jag gör det så saknar jag åtminstone inga redskap till det. 😃

Min assistent, visp m.m. får inte plats i bakskåpet, så dem har jag i andra skåp. De är ungefär lika fulla, så jag har alldeles för få skåp (eller för många prylar). 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maleficum
2/12/17, 12:25 PM
#3

#2 Allt beror ju på hur man ser på saken ;)

Är roligt att baka till andra :) är bara inte så ofta jag får möjlighet till det. Blir ofta mer under sommaren när familjen och släkten är mer samlad.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

leemland
2/12/17, 3:32 PM
#4

TS - Måste säga att jag är mega avis på dig nu 😍

Jag har allt lite utspritt i hela köket i olika skåp och lådor 😛 Har inte ens alla bunkar i ett och samma skåp 😂 haha. Min assistent står alltid framme, och just nu är mixern också alltid framme 😛 Har mer ordning där jag har ingredienserna faktiskt, hahaha. Och jag har långt ifrån så mycket som du har 😛 Hade gärna kunnat tänka mig ett sånt skåp 🙂 

Var har du köpt allt? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
2/12/17, 4:35 PM
#5

#4 Det mesta har jag köpt på Lyckas med mat. Vågar inte räkna ihop alla fakturor därifrån, för det lär bli en hiskelig summa. 🙂Fast jag har ju samlat under rätt många år.

Min köksmaskin (Kitchen Aid) och min matberedare (Magimix) har jag dock köpt på Bagaren och Kocken. De står för övrigt inte i bakskåpet, för de får inte plats där. Matberedaren är den enda jag har framme, för jag har inte så mycket ytor i köket att ha saker på. Det är därför jag behöver så mycket skåputrymme. 🙂

Ingredienser har jag också alldeles för mycket av. Har stora planer för vad jag ska baka, men sedan blir det inte av. Tiden räcker inte till allt jag vill göra. Skulle behöva vara ledig ett par månader och inte göra något annat än att baka. 😃

Min brorson är också intresserad av att baka, så jag brukar säga till honom att han inte ska köpa något utan att fråga mig först. Så det är han som lånat mina muffinsformar nu. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: