Annons:
Etikettercupcakesmuffins
Läst 1583 ggr
bohan85
2017-02-09 15:28

Cupcakesformar

Hoppas på hjälp härinne! Köpt cupcakesformar i grövre papper (ska ha på dop) och de ska vara värmetåliga. Provade baka i dem idag, men muffinsen fastnar ju i formen? Är tanken att äta med sked? Eller måste man ha en tunn vanlig muffinsform i botten? Tacksam för tips!

Annons:
Carmarino
2017-02-09 15:36
#1

Har också råkat ut för det. Vet inte om det hjälper att smörja dem innan, men du kan ju testa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
2017-02-09 18:28
#2

Hur menar du med fastnar i formen? 
Och vilken typ av formar är det? (kan du kanske länka?)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bohan85
2017-02-09 18:46
#3

http://partytajm.se/sv/svarta-kalastillbehor/2709-muffinsform-cupcake.html Denna typ är det. De fastnar i formen. Försökte riva upp formen men muffinsen går sönder och sitter fast i formen. Dessutom såg jag att det blir lite flottigt igenom formen så kommer använda vanliga formar inuti. Men tycker att det kunde upplysas om detta när man köper dem ( om nu inte jag gjort fel)

Carmarino
2017-02-09 18:49
#4

De jag använde var av liknande typ, och muffinsen fastnade då också. Lyckades dock få ut muffinsen någorlunda hela, men jag fick riva sönder formen. Nästa gång ska jag testa att smörja dem lite.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: