Annons:
Etikettercupcakesmuffins
Läst 14504 ggr
vendelay
11/2/16, 3:15 PM

Förvara muffins?

Hur förvarar ni muffins? Hur länge?

Mina innehåller bland annat sojagrädde, sojadryck, mjölkfritt margarin. Det är väl ingen fara att ha de i rumstemperatur några dagar, eller vad tror ni? Eller bör jag frysa dem?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Carmarino
11/2/16, 5:01 PM
#1

Brukar för det mesta frysa dem när de svalnat, för då håller de längre. Om jag vet att de ska ätas inom 1-2 dagar så funkar det med rumstemperatur, men då bör alla gå åt. Kanske funkar det med ytterligare ett par dagar om de är väl förpackade, men jag skulle nog hellre satsa på att frysa in dem. Ju tidigare man fryser in dem desto bättre blir kvaliteten sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

vendelay
11/2/16, 5:35 PM
#2

Okej, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Gladasvampen
11/2/16, 10:15 PM
#3

Jag gör mina på mejerier, men jag brukar förvara de under 2-3 dagar i rumstemperatur i en tät förpackning/låda. Annars gör jag som #1 och fryser in dem :)

vendelay
11/2/16, 10:41 PM
#4

#3 Ja, jag skrev vad mina innehöll ifall det skulle vara någon skillnad men det kanske inte är det! Förut när jag åt mejerier hade jag dem också ute ett par dagar men ville bara vara säker för de ska bjudas på 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Gladasvampen
11/2/16, 10:55 PM
#5

#4 kan tänka mig att om de är mejerifria så håller dem bättre. Men man kan no alltid vara på den säkra sidan och inte överdriva med hållbarheten :)

vendelay
11/3/16, 7:39 PM
#6

Det blev en följdfråga också, efter att jag tinat muffinsarna igen ska jag ha på en glasyr / kristyr gjord på florsocker och citronsaft, klarar det en natt i rumstemperatur? Det borde det väl göra?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Gladasvampen
11/3/16, 11:54 PM
#7

#6 är det bara florsocker och citron som den kommer innehålla? I så fall tror jag att den klarar sig i rumstemperatur :)

vendelay
11/4/16, 2:29 AM
#8

Ja, enligt receptet är det enbart det som behövs. Toppen, tack så mycket!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: