Annons:
Etiketttårtor
Läst 808 ggr
JoannaLi
5/8/16, 10:54 AM

Hur många ägg till 3 marängbottnar?

Jag fyller år på tisdag, så nu jäklar ska här bakas. Det blir en pavlova (?), iaf marängtårta med lemonlimecurd och passionsfruktscurd :D

Jag skulle vilja ha 3 marängbottnar, men alla recept jag hittar ger bara 2 bottnar. Det blir en tårta som iaf ska räcka till 6 personer, men gärna typ 10 om möjligt.

Annons:
Fridaaaa
5/8/16, 11:00 AM
#1

Kör 1,5 sats så ska det ju bli tre bottnar? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JoannaLi
5/8/16, 11:13 AM
#2

Jo, det var väl tanken, men jag vet inte riktigt vad för recept jag ska köra, för att de ska bli lagom stora. (Och eftersom att vi måste handvispa alltihop känns det ganska jobbigt att lägga till mer om det blir för lite :D)

leemland
5/8/16, 8:17 PM
#3

Annars kan du köra dubbel sats och göra bottnarna så stora du vill ha dom . Och om där blir smet över kan du "dutta" ut de till vanliga maränger 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JoannaLi
5/9/16, 12:01 AM
#4

#3 Det lät som rätt svar, med facit i hand :D Gjorde 1½ sats av receptet jag hittade (9 äggvitor), men bottnarna blev rätt tunna. 11-12 hade nog gett ganska bra storlek!

leemland
5/9/16, 12:09 PM
#5

#4 Hahah okej. Men då vet du ju det till nästa gång 😉 Hoppas den blir god! 🙂

Dela gärna med dig av ett foto(om du kan/vill) inne i vår tråd "Vad bakar du idag" 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JoannaLi
5/9/16, 12:12 PM
#6

#5 Japp, det gör vi också :D 

Det ska jag definitivt göra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: