Annons:
Etikettövrigt
Läst 1708 ggr
ilenna90
3/4/16, 10:31 PM

tips på dessert?

har ni några tips på en god dessert? (: inget jätteavancerat men gärna något som det går att dekorera/lägga upp fint. 
Och helst inte paj/cheesecake. 

har ni något recept som kan passa in på ovan får ni gärna dela med er :)

Annons:
tlover
3/4/16, 10:41 PM
#1

chokladpudding? Dekorerat med tex spritsad grädde.

edit: Fast det kokar man ju inte bakar 🤔

l'm back

Achatina
3/4/16, 10:42 PM
#2

Pannacotta… Inte mycket till bakverk men går att dekorera/lägga upp fint. Grundreceptet kan ändras till att passa veganer/de som väljer bort vissa livsmedel ur sin diet.

ilenna90
3/4/16, 10:45 PM
#3

#1 det gjorde jag väldigt nyligen, och det är liite för enkelt istället ;) är roligare med något man kan baka själv istället för att bara blanda ett pulver. men tack för tipset ändå! :)

#2 ja pannacotta är en jättebra efterrätt :) men gjorde tyvärr det väldigt nyligen också haha, och det är samma personer jag ska bjuda imorgon så hade velat ha något nytt, men tycker det är så svårt att komma på något o:

tlover
3/4/16, 10:49 PM
#4

#3 Ah jag gör egen så jag blandar inte nått pulver. Den går att variera också (tex pepparmyntolja i och det blir mintchoklad).

Den blir extra fin om man har den i en form innan den stjälps upp och inte bara i en skål.

l'm back

Sabinan
3/4/16, 10:54 PM
#5

Chokladmousse eller cupcakes kanske?

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

ilenna90
3/4/16, 11:12 PM
#6

#3 åh det tänkte jag inte på att man kunde göra egen :) 

#5 haha vad jobbig jag känner mig som har gjort alla era förslag nyligen. men det kanske får bli nån repris ;)

Annons:
leemland
3/6/16, 10:33 AM
#7

Rulltårta, vanlig tårta, små bakelser, små kakor😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Sabinan
3/6/16, 1:47 PM
#8

Tittade lite på "godkväll" på svt1 igår och såg att de bakade en smarrig rulltårtsbakelse som inte verkade så svårt att göra men var väldigt fin, receptet finns på textv just nu samt på svts hemsida
http://www.svt.se/recept/rulltartebakelse-med-mocca-och-hasselnot

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

ilenna90
3/6/16, 2:40 PM
#9

#8 ja den var riktigt fin faktiskt :) tål inte själv hasselnötter men såg att dom bara var på toppingen så dom kan man ju välja bort. det är bra med sånna där efterrätter som ser mer avancerade ut än vad dom är haha ^^

Achatina
3/6/16, 2:54 PM
#10

Regnbågscupcakes kanske då? Inte för att vi firar det i Sverige men St Patrick's day är nästa vecka. Fast beror kanske på när du får hem dessa gäster och andra sidan 😛🌈

ljungensjenka
3/6/16, 3:35 PM
ilenna90
3/6/16, 8:49 PM
#12

Visste inte att regnbågstema hörde till st patricks? ^^ är inte det grönt, fyrklövrar och grejer? :) Men det var igår jag bjöd :) fast såklart bra med fler förslag ändå! :)

ilenna90
3/6/16, 8:50 PM
#13

#11 jag är faktiskt inte så förtjust i creme brulee :o ätit det 1 eller 2 gånger men inte fastnat för det haha :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: