Annons:
Etiketttårtor
Läst 3351 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
2/22/16, 8:25 PM

Sockerpasta eller marsipan?

Sett att många använder sockerpasta ist föe Marsipan. Vad tycker ni är bäst och varför?

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
Carmarino
2/23/16, 2:11 PM
#1

Använder helst Marsipan. Tycker den är godare. 🙂

Brukar använda denna: http://www.lyckasmedmat.se/103_orebro-bagerivaror
Den är lätt att använda och smakar bra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

amandatherese
2/23/16, 3:55 PM
#2

Jag tycker sockerpasta är lättare att få jämnt och fint över tårtan :) (är nybörjare inom tårtmakeriet)

Wony
2/23/16, 4:29 PM
#3

Jag använder båda, beroende på vad jag vill ha för typ av smak på tårtan, men föredrar sockerpasta. Tycker den är lättare att kavla och få jämn och snygg.

[Outlawly]
2/23/16, 5:36 PM
#4

Marsipan är så mycket godare att ha på en tårta(mitt tycke).

Sockerpastan är däremot enklare att hantera och lättare att använda om man ska dekorera mycket 🙂

Carmarino
2/24/16, 5:24 PM
#5

Har inte använt sockerpasta så jag vet inte hur den är att jobba med, men jag tror att marsipanen från Örebro Bagerivaror är minst lika lätthanterlig. Det är lätt att både kavla ut den så att den blir jämn, och göra figurer med den. Dessutom klibbar den inte och är smidig att arbeta med. Plus att den smakar gott. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

ilenna90
3/20/16, 11:14 AM
#6

jag använder Marsipan både till att täcka tårtor med och att dekorera med. har använt sugarpaste en gång och tyckte den var helt ohanterlig - alldeles, alldeles för mjuk och liksom kladdig.

Annons:
[WickedAlly]
3/20/16, 8:51 PM
#7

Använder alltid Marsipan, tycker att sockerpasta är rätt äckligt. Gillar också Örebro bagerivarors :)

Cragan
3/31/16, 5:48 AM
#8

sockerpasta då ena syrran är så känslig och vill fortsätta att andas 🤪
lite tråkigt för henne dock då hon tvär älskade mandel innan hon bidde allergisk

kaninennea
4/1/16, 1:18 AM
#9

Jag tycker att sockerpasta ser bättre ut och är roligare att arbeta med men Marsipan är enligt mig godare.

[Zachapacka]
4/9/16, 9:51 PM
#10

Socker pasta smakar skit. Iallafall den jag använt. Men ska jag vara helt ärlig är det sällan jag klär in mina tårtor i Marsipan eller sockerpasta över huvudtaget.

Sabinan
4/9/16, 10:54 PM
#11

Jag använder helst sockerpasta, , främst när jag gör tårtor till kunder. Det blir både snyggare och man tar bort allergener i form av tex mandel. 
Den sockerpastan jag använder smakar helt okej (vanilj), sen kavlar jag den mycket tunt, för jag tycker själv att det är rätt äckligt med tjocka lager av sockerpasta eller marsipan

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: