Annons:
Etikettrecept
Läst 2464 ggr
MoaE
1/21/16, 7:52 PM

Istället för jordnötter?

http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/snickerskaka/ Har precis bakat denna men kan inte ha jordnötter på… Vad skulle passa utom jordnötter tro? :)

Annons:
Fransu
1/21/16, 10:13 PM
#1

Cashew?

Den kakan ser riktigt god ut!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
1/22/16, 12:44 PM
#2

Det är ju helt beroende på vad du gillar själv. Gillar du , som #1 sa, cashew så använd det. Testa dig fram 🙂
Men snickers är ju jordnötter 😉 haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MoaE
1/22/16, 4:39 PM
#3

#1 #2 Visste inte när jag började med kakan att det fanns nötallergiker bland de jag skulle bjuda. Men körde på krossade cornflakes blandat med choklad på, blev riktigt krispigt och bra :) Kakan var fantastiskt god, uppskattades mkt! :)

leemland
1/22/16, 6:58 PM
#4

#3 Bra blandning ! 😛 Kan tänka mig att cornflaksen gav en väldigt bra krispighet i det hela 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
1/23/16, 12:50 PM
#5

#3 Var det nötallergiker eller jordnötsallergiker bland gästerna? Jordnötter är ju ingen nöt egentligen utan en baljväxt, så är man allergisk mot nötter kan man tåla jordnötter. Varning dock även för jordnötter, för de kan vara farliga för den som är allergisk mot baljväxter.

Cornflakes låter som en god ersättning för krispet. Ska testa det vid tillfälle. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MoaE
1/24/16, 11:58 AM
#6

#5 Jordnötsallergiker och mandelallergiker åtminstonde, känns säkrast att hålla sig borta från det helt och hållet då :)

Ska faktiskt göra om kakan med cornflakes igen, blev så gott!

Annons:
leemland
1/24/16, 1:03 PM
#7

#6 En dum fråga kanske 😛 haha. Men hur smakar kakan?🤪 Smakar den snickers eller ? 
Anledningen jag frågar är att jag verkligen inte gillar snickers och den där jordnötssmaken 😛haha.  Men kakan ser väldigt god ut 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MoaE
1/25/16, 10:45 AM
#8

#7 Hade ju inga jordnötter i så den smakade absolut inte jordnöt ;) Chokladsmak med kola :)

leemland
1/27/16, 2:57 PM
#9

#8 Okej. Ibland så finns där ju ändå en "smak" av jordnötter ändå😛 haha. 
Jag läste inte receptet så noga , så visste inte om där va jordnötter eller så inne i den 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: