Annons:
Etikettövrigt
Läst 1028 ggr
[Udoon]
2015-12-03 02:22

dekorera sockerkaka?

Tanken är att jag ska baka en mjuk pepparkaka till en föreningsträff nu på måndag, jag tänkte ha cream cheese-frosting till den för att det är det godaste som finns just nu tycker jag😃 Men hur får jag det snyggt? Har vanlig rektangulär form, en springform och en sån där med hål i, men det står still i huvudet! Är inte så bra på att spritsa, och eftersom jag kommer behöva ta den med mig hemifrån så kan det bli svårt att inte smeta ut den. I värsta fall får jag ta med mig krämen i en bytta bredvid så får man ta så mycket som man vill ha, men lite snits på det vore ju trevligt ändå. Fast samtidigt känns det lite overkill att göra som en tårta av det🤦‍♂️

Annons:
Carmarino
2015-12-03 15:27
#1

Allra enklast är väl att göra kakan i en rektangulär springform, lägga på frosting och sedan göra mönster i frostingen med en gaffel. Det kan du ju göra när du kommer till föreningsträffen - ta med en gaffel bara, om ni inte har gafflar där ni ska vara. 😉 Då gör det inget om frostingen blivit lite utsmetad på vägen. Bara att jämna till innan du börjar med mönstret. Du kan göra vågmönster eller rutmönster eller vad du själv känner för.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Nosen
2015-12-06 21:14
#2

Förslaget ovan var ju jättebra!

Annars kanske man kan göra frostingen som en fyllning som på en tårta och sen bara ta florsocker på toppen. Kanske ta smörpapper och klippa ut stjärnor eller granar eller något och sedan pudra så det blir mönster ^^

Upp till toppen
Annons: