Annons:
Etikettövrigt
Läst 904 ggr
[Älskamig]
11/22/15, 3:50 PM

Behöver hjälp! (julklappar)

Hej på er! Hoppas ni har en fin söndag.🙂

Det är så att jag och min brorsa har tänkt att ge bort julkorgar till mina systrar med respektive. Till julkorgarna har jag tänkt att göra eget julgodis och lägga i, samt påsar med ingredienser så att de bara kan lägga till typ mjölk och ägg och så… Frågan är nu då hur jag ska göra detta. När ska jag slå in allt? Klarar det att stå framme under hela julaftonen? Kan jag slå in allt några dagar innan (orkar inte stå på julafton, för då har jag tillräckligt med andra saker att göra).

Annons:
parsley
11/22/15, 3:56 PM
#1

Det finns risk att julgodiset blir dåligt om det står framme för länge, beroende på vilken sort du gör. På julafton klarar det sig säkert. Kan du slå in och ha korgarna stående kallt till själva julafton eller göra någon halvfärdig variant av paket, där du lägger i det sista på julafton och tejpar igen?

[Älskamig]
11/22/15, 6:12 PM
#2

#1: Ja det kan jag göra. :) Men förvarar jag bakandet på julafton svalt, tills tomten kommer, klarar sig kakor/godiset eller?

parsley
11/23/15, 9:18 AM
#3

Kakor klarar sig alldeles utmärkt i rumstemperatur. En del godis kan nog vara lite känsligt. Gör man t ex tryffel på grädde, så kanske den inte ska stå framme för länge, men ett par timmar går säkert bra.  Man kanske kan ha paketen stående i källaren, på balkongen (om det inte är för kallt) i garaget tills julklappsutdelningen närmar sig.

Upp till toppen
Annons: