Annons:
Etiketttårtor
Läst 1250 ggr
Minnix
8/23/15, 8:42 PM

Chokladtårta överdrag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Någon online ikväll? Jag fyller år imorgon och har slängt ihop en chokladigt chokladig chokladtårta som står i kylen nu. Choklad bottnar, chokladkräm och chokladmousse haha! Men jag vill ha mer choklad! Eventuellt lite kaffe i smaken. Vet ni någon frosting, smörkräm eller annat som är enkelt och gott? Enkelt som i "jag har ett spädbarn och kanske bara får baka 30 min" inte enkelt som i smör och oboypulver :p tänkte spackla och dekorera imorgon. Ofta när jag ger mig på smörkräm så slutar det med ett helt paket florsocker men ändå smakar det smör…

Annons:
Nilla_93
8/23/15, 8:46 PM
#1

borde finnas något man gör med Philadelphia ost som smakar jätte bra. tror man blandar det med florsocker å kakao och vispar det fluffigt, smakar jättemumsigt

[HelwardMann]
8/23/15, 8:49 PM
#2

Ischoklad är visserligen traditionellt ett julgodis, men varför inte ha smeten som överdrag på en tårta?

leemland
8/23/15, 9:33 PM
#3

Ännu mer choklad 😮 haha . 

Du kan göra en chokladganach och ha på . Eller kanske dumlefluff(om det nu skulle funka med den övriga chokladen)  HÄR har du en tråd med olika smörkrämer och frostingar, kanske fungerar något där?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Minnix
8/23/15, 10:49 PM
#4

Tack leemland men jag kollade den tråden xD antar att jag är ute efter åsikter, beprövade recept liksom som skulle fungera :) men jag får nog helt enkelt chansa imorgon och bara köra!

leemland
8/24/15, 3:32 PM
#5

#4 Okej. Vad blev det? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Minnix
8/25/15, 10:15 AM
#6

Gjorde en smörkräm på ett kul recept med smält choklad i! Jättgott!

Annons:
Minnix
8/25/15, 10:15 AM
#7
Minnix
8/25/15, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
Minnix
8/25/15, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
Upp till toppen
Annons: