Annons:
Etikettövrigt
Läst 1019 ggr
leemland
8/16/15, 7:54 PM

Rabarbekräm

Tänkte eventuellt göra rabarbekräm i nästa vecka då vi har ofantligt mycket just nu 😛 
Jag har gjort detta innan och vet hur man gör, men denna gången så hade jag tänk frysa de i portioner. (vilket jag aldrig gjort tidigare) Så nu till min egentliga fråga: När man fryser rabarberkräm ska man ha i redningen innan eller ska man vänta och ha i det när man plockar fram den nästa gång? 
Och vilken redning blir bäst? Den med potatismjöl och vatten eller ska man ha i såsredning(majsena) ? 

Brukar alltid ha i potatismjöl och vatten men då äts det alltid direkt också så 🤪 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Carmarino
8/17/15, 11:01 AM
#1

Varför inte frysa in rabarberna istället, så kan du göra kräm närhelst du känner för det. Ett bra sätt att "återuppleva" sommaren mitt i vintern. 🙂

Ansa dem och dela i bitar. Väg och dela upp i plastpåsar. Skriv vikten på påsarna, så är det lätt att ta fram rätt mängd när du ska göra kräm (eller rabarberpaj).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
8/17/15, 7:22 PM
#2

#1 Funderade lite på det. Men jag frös förra sommaren, dock hela då, och då tyckte jag dom blev rent för svampiga/vattniga när jag tog fram dem och gjorde paj på dom.. 
Men det blir kanske inte så om man delar dom.? 😛 Tack för förslaget! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: