Annons:
Etikettövrigt
Läst 7191 ggr
[Sabina]
7/15/15, 2:58 PM

Vad bakar du idag 4

Här fortsätter vi nu våra diskussioner om bakverk vi nyligen bakat.
En bild på bakverket ger ett extra plus i kanten 🙂

Här är den gamla tråden

Annons:
Cockerspaniel
7/16/15, 1:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Testade häromdagen att göra Jordgubbsgelé.. Well om man är en gelé fantast kanske de tycker det är gott, men konsistensen för mig var bara konstigt, haha :D


[Sabina]
7/16/15, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Den var väldigt vacker i alla fall 🙂
Du får jättegärna göra en tråd, eller PM: a mig med receptet för jag skulle gärna vilja ha ett bra recept på en stabil gelé som din 🙂

Igår blev det en kladdkaka, uppiffad med vitchokladglasyr med jordgubbspulver strödd över,samt grädde och färska jordgubbar.  
Hu vad gott det var! Så alla åt vi för mycket av den 🤐

Odd
7/23/15, 10:09 PM
#3

Har blivit väldigt oaktiv här på bakverk eftersom min sockerallergi har blivit så mycket värre den senaste tiden, det blir inte så mycket bak men en hel del matlagning istället. Har testat flera socker-ersättningar och allergivänliga alternativ, men det känns så meningslöst att göra någon "sötsak" utan det söta, så blir jag sötsuger blir det en frukt eller lite sylt istället xD

Men i morse bakade jag ostscones iallafall 👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Sabina]
7/24/15, 11:12 PM
#4

#3 Mmm, ostscones är smarrigt! 🙂

Roligt att du skriver här, ändå Odd, fastän det inte blir så mycket bakat för dig.
Jag själv är ju diabetiker och har varit det under större delen av mitt liv. Jag bakar dock gärna för andra för att få bakningsbehovet tillfredsställt. Just bakning är rena rama terapin för mig 🙂

Häromdagen gjorde jag stekta bananer i kolasås med valnötter och serverade till glass.

Odd
7/25/15, 12:50 AM
#5

#4 Har faktiskt funderat på om jag kanske kan ha diabetes, är det någonting som man brukar känna av eller mest något som smyger runt i bakgrunden? Testade att äta lite godis idag men blev så fruktansvärt illamående att jag var tvungen att ge mig ut och cykla i två timmar för att det skulle släppa, fysisk aktivitet verka vara det enda som hjälper om jag inte vill ligga och må dåligt hela natten 😕

Är även överkänslig mot vetemjöl och mjölk, (så ostsconsen mådde jag inte heller så bra av, men de var riktigt goda!) men det är inte laktosen i mjölk som jag inte tål för jag får en ännu värre reaktion av laktosfri mjölk, och den mjölk jag tålde längst var opastoriserad gammeldags mjölk 🤔 Har börjat dricka getmjölk och det är inga problem än så länge.

Idag gjorde jag min egen lilla special "dessert" som jag tål, kokar lite mannagryn på vatten och häller det i en ramekin med massa frysta bär (i morse blev det körsbär), täcker det med plastfolie och sen får det stå och gotta till sig i kylen under dagen så mannan suger åt sig bärsaften när de tinar 👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Majaa12
7/25/15, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Igår bakade jag chokladbiskvier med smörkräm. Har ingen bild på just dem men ni får en från i påskas, precis som dom jag gjorde fast med kycklingar :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Fransu
7/26/15, 12:13 PM
#7

#2 Wow vilken fin tårta!

#6 Chokladbiskvier är ju så gott! Var länge sedan jag bakade. Måste baka såna snart. Perfekta att ha i frysen. Men jag har aldrig lyckats få mina så fina som dina.

Själv bakade jag daimsnittar idag. Enkelt, men väldigt gott.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Majaa12
7/26/15, 12:48 PM
#8

#7 Ja, biskvier är min favorit 😃 Det var andra gången jag gjorde biskvier, vad är det du inte lyckas få "bra"? 🙂

#2 Ser ju jättegott ut! Vart kan man köpa jordgubbspulvret? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Fransu
7/26/15, 1:08 PM
#9

#8 Jag har svårt att få till så snygg form. Mina ser verkligen hembakta ut, inte så jämna och fina. Dina ser proffsiga ut! 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

WinterPrince
7/27/15, 8:28 PM
#10

Idag har jag gjort tårtfyllningar :) Turkisk-peppar-fluff och hallonmousse. Imorgon blir det hopläggning och sen äter vi tårtan på onsdag :) Tror jag ska ta och göra lite dekorationer också :)

[Sabina]
7/27/15, 9:03 PM
#11

#7 Tack! 🙂

#8 Tack, den var väldigt god, jag åt så jag var mätt i tre dagar, kändes det som 😃.
Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte jordgubbspulvret men det är gjort av frystorkade jordgubbar. Jag kan tänka mig att det går bra att köpa det och sen mortla till ett fint pulver att strö över en kaka.

Det var jättefina biskvier du gjort. 😍

Fransu
8/4/15, 8:57 PM
#12

Inte idag, men i lördags bakade jag dessa päronrutor. Jättegoda! Fick mycket beröm för dom då jag bjöd på fika här hemma till 5 personer. Rekommenderas. 🙂

http://tidningenhembakat.se/recept/paronrutor-med-kolatacke%E2%80%89/

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
8/6/15, 8:34 PM
#13

Jag gjorde pannkakor idag 😛 Och konstigt nog kom jag fram till att det va första gången jag gjorde de själv😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Majaa12
8/6/15, 8:46 PM
#14

Passionsfruktsmoussetårta och blåbärstårta till mitt kalas imorgon. Bilder kommer då. Gör moussetårta för första gången men det verkar bli riktigt bra :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Feliiciia
8/14/15, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bakade vaniljmuffins med hallon i som jag toppade med en kristyr smaksatt av saft från pressade hallon med lite strössel ovanpå☺️

Cockerspaniel
8/15/15, 11:15 AM
#16

Bakat en söt och knäckig pajdeg till kvällens kräftskiva - Glutenfri pajdeg!

Det ska bli en banoffie pie men jag valde att göra en helt vanlig paj botten istället för digestive botten, degen smakar gott så då kommer nog hela pajen göra det :D


Carmarino
8/15/15, 1:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Köpte ett Wilton Color Swirl Tri-Color spritsset på Lyckas med mat och var ju tvunget att testa det. Använde det dock inte till frostingen, utan till minimuffins.

http://www.hembygdshistoria.se/annat/recept/minimuffins.htm


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cockerspaniel
8/20/15, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag bakade mini glutenfria muffins! Körde på ett helt annat recept jag inte prövat förut, men de blev hur goda som helst och perfekt i storlek! <3 
Blåbären har jag plockat själv hemma i stugan <3


nickiee
8/23/15, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

i fredags så bakade jag detta till min födelsedag som va denna dag .

5 olika sockerkakor

1 kokosrutor

mördegskakor

kokostoppar

chokladbollar

1 tårta

allt är bakat med fint rågmjöl därför är det lite mörkare utom kokostopparna

bild 1/2

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
8/23/15, 10:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

i fredags så bakade jag detta till min födelsedag som va denna dag .

5 olika sockerkakor

1 kokosrutor

mördegskakor

kokostoppar

chokladbollar

1 tårta

allt är bakat med fint rågmjöl därför är det lite mörkare utom kokostopparna

bild 2/2

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Tessen
8/26/15, 10:40 AM
#21

Vaniljkladdkaka med finrivet citronskal och massa amerikanska blåbär i. Återstår att se hur den blir när den kommer ur ugnen om ca 10 minuter.

/T

leemland
8/27/15, 8:44 PM
#22

 I tisdags gjorde jag världens enklaste paj med lite rabarber i 😛

Och idag gjorde jag för första gången Mazariner 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
9/2/15, 7:29 PM
#23

Sockerkaka fick det bli idag :)

LinaLj
9/3/15, 6:25 PM
#24

Engelska vaniljkakor med royalicing som smakar citron. Fyra till galler blev det så småningom. Det är till kompisens möhippa i morgon. Vansinnigt pilligt att dekorera alla och på slutet tröt verkligen fantasin. Men är verkligen nöjd. (De smakar riktigt gott dessutom)

[Sabina]
9/8/15, 11:44 PM
#25

Kolasnittar med apelsinchoklad.

KarolinaA
9/15/15, 3:39 PM
#26

Idag bakar jag en glutenfri småkaka med smak av havre, en glutenfri äppelpaj, samt kladdkaka en glutenfri och en "vanlig".

[Sabina]
9/15/15, 5:42 PM
#27

Idag har jag gjort en chokladmousse med apelsinsmak till min och pojkvännens jubileum 

Inte så avancerad bakning men en bra avslutning på en trerätters middag 🙂

Annons:
shrek&fiona
9/16/15, 3:53 AM
#28

Ungerskt lantbröd. Med härligt frasig yta. :)

LinaLj
9/17/15, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Idag blev det ciabatta, inte helt perfekta i formen men riktigt perfekta när det kommer till smak och konsistens 😎

[Sabina]
9/17/15, 6:20 PM
#30

#28 och #29 vad härligt med brödbak.

För mig sker inte brödbakning så ofta, men ciabatta och lantbröd är ju så gott att jag känner mig väldigt inspirerad av att baka bröd inom en snar framtid 🙂

Feliiciia
9/17/15, 8:52 PM
#31

Har inga bilder me. Gjorde amerikan cookiecake och vitlöksbröd med flingsalt.

shrek&fiona
9/18/15, 9:11 PM
#32

Visst är det. :)

Cockerspaniel
9/19/15, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Häromdagen testade jag på att baka en kanelbullekladdkaka, glutenfri sådan och det var den godaste kladdkakan jag smakat på länge och kommer absolut göra det igen!
Jag följde efter ett recept på google och minskade ner sockermängden från 2 ½ dl Socker till 1 ½ dl Socker och tror mig, den sockermängden räckte precis! :D


leemland
9/19/15, 3:12 PM
#34

#33 Påminner om en kaka man kan köpa vi ibland köper i  affären 😛

Ser riktigt mumsig ut 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Cockerspaniel
9/20/15, 12:18 PM
#35

#34 Jaså? Jag köper så sällan saker från affärerna nu för tiden att jag inte ens kollar längre :D


Cockerspaniel
9/20/15, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#36

Bakade Glutenfria chocolate chip cookies och en glutenfri kanelbullesockerkaka.
Det blev en stor sats med sockerkaka och en liten. Den lilla behåller jag själv medan den större får mamma ta med sig på jobbet och bjuda hennes kollegor på! :P


Fransu
9/20/15, 1:22 PM
#37

Bakade Tip top-bollar igår. Jättegoda!

http://www.matplatsen.net/2014/09/18/tiptop-bollar/

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

ljungensjenka
9/20/15, 4:52 PM
#38

Idag blev det chocolate chip cookies efter detta receptet men bytte till pistagnötter och hade 100 gram vit choklad & 100 gram mörk. Blev otroigt gott och precis lagom sega😍

Fransu
9/24/15, 5:05 PM
#39

Idag blev det dumlekakor, inte såna i folieformar, utan bollar med dumle i. Goda! Efter detta receptet: http://www.jennysmatblogg.nu/2011/10/18/dumlekakor-3/

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Outlawly]
9/25/15, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Detta blev det idag. I ett pajskal av krossade kex. Väldigt god och inte för söt :) helt utan mjölkprodukter

leemland
9/25/15, 9:48 PM
#41

#40 Är det din bild?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[Outlawly]
9/26/15, 7:36 PM
#42

#41 Javisst! Gjorde den lite snajsig med text och grejer :D

leemland
9/26/15, 9:25 PM
#43

#42 Okej👍

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

slytherpuff_queen
9/28/15, 10:54 PM
#44

Har inte bakat nåt på jättelänge men på fredag ska jag göra en sockerkaka :)

Marvel-lous
9/29/15, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Gav mig på att göra äppelpaj igår kväll; ville ha smulpaj med en pajbotten och det blev riktigt gott. :)

IceTee
10/2/15, 10:36 AM
#46

Ska göra färdigt min cheesecake idag! Bottnen och fyllningen är klara, men jag ska nog göra gelén idag trots att den inte ska serveras förrän imorgon kväll Borde väl inte vara problem? Kakan har varit fryst sen i onsdags, bakade den i tisdags

Medarbetare på Skor iFokus

[Sabina]
10/3/15, 11:22 AM
#47

Bakade bullar igår kväll, inför morgondagen då det är "Kanelbullens dag".

Det blev dels klassiska kanelbullar/snurror och min specialitet, som anses vara "mammas bullar" här hemma, nämligen vanilj- och mandelmassebullar/knutar 🙂

monstermash
10/3/15, 1:09 PM
#48

Äpple paj igår, blir en till idag :)

Annons:
leemland
10/3/15, 8:33 PM
#49

Idag blev det Bounty (eller jag orkade inte göra klart dom helt så de får bli imorgon 😛haha) 
Och så gjorde jag Budapestbakelse för första gången 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Marvel-lous
10/4/15, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Lakritskaka gjord i Darth Vader form från igår.

Marvel-lous
10/4/15, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Pannkakstårta med Nutella- och jordgubbsgräddefyllning, också från igår. ;)

Marvel-lous
10/12/15, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#52

Gjorde lite cupcakes och en bananpannkakstårta till sonens kalas i lördags.

nickiee
10/12/15, 9:03 PM
#53

har gjort

äppelkaka

sockerkaka med chili pulver i men tog för lite smakar inget .

sockerkaka med curry i å den blev mums god

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Sarakechi
10/13/15, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Provade att spritsa lite smörkräm, rätt nöjd för att vara första gången :)

Fransu
10/13/15, 3:10 PM
#55

#50-52 Du är ju en riktig bakkonstnär! Jättefina bakverk. 🙂

#54 Riktigt snyggt spritsat! 👍 (Tycker själv det är svårt att spritsa snyggt.)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Sarakechi
10/13/15, 3:21 PM
#56

#55 Tack så mycket 😍
Ja, det är verkligen knepigt innan man fått till snitsen.
Ska prova att spritsa med grädde nästa gång, gick ut hardcore direkt och började med smörkräm haha 😃

LinaLj
10/13/15, 4:03 PM
#57

Bakar tårtbottnar och gör mmf inför helgens bröllopstårta. Är redan sjukt nervös inför tanken på att göra en bröllopstårta, men galet stolt över att kompisen frågade.

Nadesch1
10/14/15, 3:52 PM
#58

Fina bakelser

Universum är mitt hem

        Nadesch
Marvel-lous
10/14/15, 4:07 PM
#59

#55 Men tack vad snäll du är! Jag håller mig till lättare bakverk, kan absolut inte göra några större konstnärliga projekt. 😉

Marvel-lous
10/15/15, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Gjorde lite scones med yoghurt och honung till frukost idag. Gjorde de mest till fästmannen som är en brödfantast och tog upp frukost på sängen, bara för att.

Tant Grön
10/19/15, 9:53 PM
#61

Gjorde en sockerkaka med skal och saft från en egenodlad citron 🙂

nickiee
10/20/15, 10:19 PM
#62

gjorde en sockerkaka i dag med chilipeppar i blev lagom med sting i den å bakar med fint rågmjöl .ska sluta med vetemjöl min mage mår bättre då

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
leemland
10/21/15, 8:32 PM
#63

Idag blev det en Budapestbakelse 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Majaa12
10/21/15, 10:26 PM
#64

Brownie med salta jordnötter och choklad :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Fransu
10/22/15, 3:59 PM
#65

#64 Vad gott det låter! Vill du dela med dig av receptet? 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Majaa12
10/22/15, 4:44 PM
#66

#65 Ska försöka, det blir ungefär, gjorde utan recept 😃

  • 1-2 ägg
  • 1,5 dl mjöl
  • 2 dl socker
  • 5 msk kakao
  • 1 tsk bakpulver
  • 100 g smör
  • 50 g choklad 
  • ca 1/2 dl salta jordnötter

Smält smöret och låt det svalna lite. Blanda mjöl, Socker, kakao och bakpulver i en skål/bunke. Blanda ner äggen (dom ska inte vispas) och tillsätt det smälta smöret. Grovhacka chokladen och blanda ner den tillsammans med jordnötterna. Klä en form i bakplåtspapper, häll i smeten och grädda i mitten av ugnen på 175ºc i ca. 20-25 minuter. Ta ut den när den är lite kladdig. 

Som jag skrev innan är det eget recept och det är inte helt perfekt utan man kan behöva ändra mängden kakao. Smeten ska inte vara rinnig utan mer så att man behöver breda ut den i formen, blir den för fast kan man tillsätta lite mjölk eller vatten. Jag använde en ganska liten form men storleken beror ju på hur tjocka man vill ha dom. Jordnötterna blev jättegoda i och ger lagom sälta, självklart kan man hoppa över dom men då kan det behövas lite salt 🙂

Om någon provar receptet får ni gärna skriva hur dom blev 👍

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Fransu
10/23/15, 3:05 PM
#67

#66 Tack! Ska testa din brownie någon dag. Sparar den som "Majas Brownie".  🙂

Imorgon ska jag försöka mig på och baka en prinsess-stubbe. Om den inte blir alltför ful kanske jag visar bild på den.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Majaa12
10/24/15, 12:18 AM
#68

#67 Haha, glöm inte skriva hur den blev! 😃

Lycka till med prinsess-stubben, det låter jättegott, vet dock inte vad det är 😇🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Majaa12
10/24/15, 1:39 PM
#69

En kladdkaka står i ugnen, gör det ganska ofta med det blir ju såå gott!

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Ria74
10/24/15, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Idag har jag testat Mammas kokta kringlor från Hela Sverige bakar :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

nickiee
10/24/15, 3:49 PM
#71

70…va fina dom blev

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Ria74
10/24/15, 4:22 PM
#72

#71 Tack :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

jessR
10/27/15, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Idag bakar jag för första gången på flera år men då blev det "stekpannebröd med linfrön och pumpafrön till gulashen:)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

nickiee
10/27/15, 10:44 PM
#74

73…ser gott ut

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

jessR
10/28/15, 9:38 AM
#75

#74  Tack det blev mycket bra faktiskt:)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

LinaLj
10/29/15, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Idag har det blivit en hel hög med pumpapajer. Det doftar pepparkaka i hela huset och jag känner mig väldigt frestad att sätta gaffeln i en.

Annons:
leemland
10/30/15, 9:11 PM
#77

Idag blev det chokladmuffins med nutella i 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

nickiee
11/6/15, 1:38 PM
#78

har bakat idag

flarn med whiskey  smak

havreflarn med lakrits smak   blev goda

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Fransu
11/6/15, 6:37 PM
#79

Det är kladdkakans dag imorgon så jag har tjuvstartat och bakat en snickerskladdkaka idag. Så vi kan fira kladdkakan i minst två dagar. 😉

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
11/6/15, 7:41 PM
#80

I förrgår smygbörjade jag med julbaket 🤪haha. 
Det blev saffranssnittar 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

nickiee
11/7/15, 10:32 AM
#81

har precis bakat 2 satser chokladollar

1 vanlig med kakao

1 med lakritspulver istället

sen rullade i pärlsocker

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Feliiciia
11/7/15, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#82

Gjorde chokladrutor idag. Blev även lite smet över som blev choklad muffins med vitchoklad och mjölkchoklad gömma inuti.

nickiee
11/7/15, 1:43 PM
#83

24..sååååå häftiga dessa kommer jag å härma efter .

hoppas dom blev populära på möhippan …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
nickiee
11/10/15, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

i går gjorde jag egen mandelmassa 3 satser å 1 delade jag på å den ena halvan satte jag till lakrits pulver i å den andra hällde jag i whiskey ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
11/12/15, 11:08 AM
#85

Har inte bakat, men väl kokat tryffel på vit choklad och lime, samt kokat kola med sesamfrö. De står på svalning just nu, så jag vet inte hur de blir - men smeten var god.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marvel-lous
11/13/15, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Gjorde en sockerkaka med blåbär och hallon + lite karamellfärg bara för att. 😉

Odd
11/14/15, 2:29 AM
#87

Bakade lite "jul"-kakor ikväll med ingefära och nejlika, åt några stycken men det sa magen nej till så dem fick jag inte behålla 😕 

Känns som om det kommer bli en tråkig jul nu när mina allergier bara verkar bli värre, men jag får väl njuta av min kalla chokladmjölk med honung och kakao så länge det går istället

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Carrosh
11/16/15, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Har bakat hela helgen:

* Knäckkakor
* Banan- och pecannötsmuffins
* Chokladbollar
* Snabba havrekakor
* Gaffelkakor
* Strassburgare
* Havreflarn
* Spröda halvmånar med äpple/päron

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

nickiee
11/16/15, 8:02 AM
#89

88…mmmm va gott vill ha

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carrosh
11/16/15, 11:37 AM
#90

#89 :) Lite farligt gott faktiskt! Bjuder nog in lite folk som kan äta upp allt det där, tror jag. ;)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
nickiee
11/16/15, 2:14 PM
#91

90…mmmm ja kommer hihihi älskar bakverk å godis ajaj som du säger farligt gott … har precis handlat ett sprits set + digital termometer så nu ska jag göra eget marmeladgodis  å annat godis

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Fransu
11/16/15, 3:05 PM
#92

#88 Wow, vad gott allt ser ut! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

nickiee
11/16/15, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

har precis gjort en sats godismarmelad som nu ska stå å kallna i 1 dygn i rums temp hoppas nu att jag har lyckats är första gången jag gör detta å så i morn ska det skäras i kuber .va å köpte en  digitaltermoeter i dag på kjell å kompani dom hade rea på en 50 kr bra pris åter kommer med mer i morn om hur det blev  …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/16/15, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

har gjort trilling nöt men hade ingen blockchoklad hemma så därför blev lite annorlunda å kladdigare men är 3 hasselnötter i varje utom den i nedre högra hörnet är den choklad som blev kvar ..

till sajt värden kan du inte lägga in en kategori tråd som heter godis/snacks/tilltugg

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

jessR
11/17/15, 12:39 PM
#95

#94 ja vad är Alladinask utan trillingnöt så bra idé att bara göra ett gäng av trillingar:) så gott!!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

nickiee
11/18/15, 12:05 AM
#96

95…. håller med dej . dom är ju så goda mums å fler kommer det å bli fram över

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Fransu
11/20/15, 6:12 PM
#97

Idag har jag bakat en mjuk pepparkaka. Har aldrig bakat det innan, så jag hoppas den blir så god som dom jag ätit.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
nickiee
11/21/15, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

har precis blivit klar med mina maränger i 2 smaker  dom ljusare är vanliga  å dom lite mörkare är med lakrits smak blev mycket goda har redan haft 2 grannar som prov kaniner skulle ha varit 5 till på bilden med dom har vi ätit upp .

är mycket nöjd med dessa maränger har inte bakat såna på över 10 år receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/22/15, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

precis klar med 2 plåtar  maränger med saffrans smak  blev goda.

 receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger 125 grader 30 min  i mitten av ugnen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/22/15, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

precis klar med 1 plåt  maränger med chilipeppar  smak  blev goda å med sting i .

 receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger 125 grader 30 min  i mitten av ugnen sen smaksätter jag med det jag vill testa på å har hemma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/22/15, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

precis klar med 1 plåt  maränger med curry smak  blev goda.

receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger 125 grader 30 min  i mitten av ugnen sen smaksätter jag med det jag vill testa på å har hemma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/22/15, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

precis klar med 1 plåt  maränger med kanel smak  dom blev goda  

receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger 125 grader 30 min  i mitten av ugnen sen smaksätter jag med det jag vill testa på å har hemma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/22/15, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

precis klar med 1 plåt  maränger med kardemumma  smak  blev  goda va sista plåten ojoj nu har jag maränger

receptet finns i stora bakboken  heter lätta maränger 125 grader 30 min  i mitten av ugnen sen smaksätter jag med det jag vill testa på å har hemma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

IceTee
11/24/15, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Vet inte om det här räknas som att baka, men jag gjorde chokladpraliner fyllda med jordgubbssylt! Övar in för jul. 
Tempereringen var svår och jag gav nästan upp, men slutresultatet blev bra. Chokladen blev lite för tunn på sina ställen så det ska jag tänka på i framtiden

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Fransu
11/24/15, 5:27 PM
#105

#104 Coolt med egengjorda praliner. Ser jättefina ut. Blev dom goda? Har funderat på att testa göra praliner, men det har hittills bara stannat vid tanke. Nu blev jag inspirerad att prova. Hade varit en kul present att ge bort om man lyckas få fina och goda.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

IceTee
11/24/15, 9:09 PM
#106

#105 skalen blev lite tunna, men goda blev de 👍 Hittade en bra sida med instruktioner på hur man gör, kan länka om du vill?

Jag kommer nog göra måååånga praliner i år, haha

Medarbetare på Skor iFokus

Fransu
11/24/15, 9:58 PM
#107

Du får gärna länka! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

IceTee
11/24/15, 10:03 PM
#108

Jag följde instruktionerna från den här sidan

Medarbetare på Skor iFokus

nickiee
11/24/15, 10:41 PM
#109

104..ser jätte fina å goda ut mums lätt riktigt gott med fyllningen bra jobbat

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Majaa12
11/24/15, 10:46 PM
#110

#108 Länken funkar inte ;) Ska också prova att göra praliner, med nutella i :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

IceTee
11/24/15, 11:13 PM
Annons:
nickiee
11/24/15, 11:50 PM
#112

111… japp den funkar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Fransu
11/25/15, 11:35 AM
#113

Tack för länken! Ser ut att vara en utförlig guide. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
11/25/15, 1:26 PM
#114

Vill man inte ha jobbet med att temperera chokladen för att göra egna skal, eller om man har ont om tid, så finns det massor av färdiga skal att köpa. Sök på "pralinskal" så kommer det upp en hel del bra länkar. Själv har jag köpt mina pralinskal hos bl.a. Bagaren och kocken och Chokladgallerian. Har inte testat att fylla dem än, men jag håller på att testa fyllningar för fullt.  🙂

Fast idag har jag kokt hallonkola. De står och svalnar just nu, så jag vet inte om de blev bra eller ej. Smakade bara lite på smeten när den var halvstelnad, och den var rätt god, men tyckte inte att den smakade så mycket av hallonen direkt. Kanske smaken "mognar" efter några timmar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

nickiee
11/25/15, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

har precis blivit klar med mina allra första rullrån fick ut 38 av en sats men 6 st blev trasiga å ligger i min mage nu 😃mums så gott🤤så gott  så 32 st på bild å jag är super nöjd + visar verktyget med .va skoj å göra dessa så det kommer å bli många fler gjord här hemma .fick dock ha en potatissticka med å hjälp till med för att få en rånet i skåran

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Feliiciia
11/25/15, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Gjorde en liten tårta till mammas födelsedag :) Ganska nöjd för att ha varit första gången man dekorera.

nickiee
11/25/15, 7:26 PM
#117

116.. den ser god å fin är den

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

IceTee
11/26/15, 1:50 AM
#118

#113 ja, den var väldigt enkel att följa faktiskt! #114 hur fyller man dem då? Skalen ska ju vara stängda liksom? Antar att man får med en botten man fäster med smält choklad? Dessutom låter det ju lite tråkigt, man vill ju kunna göra det lite personligt! Hahaha

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Fransu
11/26/15, 11:37 AM
#119

#115 Vilka fina rån! Ser så proffsiga ut.

#116 Den tårtan ser jättegod ut. Din mamma måste ha blivit glad.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
11/26/15, 1:36 PM
#120

#118 Har själv köpt lite non-temp till att stänga skalen. Den behöver inte tempereras. Finns bl.a. på Tårtkonst, http://www.tartkonst.se/atbart-material-ingredienser/non-temp-choklad-300g/. Har för mig att "block" (får ju inte heta blockchoklad längre) funkar på samma sätt. Annars tror jag nog det går att bara smälta vanlig choklad. Tempereringen är ju till för att skalen ska släppa från formen, att chokladen ska bli glansig istället för "grå och tråkig" samt den inte ska smälta i handen. Tror dock inte att det spelar så stor roll om enbart undersidan inte är tempererad. Å andra sidan så lär ju all choklad vara tempererad, och gå att använda igen om man inte värmer den till högre gradtal än tempereringstemperaturen. Ska testa vid tillfälle om det funkar att smälta choklad på låg temperatur och se om den fortfarande är tempererad om man stannar vid 28-30 grader.

#115 De blev ju jättebra! Får nog ta mig i kragen och beställa verktyget du köpt så att det blir några rån gjorda. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Feliiciia
11/26/15, 5:07 PM
#121

#117 & #119 tack så mycket☺️

nickiee
11/26/15, 6:51 PM
#122

119… tack  dom är så goda å jag kommer å göra i olik smaker

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

IceTee
11/28/15, 2:56 AM
#123

#120 smakar den chokladen som vanlig? Sån choklad har ju tendens till att ha en annorlunda smak mot vanlig choklad, men den verkar ha andra ingredienser! Om du söker på "tempering chocolate how to cook that" finns det någon som faktiskt gjort precis det där! Har själv testat och det funkar även om det känns mer riskabelt ibland Dock känns det lite mer proffsigt att temperera chokladen själv, hahaha

Medarbetare på Skor iFokus

Carmarino
11/28/15, 4:07 PM
#124

#123 Non-tempen smakar ok, men kan förstås inte jämföras med riktigt choklad. Eftersom den bara används till att stänga pralinerna så tror jag dock inte att det gör så mycket. Såg att t.o.m. proffsen verkar använda non-temp; åtminstone säljer http://www.marron.se/kakao.php det. Marron verkar ju sälja enbart kvalitetschoklad vad jag kan se, så deras non-temp kanske är godare.

Kollade "tempering chocolate how to cook that" och det verkar som om det funkar om man smälter chokladen i mikron. Har en chokladsmältare där jag kan ställa in exakt temperatur, så jag ska testa den också och se om chokladen blir tillräckligt rinnande vid 30-32 grader för att gå att använda.

Håller med om att det är mycket proffsigare att temperera chokladen själv, men ibland räcker inte tiden till. 😭Har testat att göra praliner enbart av choklad; blandade ljus och mörk choklad och smaksatte med frystorkat pulver av hallon och blåbär. Det gick sådär med tempereringen, men jag fick åtminstone ur pralinerna ur formarna - och de var inte av silikon utan polycarbonat. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
11/28/15, 8:05 PM
#125

#123  #124  Ta gärna den diskussionen i en egen tråd istället🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
nickiee
11/28/15, 8:43 PM
#126

har  bakat 1 sockerkaka med lakrits smak å 1 med curry

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carrosh
11/29/15, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Bounty bars, kokostoppar, havreflarn, "Lills luftlätta bröd" i två varianter och chokladsnitt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
12/4/15, 12:58 PM
#128

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

IceTee
12/4/15, 1:37 PM
#129

Det blir chokladpraliner igen! Fyllda med en lemoncurd-gelé typ. Tänkte ha lite gelatin i så det håller sig fast liksom

Medarbetare på Skor iFokus

leemland
12/4/15, 3:21 PM
#130

Igår blev det saffransbullar med mandelmassa och hallon i och idag blev det knäck för första gången 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carrosh
12/4/15, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Glömde dela vad jag gjorde mer i förra veckan: julkransar av cornflakes och marshmallows!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Majaa12
12/4/15, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Chokladmuffins med vaniljsmörkräm 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
IceTee
12/5/15, 5:18 PM
#133

Idag blir det lussebullar i olika former och storlekar!

Medarbetare på Skor iFokus

Carmarino
12/6/15, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Saltlakristryffel. På allmän begäran från "släkt och vänner". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

m0chicakez
12/6/15, 7:38 PM
#135

#134 åhh, jag älskar saltlakrits! denna tråden gav mig lite inspiration till att baka, sist var fär några veckor sen och då blev det smulpaj med hallon, blåbär och jordgubbar. Glömde dock ta i potatismjöl, så den blev liiite rinnig… Men god var den! :3

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

nickiee
12/6/15, 10:57 PM
#136

134…. fyyyy å frestas så där älska med lakrits 🤤

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
12/7/15, 11:51 AM
#137

#135 och #136 Ja, de blev goda - lakritssirap i själva tryffelsmeten och lite lakritsgranulat strösslat på toppen. Ska ta med på ett möte ikväll, där det vimlar av lakritsälskare. 🙂

Snabba att göra eftersom jag tagit "genvägen" att inte rulla dem. Bara att röra ihop och fylla smeten i ischokladformar. Sedan får de stå och svalna/stelna tills det är dags att äta dem. Använder sprits för att fylla dem, vilket gör det ännu enklare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

smygräv
12/7/15, 7:36 PM
#138

Idag bakar jag glutenfria lussekatter för första gången. Degen står på jäsning just nu. Hoppas de blir ätbara. 🙂

LinaLj
12/7/15, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Idag gjorde jag en egen variant av skummtomtar. Det blev lite fler än jag beräknat (63 st) men söta blev de.

Annons:
Cockerspaniel
12/8/15, 11:47 AM
#140

Ja eftersom jag själv återhämtar mig efter en operation så fick min mamma springa ärenden åt mig hemma i deras kök när jag bakade.
Det blev Glutenfria Lussebullar, vete lussebullar och glutenfria mazariner, allt gjordes klart på 2 timmar ca! (min mamma begrepp inte hur jag kunde bli klar så snabbt, haha!)


Cockerspaniel
12/8/15, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#141

Eftersom bilderna inte ville komma upp lägger jag dom i en egen!


Cockerspaniel
12/11/15, 3:32 PM
#142

Testade på att baka fudge u mikrovågsugnen!
Har ingen bild just nu, men det var löjligt lätt att göra och det smakade så gott :D


[Sabina]
12/13/15, 12:26 AM
#143

I fredags gjorde jag marängfudge, den blev helt perfekt. Jag tror det var tack vare min Ankarsrum som fick vispa smeten riktigt ordentligt 🙂

På lördagen bakade vi två satser lussebullar, det blev både lussekatter, julkors, luciakronor och andra sorter

Carrosh
12/13/15, 4:36 PM
#144

Testade att göra skumtomtefudge i fredags. Blev lite väl sött, så ska nog halvera sockermängden nästa gång. Annars var de goda. Ska prova med lite andra sorter också. Typ svampgodis, marshmallows och lite annat gottigt man kan stoppa i. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
12/13/15, 7:10 PM
#145

Bakade lussekatter igår och gjorde lussesemlor av några idag. Såg lussesemla på någon matblogg för ett tag sedan och härmade helt enkelt. Det blev gott!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
1/1/16, 7:17 PM
#146

Igår blev det en väldigt lätt efterrätt - Chokladmousse med 3 ingredienser bara😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Fransu
1/7/16, 3:35 PM
#147

Kakor med jordnötssmör blev det idag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carrosh
1/12/16, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Kakor med mandelmassefyllning och choklad.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
1/12/16, 3:23 PM
#149

#148 Ser jättegoda ut! Får jag be om receptet?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

nickiee
1/12/16, 3:36 PM
#150

148… ser ju hur smarriga ut som helst  🤤fyyy å frestas så .

frågar samma som 149…

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carrosh
1/12/16, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Receptet kommer här. Jag gjorde dock tre saker annorlunda än vad som stod i receptet:
1. Jag blandade smöret och sockret först och tillsatte ägget när smöret var ordentligt blandat med sockret.
2. Lade till hackad choklad som jag strödde på ovanpå mandelmasseblandningen.
3. Istället för att forma längder så tog jag ut bitar av smeten och formade som köttbullar och tryckte till med tummen, då blir det samtidigt en fördjupning i dem och degen trycks ut till kakor i formarna.

Fick även ha dem i ugnen fem minuter mer än det står i receptet.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
1/15/16, 4:19 PM
#152

#151 Tack för receptet! Ska absolut baka kakorna någon dag. Hade du på chokladen innan eller efter gräddningen?

Dagens bakning blev banankaka. Passade bra då jag hade några leopardbananer liggande. Nu luktar det banankaka i hela lägenheten. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carrosh
1/15/16, 11:56 PM
#153

#152 Innan gräddningen, ovanpå mandelmassan.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Ria74
1/16/16, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Ringmunkar bakas idag för första gången :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Carrosh
1/16/16, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Gjorde hallonrutor häromdagen!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

leemland
1/16/16, 7:12 PM
#156

#154 #155🤤

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

nickiee
1/20/16, 9:25 PM
#157

håller med 156…

häromdan gjorde jag rullrån

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carrosh
1/20/16, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Hallonrutor, äppelrutor och blåbärsrutor.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[zinnia578]
1/25/16, 5:07 PM
#159

Gjorde årets första semlor igår, vet det är lite tidigt kanske men gott är det! :)

Cockerspaniel
2/2/16, 2:04 PM
#160

I Torsdags förra veckan bakade jag en glutenfri brownie. Den innehåller inget choklad förutom kakao och smakar gudomligt! :P


Annons:
Bill&Bull
2/7/16, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Jag blev så chokladsugen så gjorde mig en brownie i mikron 😍 sååå gott va de

||My Love For Animals Is Immortal||

Diizkmedel
2/9/16, 2:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Bakade semlor igår, och gjorde ordning dom idag :D

That that don't kill you can only make you stonger

amandatherese
2/10/16, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Bullar :D

amandatherese
2/11/16, 3:23 PM
#164

Väldigt fula men förhoppningsvis goda cupcakes ^^,

DramaSara
2/12/16, 11:58 AM
#165

Från den senaste Bakboxen som jag fått hem, så har jag bakat en helt sagolikt magiskt god kaka! Har tyvärr ingen bild eller receptet tillhands just nu men jag kan ju beskriva den:

Gör en deg till chocolate chip cookies. Lägg halva degen i en form med löstagbar botten (ca 20 cm i diameter). Bred ut en burk karamelliserad mjölk (dulche de leche) över degen men ha ca 2 cm marginal till kanten. Strö en nypa flingsalt över kolan och täck med den andra halvan av kakdegen. Se till att verkligen täcka kolan ordentligt och försök göra som en stor "gömma" av det, dvs utan hål i kanterna på degen.

Grädda i 200 grader ca 25-30 min. Servera med vaniljglass.

Alltså…. Jag dog och kom till himlen typ fyra gånger om efter en tugga! ;)

Det följde med ett recept på en enkel glass som inte kräver glassmaskin:

En halv burk kondenserad mjölk vispas med 3 dl grädde och vaniljpulver (efter tycke och smak)  tills det är tjockt. Frys ett par timmar, klart! :D

Tänker spontant att det är perfekt alternativ för äggallergiker. Personligen så hade jag lite bråttom när jag gjorde detta och skulle bjuda på, så jag vispade inte smeten så hårt och körde den en vända i glassmaskin. Det resultatet blev kanonbra, men jag är ledsen att jag inte kan redogöra för er hur det blir utan maskin.

Önskar er alla en underbar helg!

[zinnia578]
2/12/16, 12:26 PM
#166

#165 Låter jättegott! ^^

Wony
2/14/16, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Idag gjorde jag en alla hjärtans dag-tårta! Chokladbottnar, med björnbär/hallonsylt, och vit chokladsmörkräm med citron som fyllning. Utanpå en mjuk yoghurtfrosting och en chokladfrosting med Fireball i. 🙂

Annons:
NordicSunset
2/16/16, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Bakade denna tårtan igår. Har ingen bra bild på hur den såg ut inuti, men det var 3 vanilj-tårtbottnar i olika rosa nyanser. :) Katten var intresserad av att smaka, som ni ser.

Be the best version of you.

  • Zoella
nickiee
2/16/16, 11:41 PM
#169

jätte fin å så söt katt

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

amandatherese
2/19/16, 4:45 PM
#170

Citronkladdkaka, citronbiskvier och ska göra bottnen + fyllningar till tårta imorgon :D Kan lägga in bilder under morgondagen ^^,

Carmarino
2/19/16, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Cake pops. Av chokladen som blev över gjorde jag klubbor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Majaa12
2/19/16, 6:22 PM
#172

#171 Men vad fint! Är fatet gjort till cake pops? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

nickiee
2/19/16, 11:10 PM
#173

171…ser gott ut

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
2/20/16, 12:24 PM
#174

#172 Tack. Ja, fatet är ett cake pops-fat, men det går även att ha cupcakes på det (t.o.m. samtidigt med cake popsen).  Finns att köpa på Lyckas med mat: http://www.lyckasmedmat.se/cake-pops/5323-kitchen-craft-cupcake-och-cake-pop-stall.html. Det är väldigt praktiskt, för när det inte är hopmonterat är det bara ett par centimeter högt, så det tar inte så mycket plats.

#173 Hoppas de är det också. Har inte smakat på dem ännu, för de är till min brorsonsons ettårskalas idag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2/21/16, 4:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Idag blev det en minitårta och en mosskaka i form av granar. Tårtan blev inte så vacker, men jag hade ont om tid. Mosskakan ska pudras med florsocker så att det ser ut som snö på granarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bill&Bull
2/21/16, 6:23 PM
#176

Bakade en blåbärspaj idag :) Glömde tyvärr av att fota innan jag gick hemifrån med den.

||My Love For Animals Is Immortal||

Majaa12
2/29/16, 1:53 PM
#177

Kladdkaka i mugg med nutella och smält choklad i mitten, bland det godaste jag har ätit 😍

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[WickedAlly]
2/29/16, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Glutenfri prinsesstårta :)

Carmarino
3/2/16, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Idag blev det dumlekakor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

amandatherese
3/2/16, 9:10 PM
#180

Blev små veganska banankakor och vegans kladdkaka i mitt kök idag ^^,

Carmarino
3/11/16, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Mjuk kanelkaka. Egentligen heter den mjuk kryddkaka, men jag tål inte kardemumma så jag tog bara i kanel.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[WickedAlly]
3/11/16, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Bakar en himla massa anslag, och en morotskaka :)

Cockerspaniel
3/12/16, 1:55 PM
#183

Förra lördagen bakade jag Vitchoklad pannacotta med hemmagjord hallonsylt och igår bakade jag glutenfria kärleksmums! :D


Fransu
3/17/16, 4:27 PM
#184

Bakade dessa cookies idag. Farligt goda! Rekommenderas. (Jag hade inte marshmallows hemma, så jag hade i lite extra nötter istället.)

http://www.koket.se/mitt-kok/roy-fares/american-cookies-med-marshmallows/

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Bill&Bull
3/17/16, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Gjorde en hederlig kladdkaka åt mamma och mig, vi ville ha något snabbt! 😉

||My Love For Animals Is Immortal||

Bill&Bull
3/17/16, 4:35 PM
#186

#184 dom ser farligt goda ut :)

||My Love For Animals Is Immortal||

leemland
3/19/16, 9:21 PM
#187

Idag blev det hastbullar 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[WickedAlly]
3/20/16, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Visserligen inte idag men igår :)
En av prinsesstårtorna på sonens dop.

Annons:
leemland
3/22/16, 6:53 PM
#189

Schackrutor blev det idag på jobb 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[fin_kanin]
3/24/16, 7:01 PM
#190

Är det bara jag som blir sjukt sugen på något gott när jag ser alla dessa fina bakverk?!😀

Majaa12
3/25/16, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Bakade cupcakes igår, ville prova att spritsa rosor. Det blev rätt bra för att vara första gången iallafall :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Carmarino
3/25/16, 2:18 PM
#192

#191 Jag tycker inte att det var "rätt bra" för att vara första gången. Det var helt enkelt otroligt bra för att vara första gången. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
3/25/16, 7:08 PM
#193

#191 Så snyggt! 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Majaa12
3/25/16, 9:52 PM
#194

#192 #193 Tack!🤗

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Fransu
4/9/16, 6:59 PM
#195

Idag har jag bakat en banan-och chokladkaka. Vi ska ha den till kvällsfika sen. Hoppas den är god.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Majaa12
4/9/16, 7:48 PM
#196

Mjölkchokladkaka med krisp 😍

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[fin_kanin]
4/9/16, 8:03 PM
#197

En klassik kladdkaka med grädde😃

Sabinan
4/14/16, 1:55 AM
#198

Denna tråd börjar bli lång och seg att ladda, så nu gör jag en ny tråd om våra bakverk 🙂
Välkomna hit

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: