Annons:
Etikettrecept
Läst 1365 ggr
[[Mellebelle]]
2015-06-14 15:47

Världens godaste brownies

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Aldrig postat något på denna sida så tänkte att det var dags. 😃Igår bakade jag kladdiga brownies med mjölkchokladglasyr!

Annons:
Stephanie
2015-06-14 16:00
#1

Recept hallå! 😂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[[Mellebelle]]
2015-06-14 16:11
#2

Haha det glömde jag! 🤪

  • ·         200 g smör

    ·         4 dl strösocker

    ·         3 dl kakao

    ·         1 tsk vaniljsocker

    ·         2 tsk torkat pulverkaffe

    ·         1 tsk bakpulver

    ·         3 dl vetemjöl

    ·         4 ägg

    Glasyr:

    ·         150 g mjölkchoklad i bitar

    ·         2 msk starkt kaffe

    ·         4 msk kakao

    ·         1,5 dl florsocker

    ·         100 g rumsvarmt smör

    Topping:

    25 g hackad choklad

    Gör så här

    Smält smör och Socker tillsammans i en kastrull. Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.

    Häll ner smör- och sockerblandningen i de torra ingredienserna och vispa ihop. Tillsätt äggen och vispa till en jämn smet.

    Häll smeten i en form med bakplåtspapper (25 x 30 cm) eller i en rund form (cirka 28 cm i diameter). Grädda kakan mitt i ugnen på 150° i 20 minuter. Ta ut kakan och låt den svalna i 30 minuter.

    Glasyr

    Smält chokladen till glasyren i ett vattenbad med kaffe och kakao. Vänd ner florsocker och smör i chokladen och blanda ihop till en jämn smet. Bred ut glasyren över den svala kakan och toppa med den hackade chokladen.

    Topping

    Låt kakan stå i 15 minuter innan servering så att glasyren hinner stelna.¨

  • länk till receptet

leemland
2015-06-14 17:32
#3

Såg ju riktigt smarrig ut 🤤 

(om receptet är från en hemsida så länka gärna dit också, jag kan lägga in länken i inlägget om du ger den till mig om du vill)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2015-06-14 18:44
#4

Vad roligt med ett nytt brownies-recept.
Jag har verkligen fastnat för dessa bakverk på sistone så det ska bli roligt att få prova ett nytt recept 👍

Fransu
2015-06-28 21:34
#5

Ser ruskigt gott ut! Ska baka dessa.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
2015-06-28 21:45
#6

Måste höra med er i tråden: Ser receptet normalt ut för er eller är där en massa extra siffror och koder också med i texten? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Fransu
2015-06-29 15:23
#7

#6 Nä, det ser konstigt ut för mig också. Men klicka på länken under det konstiga så kommer du till original receptet. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: