Annons:
Etikettkakor
Läst 1236 ggr
leemland
2015-06-11 21:53

Vad kan det vara för kaka?

Jag hittade en sorts kaka jag skulle vilja göra. Men jag kan inte riktigt komma fram till vad det skulle kunna vara för deg/smet. I receptet står de :

  • "1-package ready-to-bake sugar cookies"

 men det är nog inget man kan hitta här precis. (jag känner inte igen namnet) Och jag kan inte komma fram till något vettigt när jag studerar bilderna heller. HÄR hittar ni receptet.  Skulle någon kunna hjälpa mig eller tipsa om vad det kan vara för kaka? Eller tipsa om vad jag kan använda istället? 🙂

Tack på förhand !🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Rita-S
2015-06-11 21:55
#1

Det är vaniljdrömmar i principen  :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[tk1971]
2015-06-11 21:59
#2

De där fruktfyllda? Savaräng?

leemland
2015-06-11 21:59
#3

#1 Tack för svaret!🙂 
Har svårt att tänka mig att de är den sortens "deg" dock. Tycker själv inte de ser ut som de 😛 Hur tror du det hade blivit om man försökt göra kakan med vaniljdrömsdeg? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
2015-06-11 22:01
#4

#2 Ja precis dom  "kopparna" med  gröna frukter 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Rita-S
2015-06-11 22:01
#5

Jag har kollat upp recept på hemgjorda Sugar Cookies, och det är i principen samma som vaniljdrömmar, kanske med liten gnutta mindre smör och litegrann mer mjöl dock. Tror att vaniljdrömsdeg kommer fungera  bra med det receptet som det ser ut :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

leemland
2015-06-11 22:03
#6

#5 Okej. Har faktiskt aldrig gjort vaniljdrömmar själv , men ska kolla upp recept imorgon då och jämföra 🙂 Tack för hjälpen! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Rita-S
2015-06-11 22:04
#7

vaniljdrömmar är inte så svårt att göra, använd rumtempererade ingrediencer bara så blir det jättebra :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

leemland
2015-06-18 17:28
#8

Nu testade jag att googla Sugar cookies recepie och har kollat ett antal sidor nu. Jag tycker receptet påminner väldigt mycket om mördeg, men jag tycker inte det ser ut som det på bilderna . Men jag kan ju ha fel . 🤔 Blir mer och mer fundersam ju mer jag tittar nu 🤔

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Odd
2015-06-21 21:24
#9

Jag snubblade över någonting på Ica idag som påminner lite om de där i formen, men jag tror inte att det är samma sak, dessa Tarteletter.

Här var ett recept med bär

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
2015-06-21 21:26
#10

Ett lite annat recept, tror att det kanske kan varieras en del för att få det man vill ha?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

leemland
2015-06-21 21:57
#11

#9 Tack för tipset! Tarteletter har jag inte alls tänkt på , ska klart kolla upp det också 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2015-06-22 18:42
#12

#9 och#10 Tack för jättefin inspiration, om inte annat. Tarteletter har jag tänkt göra vid ett flertal gånger med glömt av, då det finns så mycket gott att baka här i världen 😛 
Så tack för inspirationen så jag kan få tummen ur och göra detta någon gång 🙂

Odd
2015-06-23 02:23
#13

#12 Haha, glad att det var till någon nytta 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Upp till toppen
Annons: