Annons:
Etikettkakor
Läst 1236 ggr
leemland
2015-06-11 21:53

Vad kan det vara för kaka?

Jag hittade en sorts kaka jag skulle vilja göra. Men jag kan inte riktigt komma fram till vad det skulle kunna vara för deg/smet. I receptet står de :

  • "1-package ready-to-bake sugar cookies"

 men det är nog inget man kan hitta här precis. (jag känner inte igen namnet) Och jag kan inte komma fram till något vettigt när jag studerar bilderna heller. HÄR hittar ni receptet.  Skulle någon kunna hjälpa mig eller tipsa om vad det kan vara för kaka? Eller tipsa om vad jag kan använda istället? 🙂

Tack på förhand !🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Rita-S
2015-06-11 21:55
#1

Det är vaniljdrömmar i principen  :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[tk1971]
2015-06-11 21:59
#2

De där fruktfyllda? Savaräng?

leemland
2015-06-11 21:59
#3

#1 Tack för svaret!🙂 
Har svårt att tänka mig att de är den sortens "deg" dock. Tycker själv inte de ser ut som de 😛 Hur tror du det hade blivit om man försökt göra kakan med vaniljdrömsdeg? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
2015-06-11 22:01
#4

#2 Ja precis dom  "kopparna" med  gröna frukter 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Rita-S
2015-06-11 22:01
#5

Jag har kollat upp recept på hemgjorda Sugar Cookies, och det är i principen samma som vaniljdrömmar, kanske med liten gnutta mindre smör och litegrann mer mjöl dock. Tror att vaniljdrömsdeg kommer fungera  bra med det receptet som det ser ut :)