Annons:
Etikettrecept
Läst 1117 ggr
Fridaaaa
3/10/15, 2:26 PM

Baka med sirap

Vad kan man baka för gott med sirap och utan jäst?
(utom kolakakor)

Har inte allting hemma till pepparkaksdeg (fått förslaget på annan sida nämligen) 🙂 Ej bröd/frallor

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
LinaLj
3/10/15, 2:28 PM
#1
Fridaaaa
3/10/15, 2:36 PM
#2

#1 Funderat på 5-minuterskola (utan grädde) annars blir det väl krävas grädde?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaLj
3/10/15, 2:44 PM
#3

#2 Jo grädde gör kola mycket godare. 

Kryddkaka är också ett bra tips: http://www.recepten.se/recept/kryddkaka.html

Fridaaaa
3/10/15, 2:45 PM
#4

#3 Ja det har jag dessvärre inte hemma.
Hmm står snabbkaffepulver, tror du det går med vanligt kaffepulver?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaLj
3/10/15, 2:48 PM
#5

#4 Menar du vanliga malet kaffe? I så fall skulle jag nog göra en skvätt kokekaffe och ha i istället. (Koka upp ca 1dl vatten på spisen, häll i 1 msk malet kaffe och låt stå 10 min tills sumpen sjunker)

Fridaaaa
3/10/15, 2:52 PM
#6

#5 Precis. Men kokekaffe kan man väl inte göra på bryggkaffepulver? eller det funkar? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
LinaLj
3/10/15, 2:54 PM
#7

#6 Det funkar om man ska använda det i bakverk men jag skulle nog inte rekommendera att dricka det 😃

starhawk
3/10/15, 2:57 PM
#8

#4: Snabbkaffepulver och vanligt kaffepulver är två helt åtskilda saker. Snabbkaffepulvret är frystorkat kaffe, alltså drycken. Kaffepulver är malda bönor (egentligen är det fråga om frön, men dom kallas allmänt för bönor) så då får du så att säga sumpen i kakan, inte så lyckat

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Fridaaaa
3/10/15, 3:02 PM
#9

#8 Jo jag vet att det är skillnad på det, men ibland kan man byta ut saker var därför jag undrade 🙂 Men då får jag skippa det då vi aldrig har snabbkaffe hemma.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cragan
3/12/15, 8:20 PM
#10

#9 borde funka med 1,5dl starkt kaffe ist för vatten och kaffepulver (tror iaf att 2msk i 1,5dl ger hyfsat starkt kaffe)

starhawk
3/13/15, 7:27 AM
#11

#10: Bör definitivt funka, bli inte rädd om det blir grönt i kakan bara, mor bakade en kaka med starkt kaffe i, den döptes snabbt till "giftkakan" beroende på den gröna anstrykningen i kakan. Den var trots detta väldigt god.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: