Annons:
Etikettkakor
Läst 18188 ggr
AnnaMoonshadow
2/17/15, 4:21 PM

Förvaring av macarons

Jag har aldrig vågat testa mig på att göra macarons tidigare men tänkte att snart är det dag. Jag har dock ett par funderingar: 

hur länge kan man förvara macarons utan att de blir dåliga?

och hur ska de helst förvaras? (kyl/rumstemperatur, tättsluten burk/öppet m.m.)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Sabina]
2/17/15, 9:26 PM
#1

Jag brukar förvara dom i kylen några dagar och så i en burk utan lock men med aluminiumfolie mellan lagren.

Jag brukar göra lite fler åt gången om jag orkar och förvarar dom då i en burk med lock och aluminiumfolie mellan varven.  Jag tycker det fungerar jättebra. De går också utmärkt att förvaras i frysen och tar inte alls lång stund att tina i rumstemperatur på en tallrik rätt och slätt.

AnnaMoonshadow
2/18/15, 12:07 PM
#2

#1 de blir inte kladdiga när de tinar från frysen då? Jag funderar nämligen på att göra till en fest och då behöver jag rätt många. Skulle vara toppen om jag kunna göra dem innan och frysa in så man inte behöver stå med det precis innan liksom :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Sabina]
2/18/15, 12:23 PM
#3

Nejdå de blir inte alls kladdiga o du lägger de luftigt i en burk i frysen med alu.folie emellan.
När du sedan ska tina dom så låt dom tina på ett fat utan något över så eventuell fukt avdunstar direkt. Jag har gjort så i flera år och har en instagramkompis som är en riktig expert på att baka macarons, hon gör likadant.
Det tar bara ett tiotal minuter för macaronsen att tina från frysen, så det är smidigt när man sak bjuda och har mycket att göra 🙂

Upp till toppen
Annons: