Annons:
Etikettövrigt
Läst 1717 ggr
Vovisch nr2
2/14/15, 5:03 PM

Vad skulle du vilja baka just nu?

Behöver lite inspiration till kvällens bak! 🤔 Om du skulle välja vad som helst att baka just nu, vad skulle det då vara? Varför?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
lollynonna
2/14/15, 5:05 PM
#1

En hjärtformat tårta för att det är alla hjärtansdag.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VildaVittra
2/14/15, 5:09 PM
#2

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vovisch nr2
2/14/15, 5:15 PM
#3

#2 Såg väldigt gott ut men tyvärr förstår jag mig inte på receptet. 😇

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

VildaVittra
2/14/15, 5:23 PM
#4

#3 Google translate är guld även om man inte behöver gå omkring med mjölet. 😃. Omvandlare för måtten glas osv finns på sidan.

Ingredienser

  • Ingredienser deg:
  • -. 1 kopp vatten
  • - 0,5 kopp smör
  • - 1 kopp mjöl
  • - 1 msk bakpulver
  • - 5 ägg
  • Grädde:
  • - 1 liter mjölk 3,2%
  • -. 1.5 glas Socker
  • - 4 msk mjöl
  • - 4 msk majsstärkelse
  • - Två äggulor
  • - 2 kopp smör
  • - Ett vaniljsmak

MÅTT OCH VIKTER OMVANDLARE

Framställning

Deg: 

1. Koka vatten med smör. Häll mjölet i kokande vatten, rör om, cool. 

2. Efter kylning, lägga ägg under ständig omrörning. Lägg bakpulver. 

3. Sätt degen i 2 av samma ark (för att bilda en topp och botten av Karpatka) insmorda med fett. Baka 15-20 minuter. på 190 grader. Öppna inte ugnen, annars kakan kommer att falla. 

Cream: 

1. Gå omkring med en mjöl mjölk. Andra koka mjölk med Socker, mjöl, häll den rekonstituerade i mjölk. Cool. 

2. Tillsätt smör, äggulor och lukt mix. 

För en kaka bakad deg sätta grädde och fördela det jämnt, täck med andra kakan. Kylskåp. Strö över florsocker. Puff (för att täcka), kan du köpa färdiga. Längst ner kan du också lägga till lite choklad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vovisch nr2
2/14/15, 6:03 PM
#5

#4 Vad snällt av dig av översätta recetet!🙂 Får se om det blir en sådan!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

AnnaMoonshadow
2/17/15, 4:23 PM
#6

Idag är det ju givet med semlor!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Vovisch nr2
2/18/15, 11:26 AM
#7

Det blev chokladtryfflar till lördagsbaket. :)

Men ni får gärna fortsätta att skriva vad du skulle vilja baka just nu!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Sabina]
2/18/15, 2:23 PM
leemland
2/19/15, 4:56 PM
#9

Jag skulle gärna vilja göra Cannolli 🙂 De är drömbakverket just nu för  min del😛 haha . Självklart finns de andra saker jag vill göra också, men Cannollin står högst på listan 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2/19/15, 5:05 PM
#10

#9 Cannoli har jag faktiskt aldrig smakat på, bara sett på när de görs på Cake Boss hehe. De ser dock jättesmarriga ut 😛

leemland
2/19/15, 6:41 PM
#11

Inte jag heller faktiskt 😛 Men efter att jag sett Alla älskar Raymond för en tid sedan så fastna just Cannolli på hjärnan 🤪 haha. Triffel skulle jag också kunna tänka mig , eller whoopie pies kanske😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2/19/15, 6:46 PM
#12

Woopie pies står på min göra-lista , får se om jag hinner med det i helgen 🙂
Trifle rekommenderar jag varmt, det går jättesnabbt att göra med få ingredienser och är såå gott 😍. Min 9-åring har gjort det ett par gånger till familjen så det är inte så svårt🙂

[WickedAlly]
2/25/15, 10:49 AM
#13

En maffig tårta med passionsfruktsmousse och vit choklad, det tror jag kan blir galet gott. Men det får vänta tills helgen :)

Annons:
JoannaLi
3/3/15, 1:11 PM
#14

Mer wienerbröd - åh vad de är goda när de precis kommit ur ugnen! Frasar hela vägen igenom, och alldeles så där goda så det känns som att man ska gå upp fjorton kilo av bara en tugga, men vad gör det! Carpe diem, liksom! ;)

Hade jag tid/energi och inte en massa grejer att göra idag så skulle det helt klart bli lite wienerbröd. Hmm, får kanske bli i helgen då :D

IceTee
3/5/15, 5:20 PM
#15

Makroner har jag inte gjort på evigheter! Bad faktiskt den älskade pojkvännen att köpa mandelmjöl när han ändå handlar chips!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: