Annons:
Etikettrecept
Läst 1041 ggr
IceTee
2014-12-30 01:02

Okladdig efterrätt?

Tänkte nog göra något fint till nyårsfesten jag ska på, men jag vet inte riktigt hur många vi blir (gissar på minst 10), men hellre för mycket än för lite, man kan ju faktiskt äta resterna också 😉. Grejen är att jag bakade en tårta till midsommar (chokladbottnar, ganache, chokladmousse och inlagda päron!), och eftersom det var midsommar och en fest full med ungdomar var promillehalten lite över "nykterhetsgränsen" om man säger så… när han som höll i festen vaknade dagen efter hade folk spillt tårta på golvet och sen trampat runt i det… 

I alla fall! Nu behöver jag tips på olika efterrätter man skulle kunna göra som inte blir så värst kladdiga, och som är rätt lätt att göra, samt att det inte kräver så många steg. Vi har knappt elvisp hos pojkvännen nämligen… (får ta med vår här hemma, för jag lär inte kunna trycka ner köksassistenten i ryggsäcken). Helst inga super-krångliga ingredienser heller, det ska finna i vanliga matvarubutiker! 

Någon som har något tips? För i min hjärna är det helt tomt… banankaka är min specialitét, men det känns ju sådär festligt…

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
leemland
2014-12-30 05:17
#1

Rulltårte"bakelse " är det jag kan komma på såhär nu på rak arm. Inte superinvecklat. Annars finns de ju den saken man gör i en apelsin och sedan fryser in. (skulle gissa på att de är glass) Och så sticker man ett tomtebloss i den :-P Ska se om jag kommer på något mer när jag är vaken ;-)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: