Annons:
Etiketttårtor
Läst 869 ggr
rere88
12/20/14, 11:19 PM

hur får jag tårtan perfekt? :)

Hej! :) Jag har kommit på en tårta som jag vill göra till min födelsedag som jag tror blir bra men vill gärna ha tips på hur jag får den perfekt. :) Det ska vara apelsin-chiffon botten, chokladfluff fyllning och ett hårt chokladtäcke av vit choklad. Botten vill jag färga blå men går det trots att apelsinen bidrar med gult? Kan man melera chokladtäcket? kan jag spackla med fluffet eller ska satsa på chokladfrosting eller ganache istället? Utseendemässigt är det några olika funderingar jag har. nr1. Spritsa en kant runt bottnen och en bård uppepå och apelsingele i mitten. nr2. Skippa chokladtäcket och istället täcka tårtan med chokladganache och ha choklad dekorationer runt om och uppepå. Nr3. Som nr 2 fast med en choklad bård med fyrverkerier som går upp lite över kanten och antingen krossat sockerglas i olika färger eller jordgubbsgelatin och en choklad dekoration som sticker upp ur gelatinet. kom gärna med tips, råd o förslag då jag verkligen vill utvecklas inom tårtbakning :) Ps. Jag fyller år på nyårsafton ^_^

Annons:
Upp till toppen
Annons: