Annons:
Etikettrecept
Läst 1020 ggr
[Tilde]
2014-11-26 16:33

Julbak som julklapp

Jag tänkte baka ihop några olika godsaker till mina svärföräldrar + familj i julklapp och vill därför gärna ha tips på vad man kan baka för gott!

Jag var inne i julbak-tråden och fick några idéer 🙂 Så just nu blir det nog följande:

  • Peppermint crumble bars
  • Pepparkaksmuffins med lite frosting
  • Polkagristryffel 

Sen vill jag ha åtminstone ett till recept. Det ska inte vara någon kola eller fudge, har nämligen för mig att svärmor inte tycker om det speciellt mycket. 😛 Gärna något som inte är allt för komplicerat att baka dock, kommer att bli svårt att få tid till allt annars…

Annons:
[Tilde]
2014-11-26 16:38
#1

Kom ju på att lussebullar finns (gillar dem inte själv så jag glömmer jämt 🤪).. Finns det något sätt att göra dem lite roligare på?

leemland
2014-11-26 20:20
#2

Saffransbullar med fyllning(mandelmassefyllning) är jättegott 🙂 Saffranslängd, pepparkakor, mjuk pepparkaka, 😛
Såg att det tydligen finns saffranskladdkaka om man känner för att testa de också 😉

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gladasvampen
2014-11-26 21:07
#3

Vad sägs om Glöggmuffins ?  Eller kanske Tranbärsmuffins med saffransfrosting

Mycket enkla att baka båda två och garanterar att dem blir supergoda; inte bara för att jag har utvecklat båda recepten ;)

Annars kan du göra fyllda saffransbullar/lussebullar. Testade förra året och det blev super. Färdiga lussebullar skär du ut hål i och fyller med tex mandelmassa och sedan stänger igen och "limmar" med lite smält choklad :)

[Tilde]
2014-11-26 22:12
#4

#2 Saffransbullar med fyllning låter intressant! Måste bara höra med sambon om alla gillar mandelmassa 😃

#3 Glöggmuffins låter riktigt intressant! Det kanske jag testar mig på :)

Tack för alla tips!

HPmarsvinet
2014-11-29 08:58
#5

1# Förra året bakade vi saltängs-lussebullar, dem blev jättegoda!

[Tilde]
2014-11-29 10:12
#6

#5 Vad är det då? ☝️

Annons:
HPmarsvinet
2014-11-29 22:47
#7

6#Det finns en sorts bulle som kallas saltängsbulle som är fyrkantig, väldigt fet och ganska salt. Fast när man bakar saltängs-lussebullar har man i saffran. Har inget recept till hands just nu men det kanske går att googla på;) Nu lät jag väldigt vimsig och bullarna väldigt inte goda men dom smakade smaskens när vi bakade dem förra året, jag lovar…;)

[Tilde]
2014-11-30 00:45
#8

#7 Aha då förstår jag! :) Får googla fram det och se 👍 Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: