Annons:
Etiketttårtor
Läst 1116 ggr
deboramarias
11/19/14, 6:59 PM

Tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver lite tips hur jag ska kunna göra dessa rosor på en tårta! Ska jag göra någon kräm med philadelfiaost eller vad tycker ni?

Edit: Moderator har tagit bort bild, då misstanke finns om att TS inte äger bilden. Om TS äger bilden får du säga till så får vi fixa det igen. 

Annons:
leemland
11/19/14, 7:07 PM
#1

Det är ju upp till dig vad du gillar egentligen. Gillar du philadelphiaost så ta de , annars går ju med grädde eller smörkräm också. 

Är bilderna dina?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gasoline
11/19/14, 7:20 PM
#2

Antar att vilken topping/frosting (och allt vad det nu heter) med fast konsistens fungerar bra till detta 🙂

[Sabina]
11/19/14, 7:49 PM
#3

Precis som ovanstående sagt, så kan du ta vilken frosting du vill eller grädde om du vill ha det. Jag bruka oftast använda mig av philadelphiafrosting bara för att jag tycker den är så god. Använder du dig av philadelphiafrosting så rekommenderar jag att du ställer in den fyllda spritsen i kylen ca 15-20 min innan du spritsar så rosorna  får skarpa kanter (om du vill ha det utseendet förstås) 🙂

Tessen
11/21/14, 10:58 AM
#4

Att sprista rosor med grädde blir sällan så fint som man vill då det lättare bildas luftbubblor i som "förstör" rosorna så jag föredrar själv att använda en god frosting med creme cheese som grund eller en smörkräm som blir stabil och bra om den ställs i kylen när man spritsa, sen måste tårtan, både med frosting och smörkräm, få stå i rumstemperatur iaf 30 min innan den äts eftersom båda stelnar till i kylskåpet så vill man dekorera några timmar i förväg så är det bra att förvara den i kylskåpet så att det inte riskerar att smälta eller säcka ihop under tiden som den står i väntan på att man ska äta den. Tänk bara på att en smörkräm blir alltid godast om smöret, som ska vara rumstempererat, vispas med elvisp eller helst i en assistent om du har en sådan, tills smöret är mer vitt och luftigt, ungefär som tjockt vispad grädde, det tar uppåt 10 - 15 minuter iaf men det tar bort det mesta av den "smöriga" tunga smaken så det är absolut värt tiden eftersom smörkrämen inte blir så tung och mastig eller att smörsmaken tar över smaken av resten av tårtan. Själv spacklar jag alltid tårtor med smörkräm, det bör du göra lite över hela tårtan så att det inte lyser igenom rosorna. Det är jättesmidigt att spritsa med och med en bra smaksättning som matchar smakerna i tårtan så blir det faktiskt gott.

/T

Upp till toppen
Annons: