Annons:
Etiketttårtor
Läst 998 ggr
[WickedAlly]
2014-09-01 11:42

Hjälp att räkna ut antal tårtbitar

Ska baka rektangulära doptårtor har jag tänkt men har lite svårt att uppskatta hur många bitar det blir på varje tårta. 

Formen jag tänkt använda är 28 x 17,5 cm. Antar att de blir runt 10 cm höga. 

Dessutom skulle jag uppskatta om någon har ett hum om hur mycket Marsipan jag behöver för att täcka en tårta :)

Annons:
leemland
2014-09-01 20:29
#1

HÄR har du en länk med olika mått och bitar , den kan kanske hjälpa dig :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[WickedAlly]
2014-09-02 10:39
#2

Tackar, jag var där inne och kikade igår men när jag såg att det bara var kvadratiska tårtor stängde hjärnan av. Vet inte varför jag inte kom på att det bara är att plussa ihop. 

Men, jag får en sådan tårta att räcka till drygt 18 bitar. Verkar det rimligt?

MsHewitt
2014-09-02 15:45
#3

javascript:nicTemp(); i högerspalten finns en tårtbitsuträknare där du fyller i måtten själv. Hoppas länken funkar :)

leemland
2014-09-02 18:53
#4

#2 Okej. 
Har egentligen ingen koll på det själv :P Men jag testa skriva in måtten du skrev på länken #3 nämner och då säger den i små bitar bör du få 27, mellan 23 och stora 21 . Så du kan nog räkna ungefär 20 bitar skulle jag gissa :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: