Annons:
Etikettkakor
Läst 1895 ggr
leemland
2014-08-27 20:32

Översättning av recept

Jag hittade ett recept jag tänkte testa göra till helgen eller nästa vecka. Men jag får inte riktigt rätt på översättningen. 

Det jag undrar mest över är detta: 1 - 14 oz can sweetened condensed milk. Hur ska jag veta hur mycket jag sak ha?  

Peppermint Crumble Bars 

  • 2 cups flour
  • 1 cup butter, softened
  • 1/2 cup sugar
  • 2 cups white chocolate peppermint candy (like Andes peppermint bits)
  • 1 - 14 oz can sweetened condensed milk

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
leemland
2014-08-27 20:50
#1

Här är RECEPTET , får inte in de i originalposten.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Stallmima
2014-08-27 22:15
#2

Hon kan ju eventuellt skrivit fel så det skall vara 10-14 oz

jagga-ewe
2014-08-28 12:33
#3

Jaa du, det verkar konstigt.. Jag läste beskrivningen oxo, det verkar ju som man tar lite i taget tills pepparmintkaramellerna smält. Men det verkar ändå konstigt, det är ju en del skillnad. 13oz motsvarar 3.8dl ungefär. Jag skulle nog ändå testa mig fram. Börja med nån deciliter, för det känns rimligt.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

leemland
2014-08-28 20:10
#4

Okej. Ja jag blev också väldigt fundersam😛 Tänkte inte alls på att hon kunde ha skrivit fel 🤪 hahah

Då blir det nog lättast att testa mig fram då 🙂 Tack för svaren!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
2014-08-28 20:29
#5

Mig veterligen så har vi inget som liknar detta i Sverige   white chocolate peppermint candy , så jag tänkte höra vad man kan ha istället? 

Går det bra att "blanda" vit choklad och polkagrisar? Eller finns det några andra alternativ?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2014-08-29 09:18
#6

#5 Jag tycker det låter bra med vit choklad och polkagrisar. Man kan kanske också ta vit choklad med pepparmyntsolja i. Fast när man googlar på "white chokolate peppermint candy" så kommer det upp många recept med polkagrisar, så det kanske ändå passar bäst.

Annons:
leemland
2014-08-29 19:09
#7

#6 Okej. Men då lär det troligtvis bli det🙂 Har fått jul på huvudet nu och jag älskar mint 😛 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
2014-08-29 23:14
#8

#7 Jag förstår vad du menar 😉 jag har nämligen redan börjat tänka på hrmm julklappar lite smått 😎…

Kombinationen på kakorna med vit choklad och mint låter jättegod och lite ovanlig (choklad och mint är ju desto vanligare) så berätta gärna hur du tycker de blev🙂

leemland
2014-08-30 10:19
#9

#8 Ja det är ju snart dags med de också :O "Bara" 14 fredagar kvar innan jul eller något … Tiden går snabbt nu. De ska jag göra. Blir nästa vecka jag testar den :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MsHewitt
2014-09-02 15:41
#10

Kanske lite sent nu men 1 - 14 oz can sweetened condensed milk betyder en 14 oz-burk med sötad kondenserad mjölk, alltså 397 g vilket är den storlek som finns i affären.

leemland
2014-09-02 18:57
#11

#10 Nej de är inte sent än, har inte orkat baka än :P Och har inte ens köpt vad jag ska ha i , haha. :P 
Tack för svaret! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: