Annons:
Etikettövrigt
Läst 1591 ggr
VildaVittra
7/10/14, 3:11 AM

Baka med google translate

Jag gillar att testa recept från världens alla hörn och använder mig då titt som tätt av google translate för att kunna läsa recepten. Ibland blir översättningarna bara så underbart galna, några smakprov:

"Klä en bakform (gruvan ca 30x40 cm) med aluminiumfolie eller bakplåtspapper" -liten gruva, hur kommer de anställda in?

"Slipa degen tills den är slät, tillsätta ett ägg."- det var ju också ett användningsområde för vinkelslipen.

"Hot häll misshandlad massa snabb omrörning för att undvika klumpar. Överför till en skål, täck med folie och låt köket svalna."- är det inte lättare att ställa in skålen i kylen istället för att vänta på att hela rummet svalnar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
lili3337
7/10/14, 4:15 AM
#1

*Dog av garv*

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Endezeichen
7/10/14, 4:35 AM
#2

Sista meningen gick inte att begripa!

Endezeichen
7/10/14, 4:36 AM
#3

Hehe :D

[Sabina]
7/10/14, 3:27 PM
#4

😂 underbart!

Gasoline
7/10/14, 4:35 PM
#5

Google translate är för härligt ibland :-) Hittar du några intressanta, udda recept så får du gärna dela med dig :-)

VildaVittra
7/10/14, 4:41 PM
#6

#5 Här har du ett recept på svenska tack och lov, med något så ovanligt som vallmofrön som fyllning. Åt det när jag jobbade i polen och gillade den inte, men många andra gillar den skarpt.

http://www.recept.nu/dominika_peczynski/efterratter_och_godis/mjol/makowiec___polsk_vallmokaka/

Men min favorit är Karpatka, vilket citaten ovan kommer ifrån. Det är som en stor petit choux med en vaniljsmörkräm/grädde som fyllning. Många många många kalorier. http://yummyandtasty.tumblr.com/post/8511122397/karpatka

Polen är ett intressant land när det gäller bakverk, kanske för att de avslutar till och med frukosten med en godbit?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Gasoline
7/10/14, 6:23 PM
#7

#6 Tack för recepten =) 

Det första påminner om något som jag provade i Ungern, ingen höjdare direkt 😐 

Men det andra receptet såg smaskens ut 😍

ElinaPersson
7/14/14, 1:57 AM
#8

#6 Haha på tal om det… Jag besökte en polsk familj när jag var yngre, tillsammans med min egna familj och mycket riktigt så kom mamman och bjöd på några riktigt skumma bakverk *vissa såg ut som testiklar!*… Jag tackade artigt nej, varpå jag sen fick höra ifrån sonen i den polska familjen att det var ganska oartigt att tacka nej till sånt 🤐

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Gasoline
7/14/14, 11:43 AM
#9

#8 rent generellt är det oartigt att tacka nej när någon bjuder. Men det är inte så lätt att veta :-)

Upp till toppen
Annons: