Annons:
Etikettövrigt
Läst 1033 ggr
Gasoline
7/7/14, 7:31 PM

Vilket smör?

Nu dök en fundering upp i min huvud. 

När man bakar, vilket typ av smör ska man ha? Osaltat, normaltsaltat, extrasaltat ect? 

Spelar det någon roll eller är det en smaksak?

Annons:
[Forest]
7/7/14, 7:36 PM
#1

Är det smör så köper jag arla smör http://finnsdetriktigmat.wordpress.com/2013/06/23/bredbart-smorgas-smor/

Men bakar ofta med margarin

VildaVittra
7/7/14, 7:40 PM
#2

Står det inte angivet att det ska vara osaltat smör så är det normalsaltat som avses.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gasoline
7/7/14, 7:41 PM
#3

#1 Du kör med normalsaltat alltså? 

Tack för länken, nu ska jag börja göra eget smörgåssmör. 🙂 Jag försökte få mig och sambon att bara ha de smör som använts i receptet till bakning, matlagning (när smör används) och till smörgåsarna men han tyckte inte att iden var bra och att smöret var omöjligt att hantera. Kan nog hållla med honom till en viss del, men tyckte att det var värt det. 

Men nu ska det provas att göras mjukt smör 👍

[Forest]
7/7/14, 9:27 PM
#4

3 många äldre har sitt smör framme, jag tar fram det innan jag ska använda det så det är mjukt :)

Gasoline
7/7/14, 9:32 PM
#5

#2 tack, då slipper jag oroa mig för att jag gjort fel :-P #4 jo, mormor brukar ha sitt smör framme på ett svalt ställe. Vi har dock inte den lyxen att ha ett svalt ställe i köket, om det inte är vinter för då är hela huset kallt.

Tessen
7/8/14, 1:27 PM
#6

Jag brukar alltid använda osaltat och tillsätter lite salt i vissa recept men orkar inte hålla på och köpa olika och då det oftast ska vara osaltat i smörkräm och frostings så tycker jag att det är smidigast att ha hemma.

/T

Annons:
Upp till toppen
Annons: