Annons:
Etikettrecept
Läst 1086 ggr
hund_katt
2014-06-13 17:39

dumlemuffins

tänkte göra dumlemuffins. men hittar inget recept. vill att hela muffinsarna smakar Dumle, alltså inte lägga i en bit i mitten t.ex, utan blanda i smält Dumle i smeten.

kan man ta kladdkakemuffins recept, och byta ut kakaon till smält Dumle?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
leemland
2014-06-19 19:11
#1

Jag är inte säker men du kan nog köra på vanlig muffinsrecept och smälta dumlen och sedan hälla/blanda i det :P 

Jag tror det blir för mycket choklad om du basen är kladdkakemuffins , men du kan ju testa :) Det kan hända att det blir lite fel om du tar bort chokladen tror jag.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

hund_katt
2014-06-19 20:26
#2

#1 jag testade, haha, ja, det blev väldigt fel… :P smälta dumlen blev så tjock, så skulle inte gå att blanda i den, och så tänkte jag inte och hällde i smeten(kladdkaka utan kakao) i en stor form, och sedan hälde jag dumlen i mitten(skulle nog smetat den över kakan ändå kom jag på sen) och in i ugnen. jag körde den 20 min längre än vad man ska, och ändå var den fortfarande bara smet inuti. men kanterna var goda, som var det ända som stelnat..

aja, kul att leka lite :P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

leemland
2014-06-19 20:32
#3

#2 Haha okej. Testa med ett vanligt muffinsrecept :) 

Smält dumlen och blanda den i smeten. Tror inte man ska hälla det uppe på :P 

Jag vet inte om man kan byta mjölken/vätskan i muffinsen mot grädde. Om det går kan du i så fall smälta dumlen i grädden:P 

Det gjorde jag när jag gjorde dumlefluff - topping till mina muffins :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: