Annons:
Etikettövrigt
Läst 599 ggr
DiamondIce
5/31/14, 5:31 PM

Halloncheesecake recept sökes

Som rubriken lyder så letar jag efter ett recept på halloncheesecake! Har letat runt i böcker och på internet men hittar inte riktigt någon som jag känner passar :s Så nu hoppas jag att någon här inne kan tipsa om något gott recept?

Mina krav på cheesecaken är:

-Ska vara en kall cheesecake som inte lagas i ugn (för utom botten)

-Får inte vara för söt

-Får inte innehålla nötter (Får däremot innehålla kex och liknande som innehåller nötter, då det är lätt att byta ut)

-Måste gå att göra minst en dag innan man ska ha den

Tänkte servera den som "tårta" på min 18års dag nästa vecka, så det är bra om receptet räcker till många personer :)

Annons:
dermot
5/31/14, 5:42 PM
#1

Går väl att göra en jordgubbscheescake fast du byter ut jordgubbarna mot hallon? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Madde_Warrior
5/31/14, 7:14 PM
#2

http://www.tasteline.com/Recept/Hallonpannacottapaj Den här gillar jag brukar sila bort hallonens kärnor och även ta mer hallon

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

leemland
5/31/14, 7:51 PM
#3

Du vill inte ha den för söt säger du. 
Dra då ner på sockret i receptet. Du kan ta bort 1/3(har för mig det är det måttet)  utan att smaken påverkas. 

Och använd osötade bär.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DiamondIce
5/31/14, 8:51 PM
#4

Tack så mycket, ska prova med den Madde_Warrior tipsade om, fast får göra två om det ska räcka 🙂

Tessen
6/1/14, 1:01 AM
#5

En hallonpannacottapaj är inte alls lik cheesecake i smaken. Är det en frozen cheesecake eller bara en vanlig "no bake" du är ute efter?

/T

DiamondIce
6/1/14, 11:51 AM
#6

#5 den liknar en cheesecake i receptet, det duger för mig :) Dessutom verkar det inte omöjligt att justera lite i receptet… 

Att jag inte vill ha en som görs i ugnen är för att de oftast liknar en ostkaka mer, och får en svampigare konsistens. Det spelar alltså inte så stor roll vilken sorts cheesecake så länge den inte behöver ugn för att stelna

Annons:
leemland
6/1/14, 12:31 PM
#7

#6 Det är nog olika i så fall. Jag har själv gjort båda sorterna -ugn och frys. Och jag tyckte inte alls den i ugnen fick en svampig konsistens. (de va hallon i den u ugnen) Men ja alla är olika så :P Hoppas du hittar receptet du vill ha :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: