Annons:
Etikettövrigt
Läst 1134 ggr
Tessen
5/25/14, 6:51 PM

Mors dag

Vad bakade du till din mamma idag? Eller om du har små barn och bakade själv? Här är vi alla förkylda och febriga så pga att min bror med sambo har en son på några veckor som vi inte vill smitta så vi ska fira mors dag senare i veckan. Då blir det nog bara att baka en vaniljkladdkaka och mousse på färska jordgubbar.

/T

Annons:
Kagamine
5/25/14, 7:01 PM
#1

Jag bakade en rabarbersmulpaj med färska rabarber från vår trädgård 🙂 Det var uppskattat!

Gasoline
5/25/14, 8:42 PM
#2

Gjorde precis som #1, är dock varken mamma eller hade mamma på besök men jag och sambon var sugna på en god paj ändå :-)

Blodfot
5/25/14, 8:45 PM
#3

Gkjorde en vanlig sockerkacka men färgade en del av smeten och gjorde marmoreningar fint blev det!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Madde_Warrior
5/26/14, 8:07 AM
#4

Både jag och mamma är ganska strikta med att inte äta för mycket sött nu men hon fick en fin present iallafall :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Tessen
5/26/14, 3:53 PM
#5

Åh gott med rabarberpaj! Det får bli att stjäla alla rabarber hemma hos mamma när jag åker dit. Det brukar dock vara uppskattat med paj såhär på försommaren så kanske får bli en rabarber och jordgubbspaj istället.

/T

Suzi
5/26/14, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag gjorde cupcakes till min mamma ^^

Annons:
Gasoline
5/27/14, 6:24 AM
jagga-ewe
5/27/14, 1:29 PM
#8

Vi åt sötpaj på fredagen och kaka på lördagen, så i söndags var det gott att slippa baka sötsaker. Men vi firade mors dag, mina trollungar o jag, genom att käka mjukglass istället. Min mor ska jag träffa imorrn, kanske hinner vi göra en kaka att ta med dit.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Suzi
5/27/14, 8:29 PM
#9

#7 Tack, vad glad jag blir :)

fulifuli
5/28/14, 9:56 AM
#10

#6 väldigt fina cupcakes, va duktig du är. 

Hemma hade vi kalas för tre födelsedagsbarn på lördagen, inklusive mig och min mamma, så till mors dag blev inget bakat. Vi åt upp resten av tårtan istället som blev över från lördagen.

Upp till toppen
Annons: