Annons:
Etikettövrigt
Läst 1001 ggr
[Konstig]
2014-05-12 23:18

Färdig tårtbotten..

Vad tycker ni om tårta med färdig tårtbotten? är det stor skillnad på egengjord & köpt med god fyllning osv?

:)

Annons:
Tessen
2014-05-13 16:28
#1

Jag tycker det är stor skillnad på hembakt och färdigköpt vilken fyllning man än har i. Det finns en länk till ett riktigt bra recept på tårtbottei den låsta tråden som heter "Våra Nålade Trådar". Där inne finns länkar till trådar med massa fyllningar och frostings och smörkrämer också. Bara ett tips :)

/T

leemland
2014-05-13 19:42
#2

Jag har bara gjort chokladbottnar själv , men aldrig ätit köpta chokladbottnar. Och jag har bara köpt vanliga bottnar men aldrig bakat själv 🤪 

Men oftast så är ju egengjorda verk mycket saftigare än köpta😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
2014-05-14 09:45
#3

Visst är det skillnad, men med det sagt är ju inte köpta tårtbottnar oaptitliga eller äckliga bara för det. Ofta brukar jag fukta köpta bottnar lite extra noga bara, gärna med någon god juice.

[Sabina]
2014-05-14 19:46
#4

Jag tycker det är helt okej att använda köpta tårtbottnar tex om man inte hunnit baka egna. Klart att egenbakta bottnar är godast men ibland har man bara inte tid. Fuktar man köpebottnar och använder fina råvaror i fyllningen tycker jag tårtorna smakar helt okej.

Upp till toppen
Annons: