Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 1032 ggr
ilenna90
2014-04-12 15:31

färg

visst finns det någon slags färg man kan måla på Marsipan med? Jag vill alltså inte färga Marsipan med tex. pastafärg utan jag vill ha någon slags färg man kan måla med en pensel, och särskilt guld är det jag tänker mig. Ska trycka ut vita bokstäver med utstickare och skulle gärna vilja kunna måla dom guldiga sen när dom väl är fastsatta på tårtan om ni förstår hur jag menar.

Om det finns; är det möjligtvis någon som vet vad det heter på engelska isåfall?

Annons:
taylor__lambert
2014-04-12 15:36
#1

har du googlat på cake decorating paint?

sen hittade jag denna :) http://www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk/edible-paint

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ilenna90
2014-04-12 15:39
#2

nej det har jag inte! när man väl ska söka efter något tycker jag ofta det blir så att man får totalt hjärnsläpp på vilka ord man ska använda XD

så tack för hjälpen!
och den där första guldfärgen på hemsidan du skickade såg perfekt ut, ska kika ifall jag kan hitta nån liknande på ebay :D

taylor__lambert
2014-04-12 15:41
#3

Hah, ja det där med hjärnsläpp känner man igen! Hoppas du hittar det du söker :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ilenna90
2014-04-12 15:44
#4

ja jag hittade exakt den sorten på en gång 8D
försöker hitta Marsipan också (tycker det är så dyrt från tex. kakburken där frakten kostar mer än vad själva marsipanen gör -.-) men hittills har jag bara hittat sugarpaste och jag är tyvärr inget fan av det.

taylor__lambert
2014-04-12 15:51
#5

Men det finns ju Marsipan på ica och coop :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ilenna90
2014-04-12 15:53
#6

jag vet inte om det är just på våra butiker då men här finns det aldrig den kritvita sorten av Marsipan på coop/ica/willys :o bara den där tråkiga ofärgade som ser ut som mandelmassa. Och så färdiga tårtlock förstås, men dom är alltid för små för att passa normalstora tårtor.

Annons:
taylor__lambert
2014-04-12 15:58
#7

ja jo det är ju sant, men har du panduro i närheten? de har jag för mig att de säljer Marsipan, eller det kanske bara är sugarpaste?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ilenna90
2014-04-12 16:37
#8

dom sålde Marsipan tidigare! men i slutet av förra året sålde dom ut det som var kvar och har nu bara sugarpaste tyvärr :/ men det hinner nog ordna sig, färgen är ju fixad nu i alla fall! :)

taylor__lambert
2014-04-12 16:49
#9

Hmf Ja det var ju typiskt :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: