Annons:
Etikettkakor
Läst 681 ggr
IceTee
4/10/14, 9:09 PM

Översätta recept? Smak?

Jag har cup-mått, men vill vara säker på att jag får ingredienserna rätt helt enkelt!

2 ¾ cups water
1 cup diced apple or chopped dried apples
¼ cup unsweetened applesauce
4 cups whole wheat flour
1 tbsp cornstarch dissolved in cup warm water
1 tbsp baking powder
Dash of ground cinnamon

Då undrar jag lite vad de olika grejerna listade här ovan är (mest "whole wheat flour" och "cornstarch") och vart jag kan få tag i det! Hur tror nu att detta receptet kommer att smaka? Är det ens ärbart? Det är nämligen för hundar, men låter ju som det vore helt ok (smakmässigt med) för människor! Min hund fyller nämligen 2, och jag tänkte baka något vi alla kan äta!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
dermot
4/10/14, 9:14 PM
#1

Cornstarch är majsstärkelse och whole wheat flour är samma sak som vanligt vetemjöl. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




IceTee
4/10/14, 9:18 PM
#2

Kan man hitta majsstärkelse i en vanlig matvaruaffär?

Medarbetare på Skor iFokus

dermot
4/10/14, 9:21 PM
#3

#2 Ja, man använder det ibland till att reda ut såser. Lär finnas vid mjölhyllorna eller liknande.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




IceTee
4/10/14, 9:29 PM
#4

Dåså! Tack! Tror du det smakar okej, receptet? Jag tycker det, men man vet ju aldrig…

Medarbetare på Skor iFokus

dermot
4/10/14, 9:32 PM
#5

Jag vet inte om jag hade gett det till min hund (hon barfas så hon får "kötttårta" när hon fyller år) men det är säkert gott för oss också. Det är ju bara att prova :) äpple och kanel är ju en fin kombination. Vill du ge det till hunden hade jag dock plockat bort kanelen.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




IceTee
4/10/14, 9:36 PM
#6

Fått det från en sida som gör just hund-godis!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Gasoline
4/11/14, 6:42 AM
#7

Majsstärkelse är väl samma som maizena, eller har jag fått detta om bakfoten? :-/

Upp till toppen
Annons: