Annons:
Etikettkakor
Läst 1869 ggr
Gasoline
2014-03-21 17:34

Ibland blir det fel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland blir det inte som man tänkt. . . Tordes inte ta med detta till jobbet som utlovat. :-( http://mittkok.expressen.se/recept/fudge-brownies/ (ignorera mjölet på bordet)

Annons:
VildaVittra
2014-03-21 17:43
#1

Äsch, det hade väl bara varit att skära ut rutor och ta med på ett fat. För det är väl ändå smaken som räknas?😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gasoline
2014-03-21 17:49
#2

Ja, egentligen. Och med tanke på vilka godisråttor jag jobbar ihop med så vet jag att de förmodligen inte skulle bry sig om utseendet :-P Men sparade den hemma, den kanske är god ändå :-) Har inte smakat än.

MrsGoldfire
2014-03-22 21:32
#3

Vad hände med kakan…?

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Gasoline
2014-03-22 22:36
#4

#3 hur menar du? Vad som gick fel eller om jag åt den någon gång? ;-)

MrsGoldfire
2014-03-22 22:40
#5

Precis, smakade den gott? Och vad gick snett…🤔

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Gasoline
2014-03-22 22:49
#6

#5 jag vet faktiskt inte, kanske vart chokladen lös pga att jag endast hade mjölkchoklad och inte mörk choklad som i receptet. Eller på missuppfattade jag momentet där det stod typ "låt grädden koka upp" och lät grädden koka upp medans dom kanske menade att grädden skulle koka och bli tjock. Var chokladen fortfarande rinnig när man skulle ha på den på kakan så skulle man ställa den i kylskåpet. Den stod där i över 30 minuter (chokladen) innan jag var tvungen att göra klart mitt projekt eftersom jag skulle sova. Chokladen verkade lite fastare men när jag hällde den på kakan flöt den bara ut. Detta kan ha berott på någon utav ovan orsaker eller en kombination av ovan och att kakan fortfarande var lite ljummen, en gissning. MEN jag åt utav den idag, och själva kakan var otroligt god och även om chokladen inte riktigt var som den skulle så var det ändå väldigt gott :-) Men inget jag tar med och serverar till mina arbetskamrater. . . Tyvärr.

Annons:
Gasoline
2014-03-22 22:50
#7

Oj, ber om ursäkt för långt upplägg, jag kunde bara inte sluta skriva :-P

MrsGoldfire
2014-03-22 22:53
#8

Tackar för utförlig felbeskrivning, då vet jag vad jag ska se upp med när jag bakar detta.🙂

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Gasoline
2014-03-23 06:52
#9

#8 haha, ja. Förutom att chokladen vart som den vart så var det lätt att göra och jag misstänker att mjölkchokladen var den största boven.

[erikam]
2014-03-25 20:51
#10

På något vis är det ändå charmen med bakning, att det inte alltid blir helt superbra 😃

Gasoline
2014-03-25 20:56
#11

#10 haha, ja. Synd bara att jag misslyckas oftare än jag lyckas :-P kan tillägga att den vart God ändå, trotts att den inte vart estetiskt tilltalande. Kom inspiratione till din lakritskladdkaka med chokladfudge och havssalt från detta recept kanske? :-)

[erikam]
2014-03-25 20:59
#12

#11 Äsch, haha det tar sig! Ska man bara baka hemma så är det ju smaken som räknas. Så nu blev det mer till dig trots utseendet😃

Ja, det sådde allt ett litet frö när jag läste din tråd. Såg ordet fudge och då blev jag så himla sugen på det 🙂

Gasoline
2014-03-25 21:19
#13

#12 vad kul :-) din såg dessutom väldigt fin och god ut! Ja, övning ger färdighet som man brukar säga. Någon gång lär jag mig kanske. Hihi

Annons:
Madde_Warrior
2014-03-25 23:19
#14

När du gör tryffel på mjölkchoklad måste du minska mängden grädde ganska mycket. Har du en 200 grams chokladkaka räcker det med en halv dl grädde :) Så tar man 150 gram som i detta recept behöver man inte ens det

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Gasoline
2014-03-26 06:28
#15

#14 ah, tack. När jag provar detta nästa gång ska jag köra med mörk choklad. Jag trodde att jag hade detta hemma men när jag började baka fick jag tyvärr ta det som fanns, där av missen.

Upp till toppen
Annons: